Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapolalle het kenkää!

<< < (135/161) > >>

Naapuri:
Itsekin näen, että jos häviää vain niukasti sarjan toiseksi viimeiselle joukkueelle, ei se ole vielä kauhea meriitti valmentajalle, eikä joukkueelle, vaikka kuinka hyvin "peliä hallitseekin". Itse en ole koskaan ollut valmentajavaihtoihin innostunut ihminen, mutta kyllä nyt joukkueella on sellainen lukko päällä, ettei siitä kokemattoman valmentajan voimin todennäköisesti ohi mennä. Joukkue on nyt tippunut jo pistettä per ottelu tilastossa sijalle 11 ja suunnanmuutos pitää saada pikaisesti, mikäli joukkue aikoo kuuden joukkoon.

Battleaxe73:
Kunnioitan niitä, jotka tukee Tapolaa. Oma vakaa mielipide on kuitenkin, että joulutauolle pitää saada uusi valmentaja. Jos valmentajaa ei nyt vaihdeta, vaihtaminen alkaa tammikuussa olla myöhäistä. Edelleenkään Jussi Tapolalla ei ole mitään näyttöjä päävalmentaja. Itse en keksi juurikaan syitä uskoa häneen. Harmi homma, mutta luotto on mennyt. Ei sitä valoa tunnelin päästä minusta enää kannata etsiä muutamista hyvistä vaihdoista tai suorituksista. Niinkuin Tapola on sanonut itsekin, tämä on tulosurheilua. Entäs jos IFK peli tai joulutauon jälkeinen peli onkin taas ihan toivotonta? Silloinko kenkää annetaan, vai milloin? PITÄÄ PYSTYÄ TEKEMÄÄN RATKAISUJA. Pelikirjat sitä tai tätä, joukkue on henkisesti lukossa ja tarvitaan ravistelua. Mitä muita keinoja enää on kuin valmentajan vaihto?

tapparanmiäs 82:
Parasta olisi jos löytyis a) pätevä korvaaja(kivi,selin) ja b) suostuu pitkään sopimukseen,esim 2-3v..sit ois selkee linja tulevaakin ajatellen ja jatkosopimuksia voisi syntyä

polvitaklaaja:
En ole suuri valmentajan vaihdon kannattaja mutta vanha totuus on, että valmentaja on helpompi vaihtaa kuin koko joukkue.

Pelien hallitseminen on hyvä juttu mutta jos ei itse pysty tekemään paria maalia eteen niin äkkiä tällä sapluunalla ei tehdä muuta kuin hävitään pelejä. "Tuloksen taakse näkeminen" on jo niin kulunutta että tähän ei kannata edes palata...

Mun mielestä jatkoajan kolumnissa hyvin peräänkuulutettiin ryhdikkyyttä valmennukseen. Sitähän tuo porukka tarvitsee ja jonkun joka pystyy kertomaan (uskottavasti) että mitä haetaan pelillä ja miten se toteutetaan. Eli käytännössä auktoriteetti korvaa teoreetikon.

tsrautia:

--- Lainaus käyttäjältä: Labrys - Joulukuu 10, 2014, 09:38:12 ---Näitä ku lukee, niin huomaa, että pelistä tietämättömimmät tukee Tapolaa. Edellisestä viestistä jää miettimään, että mikähän se valmentajan tarkoitus edes on?
Lökillä muuten ihan asiaakin.

--- Lainaus päättyy ---

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa. Aina jaksetaan jankata sitä, että pelaajilla on vastuu ja viime kädessä pelaajien peli ja ei valmentajan vika, jos pelaajat ei tee paikoista maaleja.

VÄÄRIN!

Valmentaja vaikuttaa todella paljon pelaajien suoritustasoon. Jos pelaajat eivät täysin tiedä miten pitäisi pelata, valmentaja ei osaa käsitellä pelaajia, on epäjohdonmukainen yms = ts. homma on sekaisin. Tämä näkyy epävarmuutena, mikä heijastuu suorittamiseen kautta linjan. Ja tottakai tappioputki vielä heikentää itseluottamusta ja tulee se ns. kokovartalokipsi päälle.

Helppo se on huudella kaukalon laidalta pelaajalle x, että miksi et tee maalia, jos itsellä ei ole mitään pidempää kokemusta joukkueurheilusta.

Sama tilanne Suomen jalkapallomaajoukkueessa. Mixulla on pallo hukassa, minkä takia pelaajat alisuorittaa majussa. Sitten suuri yleisö ja mixu vaan itkee, että pelaajien peli ja ei koutsi voi mitään jos pelaajat ei tee maaleja / tekee virheitä.

Valmentajalla on todella suuri vastuu joukkueurheilussa. Lyhyet arvokisaturnaukset on osittain eri juttu, koska siellä ei ole niin pitkälle vietyjä pelitapoja kellään. Tällaisissa tilanteissa voi pärjätä, vaikka pelin antaa pelaajille, mutta silti valmentajan pitää osata olla se ylin auktoriteetti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta