Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->

<< < (186/288) > >>

Mac:
Vaadin syksyllä ja jouluna Tapolalle potkuja, mutta ei tullut. Onneksi olin väärässä ja pitkäjänteisyys on kantamassa hedelmää.

Annetaan nyt posia, kun on tullut annettu pelkkää negaa - joskin aiemminkin olen jo myöntänyt olleeni väärässä. Loistavaa reagointia tänään(kin) Tapolalta kolmannessa erässä, kun peli oli riistäytymässä käsistä ja peli oli hurlumheitä. Seuraavassa (vai sitä seuraavassa) vaihdossa saatiinkin aikaan vahva pyöritys Kerhon päädyssä ja Tappara oli tehdä maalin. Muutenkin peli vähän selkiintyi.

Tappara on nyt vireessä ja siitä propsit koko joukkueelle ja ennen muuta Jussi Tapolalle. In Tapola I trust! Hienoa, että voidaan jatkaa pitkäjänteisellä linjalla ja ei ole yhtään epäselvää, kuka ensi kauden (todennäköisesti jälleen mestaruudesta taistelevaa, suht nimekästä) jengiä koutsaa - jos ei nyt jotain mitään erityisen radikaalia ja ikävää satu eteen.

Jes! Mestaruustaistossa ollaan taas! Kärpät on kova kanto kaskessa, mutta maltan tuskin odottaa sitä todennäköisesti edessä olevaa kohtaamista. KalPat, HIFKit, Jypit ja todennäköisesti Lukot ovat alkupaloja ennen pohjoista pientä saalistajaa. Ja tällä kertaa Tapparan hyökkäysteräkin on paremmin teroitettu. Tästä tulee vielä jotain todella hienoa, uskokaa pois!

Sardion:
Tänään oli taktisesti loistava peli Tapparalta. Tyylipisteitä ei näissä jaella, vain tulos ratkaisee. Tappara pelasi hyvin maltilla puolustuksen kautta ja pyrki nyt selvästi enemmän iskemään vastaan kovan karvauksen sijaan. Tämä olikin myrkkyä Kerholle, joka varmasti toivoi pääsevänsä johtoon coast to coast -lätkällä ja sitten puolustavansa pelistä voiton. Tapolan aikalisä tilanteessa, jossa peli meinasi lähteä aaltoilemaan päästä päähän, oli hyvin pelin luonnetta kuvaava. Tappara lähti pelaamaan veemäistä lätkää osin Kerhon omia vahvuuksia hyödyntäen ja se toimi.

bwo:
Tappara ei ollut kiekolla tänään kummoinen, mutta oikeassa ovat ne, jotka sanovat peliä taktisesti ja pelinjohdolllisesti kauden parhaaksi. Nähtiinhän sekin päivä :-). Kolmannen erän alun aikalisä pelasti pelin Tapparalle. Eli tämä on kehu JT:lle.

Virveliä kainaloon:
Ikan mietteitä Tapolasta ja Tapparasta Urheilulehdessä(video)

67:

--- Lainaus käyttäjältä: bwo - Helmikuu 19, 2015, 13:49:08 ---No, tossa edellä toivottiin, että lopettaisin kirjoittamisen. Ehdotin vain, että jospa se, jos nyt joku, lopettaa, joka näkemyksineen on lopulta väärässä. Mä olen puhunut johdonmukaisesti samaa. Valmentajan paukut ei riitä ja osoittanut ne esimerkit, joissa mielestäni tämä toistuvasti tulee esiin. Olen peruskritisoinut ratkaisua, jossa erittäin taitava ja kokenut ryhmä annetaan noviisivalmentajan käsiin. Olen hyvin mielelläni lopulta väärässä luulossani, että kellarissa haisee savu.

--- Lainaus päättyy ---
Älä lopeta kirjoittelua. Asiaa kirjoitat, niin kuin me kaikki. Tapola on onnistunut joko yksin tai hyvän työnohjaajan avulla saamaan tästä kaudesta paremman kuin se oli kertaakaan S-H-M kausilla, siitä lippalakin nosto. Sen takia vaikka pleijareihin on matkaa, en viitsi enää parjata valmennusta joka päivä. Se myös mitä tuossa aikaisemmin kirjoitit Metsolasta pitää paikkansa hyvinkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta