Mun mielestä tämä oli juuri tänään yksi huolestuttavimmista asioista, Haapalakin oli huono, hajuton ja flegu. Yleensä Haapala taistelee viimeiseen asti nyt omaan silmään todell heikko.
Olen pannut merkille saman. Kaikkihan tuolla ovat enemmän tai vähemmän pettäneet, mutta varsin yllättävää on silti katsella Saravon, Kankaanperän, Peltolan, Aallon, jne. menoa, koska ovat historiallisesti kovia playoff-pelaajia.
Jere Karjalaiselle olen itsekkin toivonut peliaikaa jo parin pelin verran. Kaksonen on ollut silmiinpistävän heikko, eikä Marjamäen pelistäkään ole mitään sanottavaa. Oletusarvoisesti Karjalainen luistelisi ja taistelisi, vaikk kädetön onkin.
Kokoonpanon isommassa mylläämisessä on tietysti se riski, että toimiiko se herättelynä vai aiheuttaako se paniikkireaktion. Tilanne on sikäli hankala, että vaikka nyt ollaan totaalisen kusessa on peli vasta 2-2. Jos Tappara vie tämän 4-2, niin historiaan kirjoitetaan helppo voitto jossa pari työtapaturmaa. 2-3 tilanteessa taas ei ole enään kuin voitettavaa, joten kaikenlaista voi kokeilla.
Houkutus olisi kuitenkin suuri tuota sentteripalettia pyöräyttää, jos ei muuten niin Törmäsen peluutuksen hankaloittamiseksi. Pitäisikö Malinen - Peltola valjastaa IFK:n ykkösen vartiointiin? Joskus tarvitaan yllättäviäkin vetoja: Takavuosina JYPin Jarkko Immosta ei saatu aloitusringissä kuriin mitenkään, mutta sitten joku keksi laittaa häntä vastaan laitahyökkääjä Sami Venäläisen!