Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Blues 17.1.2015 (La)

<< < (3/5) > >>

#51:
Ei osaa kyllä sanoa pelistä oikein mitään, vaikka paikanpäällä olinkin. Erikoinen kokemus Greenin naamamaali mukaanlukien.

Sanotaan nyt niin, että Ilves-peliin verrattuna lukemat eivät anna kuvaa pelin hallinnasta. Tappara oli paikoin, etenkin avauserässä, täysin jäissä. Tehokkuus maalipaikoissa ja maalineduspeli oli Tapparalla mallikasta. Mutulla silti sanoisin, että ykkös- ja kakkossektorin laukaukset menivät Bluesille. Tosin sinne päin sutaisuja ne laukaukset suurimmaksi osaksi olivat eikä vaarallisia maalipaikkoja juurikaan ollut. Ja laukauksistakin suurin osa tuli ylivoimilla, tasakentällisin Tapparalla ei ollut mitään hätää.

Tuomareiden vihellykset olivat varsin ihmeellisiä. Blues huitoi kaksi Tappara-mailaa poikki ja muutenkin mailalla sai huitoa aivan helvetisti tänään. Sitten esim. Haapala ja Kaijomaa pistettiin melko pienistä rikkeistä boksiin. Erikoinen linja eikä se mielestäni ainakaan Tapparaa palvellut.

Malinenhan oli taas suvereeni ja kädet toimii. Ei häntä voi siirtää pois tuosta ketjusta. Järvinenkin sisuuntui avauserässä häneen kohdistuneesta laitataklauksesta ja pisti uuden vaihteen silmään. En nyt keksi tähän hätään ketään haukuttavaksi.

Vilttitossu:
Mun mielestä oli erikoista siin 5vs3 pelissä, että melkein koko yv:n puolustajat pelas lavat laitoihin päin. Ainut mahdollisuus puolustajilla suoraan syötöstä vetoon, jos syöttö tuli maalinkulmalta, jolloin maalivahti ei joudu sivuttaisliikkeeseen. Ei se vaan toiminu, ei.

Labrys:

--- Lainaus käyttäjältä: bastardo - Tammikuu 17, 2015, 20:12:14 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Virveliä kainaloon - Tammikuu 17, 2015, 20:08:32 ---Siis nimeomaan maalin takana ylivoimaa kannattaa hieroa, eikä viivalla. Luontevampaa syöttää maalin eteen ja syötönkatkoriski pienempi. Lisäksi alivoiman reagointi blokkaamaan viivavetoa kestä pidempään. Ja kaiken lisäksi pakit pääsevät laukomaan lähempää maalia, kun kolmikko/nelikko valuu alaspäin. Näin keittiövalmentajana näkisin näin.

--- Lainaus päättyy ---

Mun mielestä taas tälle kaudelle suurennettu hyökkäysalue palvelisi pakkien kautta pelaamista ja tätä olen ollut huomaavinani monien vastustajien käyttävän aktiivisesti kun taas Tappara pyörittää ylivoimaa aika syvällä.

--- Lainaus päättyy ---
Maalivahdit luultavasti vihaavat maalin takana syöttelyä, kyllä 5-3yv:ta kannattaa noin pyörittää, kun vaan miestä hakee veto paikkaa. Maalilla samantien ylivoima, jos ei heti uppoa.

bastardo:

--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 17, 2015, 20:22:07 ---Mun mielestä oli erikoista siin 5vs3 pelissä, että melkein koko yv:n puolustajat pelas lavat laitoihin päin. Ainut mahdollisuus puolustajilla suoraan syötöstä vetoon, jos syöttö tuli maalinkulmalta, jolloin maalivahti ei joudu sivuttaisliikkeeseen. Ei se vaan toiminu, ei.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä tuli itsekin ihmeteltyä. Pakit pelasivat helvetin pitkään väärin päin.

Suoraman Sevon:
Edelleen olen ulostamassa Tapolaa..jos sitä joku kaipaa... Eihän tossa pelaamisessa oo vieläkään päätä eikä häntää... Tapparaa huonompi tänään oli vaan Blues... Täytyy vaan toivoo että nähty ei ole isompaa kuvaa Liiga-kiekosta...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta