Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->

<< < (230/288) > >>

forrest:
Miksi ihmeessä viime pelin paras kentällinen Marjamäki-Green-Karjalainen kellotti jämäminuutit (11, 15, 11 min), kun se oli selvästi paras, yritteliäin ja tuotteliain? Samaan aikaan esimerkiksi Lukko-sarjassa ihan paperia ollut Palola hiihteli 24 minuuttia ilman mitään tulosta. Hiukan pitäisi elää pelin sisällä ja reagoida sen mukaan mitä kaukalossa tapahtuu ja ei tapahdu.

Toinen käsittämätön tapaus on fakkiutunut ylivoimakoostumus. Samaa kiekon siirtelyä harvoista ylivoimista toiseen, eikä käytännössä lainkaan laukauksia. Monta peliä vaaditaan ennen kuin päävalmentaja (tunnetaan myös termillä VASTUUvalmentaja) tämän huomaa? Riittääkö tämän kauden ottelut?

löki25:
Olen syksystä asti puolustanut Tapolaa ja ollut sitä mieltä että valmentajaa ei pidä vaihtaa ikinä kesken kauden ja olen edelleen samaa mieltä. Kaikki tietää mitä tapahtui kun tps vaihtoi x2. Mutta onhan tämä käsittämätöntä että 50 viimeistä peliä ollaan tultu huonosti ensimmäiseen erään. On siirrytty kesäaikaan ja vaikka mitä mutta herrat hiihtelee ensimmäisen 10 minuuttia huonommin kuin koukkuniemen bridge kerho rauhallisempana hetkenä. Kotona ja vieraissa peruutellaan kuin painajaisessa. Tapparan pakit heräilevät varmaan yölläkin siihen että kun pitäisi avata ylöspäin niin selkärangasta tuleekin komento ei ylöspäin vaan annetaan oman maalin taakse sieltä se peli aukeaa. Olisihan se hävytöntä lähteä hyökkäämään jos vastustaja ei ole siihen valmistautunut huolellisesti. Ei voi kuin toivoa että huomenna on kellot laitettu aikaan ja aletaan pelata heti kun kiekko tippuu jäähän. Jos näin ei ole niin voidaan alkaa odotella ensi maaliskuuta. Jos lukolle tiputaan niin Lion#79 mukaillen "Minä Häpeän"!

Ioni:
Olen painottanut, että Jussi on epäonnistunut luomaan tälle joukkueelle toimivaa pelitapaa. Hänen suurin puutteensa valmentajana ei välttämättä ole taktisten aspektien ymmärtäminen, vaan nimenomaan oman joukkueensa yksilöiden vahvuuksien tunnistaminen ja oikeanlainen hyödyntäminen. Menestyvä päävalmentaja tunnistaa käytössä olevan materiaalin ja luo taktiikat sen pohjalle. Ei koskaan niin, että ensin luodaan itsepäisesti taktiikka ja sitten yritetään pakottaa pelaajat sopimaan sen vaatimaan muottiin.

ISO KOLMONEN:
Niin futiksen puolella hyvä esimerkki huonosti toimivasta pelitavasta nimittäin maajoukkue ja  joulukuusi  ::)

löki25:

--- Lainaus käyttäjältä: Ioni - Huhtikuu 09, 2015, 09:45:27 ---Olen painottanut, että Jussi on epäonnistunut luomaan tälle joukkueelle toimivaa pelitapaa. Hänen suurin puutteensa valmentajana ei välttämättä ole taktisten aspektien ymmärtäminen, vaan nimenomaan oman joukkueensa yksilöiden vahvuuksien tunnistaminen ja oikeanlainen hyödyntäminen. Menestyvä päävalmentaja tunnistaa käytössä olevan materiaalin ja luo taktiikat sen pohjalle. Ei koskaan niin, että ensin luodaan itsepäisesti taktiikka ja sitten yritetään pakottaa pelaajat sopimaan sen vaatimaan muottiin.

--- Lainaus päättyy ---

No tämän kauden tapparan pelaajille tuskin olisi saanut laadittua taktiikkaa mistä pelaajat olisivat pitäneet:)
Kehutaan sitten Jussia kun pyttyä nostellaan parin viikon päästä!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta