Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Blues 17.1.2015 (La)

<< < (5/5)

AnSo:

--- Lainaus käyttäjältä: bastardo - Tammikuu 17, 2015, 21:22:48 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 17, 2015, 20:22:07 ---Mun mielestä oli erikoista siin 5vs3 pelissä, että melkein koko yv:n puolustajat pelas lavat laitoihin päin. Ainut mahdollisuus puolustajilla suoraan syötöstä vetoon, jos syöttö tuli maalinkulmalta, jolloin maalivahti ei joudu sivuttaisliikkeeseen. Ei se vaan toiminu, ei.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä tuli itsekin ihmeteltyä. Pakit pelasivat helvetin pitkään väärin päin.

--- Lainaus päättyy ---

Pointtihan tossa kuviossa on pelata "nopalla" kiekon siirtelyn tapahtuessa maalintakana puoleltatoiselle, josta sitten yhdellä kosketuksella tiputus pakille joka pääsee vastapalloon vetämään.
Toinen mahdollisuus tuossa on antaa toimistosta syöttö maalineteen mikäli av-kolmikko käy pelaamaan pakkeja pois.
Tai kolmantena variaationa maalintakaa noustaan maalin laidalle jolloin saadaan mahkuja mukamas lyhyelle maalinedus syötölle, mutta takatolpalle tulee se ylimääräinen.

Mielestäni hyvä idea, ainoa että oli aavistuksen hätäisiä yrityksiä. Tuolla kuviolla tulee periaatteessa kokoajan paikka, toki 5-3 se nyt on melkein muutenkin.

bastardo:

--- Lainaus käyttäjältä: AnSo - Tammikuu 17, 2015, 23:46:18 ---
--- Lainaus käyttäjältä: bastardo - Tammikuu 17, 2015, 21:22:48 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 17, 2015, 20:22:07 ---Mun mielestä oli erikoista siin 5vs3 pelissä, että melkein koko yv:n puolustajat pelas lavat laitoihin päin. Ainut mahdollisuus puolustajilla suoraan syötöstä vetoon, jos syöttö tuli maalinkulmalta, jolloin maalivahti ei joudu sivuttaisliikkeeseen. Ei se vaan toiminu, ei.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä tuli itsekin ihmeteltyä. Pakit pelasivat helvetin pitkään väärin päin.

--- Lainaus päättyy ---

Pointtihan tossa kuviossa on pelata "nopalla" kiekon siirtelyn tapahtuessa maalintakana puoleltatoiselle, josta sitten yhdellä kosketuksella tiputus pakille joka pääsee vastapalloon vetämään.
Toinen mahdollisuus tuossa on antaa toimistosta syöttö maalineteen mikäli av-kolmikko käy pelaamaan pakkeja pois.
Tai kolmantena variaationa maalintakaa noustaan maalin laidalle jolloin saadaan mahkuja mukamas lyhyelle maalinedus syötölle, mutta takatolpalle tulee se ylimääräinen.

Mielestäni hyvä idea, ainoa että oli aavistuksen hätäisiä yrityksiä. Tuolla kuviolla tulee periaatteessa kokoajan paikka, toki 5-3 se nyt on melkein muutenkin.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, suoraan takaa katsottuna se idea tuli kyllä selväksi kun maalin takaa pystyä syöttämään neliön "ulkopuolella" pakeille, mutta ongelma tuli siitä, että nämä eivät laukoneet, mikä sai koko homman näyttämään paskalta. Sitten kun vaihtoivat päikseen ja pystyivät syöttämään viivassa toisilleen tuli pari vetoa. Hyvä, että yrittivät jotain uutta, mutta toteutus kusi, koska jotenkin tänään kaikki pelkäsivät ylivoimalla laukomista.

holvius:
Nämä pelit tuorenpaa joukkuetta vastaan ovat aina haastavia. Voittoon olen erittäin tyytäväinen ja joukkue saa nyt vähän ladata akkujaan.

Z-16:
Tulin eilen työreissulta kotio ja peliä oli vain neljä minuuttia jäljellä ja aattelin et siinäpä se peli meni, enkä ehtiny nähdä maaleja.. Samas pamahti ja sit viä pari lisää vaikkei edes tyhjiin tehty.

Dixonin kuntoutuessa toivottavasti Järvinen olis vaikka se jolle annettais jopa laiturin paikka. Mutta voi hyvinkin olla ettei Dixon (ilman NIMEÄ) syrjäyttäisi oikeasti ketään sentteriä. Mutta se nähdään sitten miten pussit kallistuu punteissa. Ja jos otteet on yhtä köykäisiä kun oli ennen loukkaantumista (minun omasta mielestä) voi mahdolinen peluuttaminen "ykkössentterinä" tuoda tummia pilviä pelin kehittymiselle. Rauhalan paikkaa ei sais tiputtaa kokoonpanosta, eikä ketään ykkös/kakkos sentteriä pistää neloseen!

Harmi etten ehtinyt näkeen vieläkään millasia otteita Tömmerssi on esittänyt. Mut positiivista että päästiin takas voittoihin, aika nopsaan, ja että Green on löytänyt pelin uusien ukkojen viereltä.

axe86:

--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Tammikuu 18, 2015, 17:35:44 ---Dixonin kuntoutuessa toivottavasti Järvinen olis vaikka se jolle annettais jopa laiturin paikka. Mutta voi hyvinkin olla ettei Dixon (ilman NIMEÄ) syrjäyttäisi oikeasti ketään sentteriä. Mutta se nähdään sitten miten pussit kallistuu punteissa. Ja jos otteet on yhtä köykäisiä kun oli ennen loukkaantumista (minun omasta mielestä) voi mahdolinen peluuttaminen "ykkössentterinä" tuoda tummia pilviä pelin kehittymiselle. Rauhalan paikkaa ei sais tiputtaa kokoonpanosta, eikä ketään ykkös/kakkos sentteriä pistää neloseen!
--- Lainaus päättyy ---

Mä oon tästä täysin samaa mieltä. En oikein keksi miten tuohon muuten istuttaisi Dixonin kuin vaihtamalla Järvisen laitaan. Tämä ei välttämättä edes olisi huono veto. Toinen vaihtoehto Green laitaan, mutta toisaalta Greenillä on homma alkanut luistaan juuri tällä koostumuksella. Malisen vastuuta ei voi näillä otteilla hirveästi pienentää ja Rauhala on pelannut hyvin nelosessa. Toimisko Malinen laidassa? Enpä tiedä. Järvinen laitaan kuulostais äkkiseltään varmimmalta ja riskittömimmältä vaihtoehdolta. Karjalainen tai Kaksonen pois kokoonpanosta kun Dixon tulee (itse laittaisin molemmat ja Masikin tilalle), mutta sitten onkin taas mietittävää että kuka tiputetaan nelosen toiseen laitaan.

Meni vähän offtopiciks.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta