Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->

<< < (105/288) > >>

ekunkikat:
Omasta mielestäni Green peräsi haastattelussa johtajuutta joukkueen sisältä. Itse käsitin sen vertailuksi viime kauteen, jolloin oli joukkueessa johtaja kopissa ja nyt tällaista puheiden pitäjää ei ole. Peltolakin johtaa enemmän tekojen kautta kentällä.

Mua kiinnostaa mikä ne sellaiset ristiriidat organisaatiossa nyt yhtäkkiä aiheuttaa? Tavallinen fani ei voi ymmärtää sitä miten kentän ulkopuoliset tekijät voi pelin tasoon noin paljon vaikuttaa, että kk hävitään putkeen kaikki pelit. Villen kohtelu? Ei kai nyt kentällä, eikä enää sentään. Olen kuullut sponssien puolelta, että Pomo on liian kiltti, kaikista muista apuvalmentajista ei tykätä ja joukkueenjohtopuolella on ylimielisiä tyyppejä. Onko kiekkoilijat todellakin jäänyt yläasteikäisten tasolle! Tapolasta en ole kuullut huonoa kuin auktoriteetin puuttumisesta, jota ei voi olla tässä vaiheessa uraa kenelläkään, eikä senkään PITÄISI tähtipelaajien pelin tasoa laskea. Ammattipelaajien. Sen ipan viimekautisen sukelluksen Marcon lähdön jälkeen jotenkin voin vielä ymmärtää.

Mikä sitten avuksi, jos ristiriitoja on? Kaikki vaihtoon vai palavereja pystyyn, jossa asiat puhutaan halki. Kai nyt joukkueen sisällä tiedetään mikä kalvaa, jos joku tai jotkin asiat mättää. Ei kai nyt kukaan niin tyhmä ole, että mutisee vaan hallille mennessään, että "en tykkää" ja pelaa kauden ihan vihkoon, kun jonkun työkaverin naama ei miellytä. Porukassa, jolla on mestaruussaumat ja oma ura kyseessä. Mua ei huvita enää mikää.

Oikea laita:

--- Lainaus käyttäjältä: ekunkikat - Joulukuu 30, 2014, 00:18:57 ---Onko kiekkoilijat todellakin jäänyt yläasteikäisten tasolle!

--- Lainaus päättyy ---

Tartun tähän yhteen ainoaan lauseeseen. Vastaukseni on: Kyllä monet ovat. Osa on jopa jäänyt ala-asteen tasolle. Vaaditaan valmennusjohdolta melkoisia temppuja, että enemmän ja vähemmän kypsistä IHMISISTÄ saadaan tehtyä oikea joukkue. Toivon, että osaamista löytyy nykyiseltäkin valmennusjohdolta.

Huom! Kommenttini ei sisällä tietämystä nyky-Tapparan pelaajien henkisestä tasosta, mutta oletusarvoisesti sieltäkin joku tällainen tapaus voi löytyä.

pete27:

--- Lainaus käyttäjältä: ekunkikat - Joulukuu 30, 2014, 00:18:57 ---Peltolakin johtaa enemmän tekojen kautta kentällä.

Olen kuullut sponssien puolelta, että Pomo on liian kiltti, kaikista muista apuvalmentajista ei tykätä ja joukkueenjohtopuolella on ylimielisiä tyyppejä.

--- Lainaus päättyy ---

Mistä sulla on faktaa Peltolan "koppipelaamisesta"?

Sit toinen... Sponssit ei varmaankaan joukkueen suhteista tiä sen enempää kun muut. Noi on niitten omia päätelmiä, vai olisko joku Tapparan organisaatiosta menny sanoon sponsorille, jolle siis pitää näyttää parastaan aina uusien diilien toivossa et nyt on on valmennus liian pehmee ja niistä ei tykätä??

Kenkää tollaselle lavertijalle pitää antaa... Kusee kunnolla omiin muroihin. Veikkaan tosiaan et sponssi puhuu samalla suulla kun muutkin ja haluaa vaan järkeistää huonoja otteita, mikä on normi homma... Henkilöongelmat ja valmennuksen kyvyttömyys on se helpoin syy ja voi olla täysin oikein, mut faktaan sponssin taholta epäilen.

Messi:
Mitä Ojaseen tulee, niin hänen ei tarvi olla vittumainen. Viesti menee perille vähemmälläkin.

Corkscrew:
Tapolalla on käytössään sama ellei parempi materiaali millä Jukka vei joukkueen keväällä ihan mestaruuden kynnykselle. Viime kaudella oli helppo nähdä syksyllä kun peli alkoi rullata, että Tappara on yksi suurista mestarisuosikeista. Tällaista tunnetta ei Tapolan joukkueen epätasaista pelaamista katsoessa ole ainakaan vielä tullut. Se että puhutaan hyökkäyspelin parantamisesta ei riitä mihinkään, teot ratkaisevat. Tappara ei puolusta yhtä kurinalaisesti kuin Rautakorven komennossa, mikä on vienyt terää myös hyökkäyspelaamisesta. Tämä ei ole paradoksi, vaan kiekkoilun ikiaikainen lainalaisuus. Mitä paremmin puolustat, sitä paremmin hyökkäät. On virheellistä ajatella, että nyt kun ollaan tehty vähän maaleja, se tarkoittaisi että puolustetaan paremmin kuin viime kaudella (jolloin tehtiin sarjassa 2. eniten maaleja).

Olen toitottanut valmentajanvaihdosta tässä ketjussa jo jonkin aikaa, eikä muutama voitto vaikuta isossa kuvassa mihinkään. Nyky-Tappara ei ole sarjan parhaiden joukkueiden joukossa, missä sen ehdottomasti pitäisi olla nykyinen pelaajamateriaali huomioiden. Jos Tapola saa jatkaa harjoitteluaan koko loppukauden yhtä vaihtelevin tuloksin kuin tähän asti, niin myös seurajohto Mikki etunenässä alisuorittaa pahasti. 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta