Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Yleisömäärät kaudella 2014-2015

<< < (3/6) > >>

Iceman88:

--- Lainaus käyttäjältä: TAPPARA 16 - Syyskuu 19, 2014, 05:52:32 ---Tai itseasiassa juurikin toisinpäin. Viimeinen tunti listahinnalla. Viimeisen tunnin ostaja on tehnyt jo ostopäätöksen saapua paikalle. Edullisimmat liput kannattaa myydä ajoissa ostaville ja ohjata heidän ostopäätöstään hinnalla. Tämä on kelluvan hinnoittelun perus viisaus, jota on vuosikymmeniä käytetty mm. Lentoyhtiöissä ja Hotelleissa. Tämä on ehdottomasti tehokkain tapa maksimoida tuotto. Kokonais katsojamäärään en ota kantaa.

--- Lainaus päättyy ---

Juuri noin, viime hetkillä lippuja ei saa myydä ale:lla, koska muuten katsojat jää kyttäämään niitä halvempia lippuja. Lippupaketit nyt ensin ja vaikka maaottelubreikin jälkeen juuri tuo lentoyhtiöiltä tuttu dynaaminen hinnoittelu, että mitä aikasemmin ostat sitä halvemmalla saat ja kysynnän ollessa suurempaa myös hinta hieman kohoaa. Jokerit otti juuri tämänkaltaisen systeemin lipunmyyntiinsä tälle kaudelle. Linkissä juttua siitä: http://www.uusisuomi.fi/urheilu/71304-jokerit-lipunmyynti-muuttuu-hinta-nousee-dynaamisesti

Tappara alensi jo hieman hintoja tälle vuodelle, mutta silti hinnat eivät kilpaile vielä tv-katsojista-ainakaan näissä syys-lokakuun peleissä. Keväälläkin roima ale lippuihin täytti lehterit, jolloin kate oli suhteessa sama ja tunnelma hallissa eri maailmasta.

4_TRA:
Talouden tilanne eli lama on kyllä isoin tekijä yleisömääriin ja tälle ei toimisto voi mitään. Lippujen hinnat kyllä mutta toisaalta ovat myös toimistolle yksi keino vaikuttaa.
Tuo dynaaminen hinnoittelu vaikuttas järkevältä, mitä edellä kuvattu. Siis irtolippuihin.
Kauden alkuun vois olla lippupaketti(paketteja), jo(t)ka otettaisi huomioon mikäli innostuu kausarista kauden jo alettua. Toisaalta kausarin vois ostaa myös kauden alettua...eli tulis lisää hintaporrastusta. Nyt on kannattajakausari ennen/jälkeen juhannuksen sekä normaalihintainen koko kaudeksi. Lippupaketeissa voi olla vaara että syö kausikorttimyyntiä, ehkä. Eli periaatteessa dynaamisuutta kausikortteihinkin, tässä vaan mennään pitemmillä aikajänteillä.
Tulopuolen dynaamisuuden kasvaessa talouspuolen haasteet kasvaa ennustettavuudessa ja riskinottokyvyssä, mahtaisko hankinnat siirtyä verorajalta ennemminkin siirtorajalle. Kuitenkaan Liigan merkitys markkinoilla ei taida olla niin suuri että dynaaminen hinnoittelu olisi siirrettävissä kulupuolelle, pelaajiinkin.

Oheistoiminnot ja lisäohjelmat. Näillä ole mulle merkitystä, en tarvitse pelaajaesittelyvideoita, en historian kertausta. Mobiili päätelaitteesta saa kokoonpanot yms tarvittaessa. Ruoka ja juomapuolen hoidan muualla jo ihan aikataulu ja sisältösyista. Mutta minä olenkin minä :)
Tuskin kukaan pelkästään hodarin tai esittelyviedon takia käy hallilla. Notkahtaisko katsojamäärät jos näitä palveluita ei olisikaan?
Ehkä ihan aluksi ylöspäin poikkeavuudessaan... On nämäkin lisänä keinovalikoimassa luotaessa kiinnostavuutta Tapparan peleihin mutta kyllä sen joukkueenkin on tarjottava positiivisia elämyksiä oheistoimintojen ja lisäohjelmien lomassa.

Kait tämä on usean asian summa, ja maksimi yleisömäärää haettaessa kaikkia keinoja tarvitaan. Niiden painoarvoa en vaan tämän pohdinnan jälkeenkään osaa arvioida.

Tämän kauden yleisömäärän arvelen jäävän tavoitteesta 5650, 5100-5300 väliin arvaus keskiarvolle runkosarjassa. Ei ole ulkoilmapeliä ja kotitalouksien rahankäyttö tiukkenee entisestään talouden tilanteesta johtuen.

Hende:
Tänään oli hallissa vähän rapee 4000 ihmistä ja tunnelma oli arvatenkin aika vaisu. Se, mikä pisti silmään, oli aitioiden tyhjyys. Alle puolet aitioista oli täynnä. Leinonenhan on itse kertonut, miten tärkeää aitiomyynti on, joten ihmettelen, miksei asialle tehdä mitään.

Esim. Kun huomataan, että seuraavan päivän pelissä on puolet aitioista tyhjänä, soiteltaisiin yhteistyökumppanit ja sponsorit läpi ja myytäis esim puoleen hintaan. Olen semmosessa paikassa töissä, mikä olisi soittolistalla ja kiinnostusta olisi ihan takuuvarmasti. Puoli on aina parempi kuin nolla ja olisi eleenäkin hieno sponssifirmoja kohtaan.

Oijennus:

--- Lainaus käyttäjältä: Hende - Syyskuu 20, 2014, 21:08:16 ---Esim. Kun huomataan, että seuraavan päivän pelissä on puolet aitioista tyhjänä, soiteltaisiin yhteistyökumppanit ja sponsorit läpi ja myytäis esim puoleen hintaan. Olen semmosessa paikassa töissä, mikä olisi soittolistalla ja kiinnostusta olisi ihan takuuvarmasti. Puoli on aina parempi kuin nolla ja olisi eleenäkin hieno sponssifirmoja kohtaan.

--- Lainaus päättyy ---
Periaatteessa ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta. Jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Vai miten se nyt meni?

Sponssifirmoja kohtaan hieno ele tarjota aitiota puoleen hintaan, mutta ei täyden hinnan maksaneita mahdollisia tulevia sponssifirmoja kohtaan. Tarinat liikkuu yllättävän nopeasti ja pitkälle.
Eikä se sponssifirmakaan enää jatkossa välttämättä täyttä hintaa suostuisi maksamaan.

soosi:

--- Lainaus käyttäjältä: Hende - Syyskuu 20, 2014, 21:08:16 ---Tänään oli hallissa vähän rapee 4000 ihmistä ja tunnelma oli arvatenkin aika vaisu. Se, mikä pisti silmään, oli aitioiden tyhjyys. Alle puolet aitioista oli täynnä. Leinonenhan on itse kertonut, miten tärkeää aitiomyynti on, joten ihmettelen, miksei asialle tehdä mitään.

Esim. Kun huomataan, että seuraavan päivän pelissä on puolet aitioista tyhjänä, soiteltaisiin yhteistyökumppanit ja sponsorit läpi ja myytäis esim puoleen hintaan. Olen semmosessa paikassa töissä, mikä olisi soittolistalla ja kiinnostusta olisi ihan takuuvarmasti. Puoli on aina parempi kuin nolla ja olisi eleenäkin hieno sponssifirmoja kohtaan.

--- Lainaus päättyy ---
Monesti nuo aitiot on tyhjillään ja melkein puolet pimeenä viime kaudellakin.
Ne pari kaikista surkeinta koirankoppia on hinnoiteltu ihan väärin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta