Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

QF5 Tappara-Pelicans 28.03.14 (Pe)

<< < (8/15) > >>

Linden #16:
Niinkun aikasemmin sanoin ja epäilin, niin epäilen edelleen: meillä on Jokeritauti!! Miestä tullu ja menny oikeelt ja vasemmalta. Ei vaan näytä joukkueelta. TODELLA HUOLESTUTTAA.
Saa kivittää. usein oon ollut väärässä, harvoin oikeassa. Toivon todella että nyttenkin olen väärässä.

KILO:
Saatiin sitten se tuurimaali loppuun, kun sitä vähiten tarvittiin. Siinä oli tonttia pelin aikanakin tasoittaa, mitä lie, mutta ei vaan uponnut. Mutta tosiaan, peli oli muutamaa yksilöä lukuunottamatta aika helvetin nihkeää. Miten tuo pelin taso voi heitellä noin radikaalisti pelien välillä? Jatkumo on vähäistä kuin tuomarilinjassa.

Yleisökin oli mukana sen vähän, mitä tuollaista esitystä kohtaan nyt voi ylpeästi mitään kannustusta antaa. Itse asiassa, aina kun kannustus oli kovimmillaan, peli/tilanne kääntyi Pelicansille.

Ei Pelicans mielestäni niin erinomaisia otteita esittänyt, etteikö sitä olisi voinut voittaa. #51 sen tiesi ennen peliä. Suurin vastus tässä pelissä oli Tappara itse, eikä pystytty mitenkään pääsemään itsemme yli. Tähän päälle muutama erittäin ratkaisevan henkilökohtainen löysäily ja peli oli taputeltu.

Huomenna ei ole pakko voittaa, väitän. Mutta jos peli ei löydä lopullisiin uomiinsa, ei jatkopaikka ole ansaittu tai oikeastaan edes tarpeellinen, koska sieltä tulee jatkossa astetta kovempia porukoita vastaan ja silloin pelin on kuljettava koko ajan paremmin, kertoo vanha viisaus. Siinä mielessä voin olla levollisin mielin, koska mitä järkeä lähteä ylipäätään sillä nihkeällä dieselillä motarille jarruttelemaan.

peterra:
Kaikki oli tänään pielessä. Mä en tiedä, mitä tässä pitäisi enää ajatella. Pystyttiin kaksi peliä parantamaan ja parantamaan ja pelaan ryhdikkäästi ja sitten kyykätään tällä tavalla, kun sarja pitäisi ratkaista.

Jan-Mikael Järvinen saa henkilökohtaisesti suurimmat "negat" päälleen: runkosarjan JMJ:stä ei oo paljoa jäljellä. Mies ei vaan kerta kaikkiaan saa mitään aikaiseksi tasakentällisin, yv:llä ei tunnu onnistuvan myöskään yhtään mikään. Palola ei voi tehdä maalia, kun häntä ei ruokita ja JMJ ei just nyt pysty ruokkimaan Palolaa yhtään. Tää combo kulkee ihan käsi kädes; sekä Palolan että JMJ:n tason on noustava kohisten, koska tähän ei oo hirveästi enää varaa. Jormakka kyllä tekee voitavansa ketjussa ja mielestäni pelaa erittäin hyvin, mutta jätkät vieressä eivät ole just nyt tasollaan. Tässä triossa pitäis saada vaan koko kolmikko tasolleen ja valmista olis, mutta nyt ollaan jotenkin eri tahdissa kaikki.

Kuusela: edelleen köyhiä ja köykäsiä ovat ratkaisut.

Tässä vaiheessa ei mun mielestä olisi enää isoakaan merkitystä, jos hajottaisi jo tota dynamiikkaa enemmänkin. Ei vaan päästä just nyt mihinkään.

soosi:
No joo. #posinkautta

Positiivista:
- katsomossa oli väriä, pelipaitoja ja joskus jopa ääntä. Vihellys omalle joukkueelle oikeutettua toisen erän lopulla ennen 1-2 maalia
- huonolla pelillä oltiin mukana 0-1 ja 0-2 sekä 1-2 tilanteissa VAIN MAALIN erolla, kun joku muu kuin Pelsut olis johtanut tuolloin jo 0-4
- Pelsulla ei ollut ekassa erässä montakaa maalipaikkaa ja ekasta tekivät 0-1
- tuomarointi oli huonoa mutta hukkui huonoon Tappara-peliin
-alivoima

Negatiivista:
- virkamiesmäinen, munaton ja haluton asennevamma
- tyhmät jäähyt
- huonot syötöt ja kiekollisen auttaminen
- vähäisten maalipaikkojen tuhlaaminen vielä syöttämällä tai jättämällä laukomatta maalia kohti
- yleisön kannustuksen puuttuminen kun joukkue sitä tarvitsee
- puolustuspeli
- hyökkäyspeli pörräämistä kulmassa
-aloitukset. voitettiinko koko pelissä vain yksi hyökkäyspään aloitus?!!
- Valmennus; pelin sisällä reagointi, ketjumuutokset, aikalisä
- taklauksien puuttuminen, joukkueen herättely puuttui

Pelaajista:
- Metsola teki mitä pystyi, 1-3 helposti mutta hyvä veto
- Bailen ihan kuutamolla
- Green massaa kuten moni muukin- Missä Palola, Peltola, Haapala?
-


Edit: Jos näin p#skalla pelillä hävitään vaan 2-3 niin kyllähän tämä sarja voitetaan. Mutta siten.... ??

Jarzo:
Tuo munattomuus koko pelin suhteen ahdistaa, mihin se edellisen pelin luistelu katosi ? Voutilaisen maalin jälkeen olin varma, että peli kääntyy kolmannessa erässä. EI todellakaan kääntynyt. Nieminen on pakko laittaa huomenna hämmentämään ihan kenen paikalle tahansa. Huomenna tämä sarja pitää katkaista. Sinällään välieriä ajatellen... tällä pelillä lähdetään lauluun 4- muna.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta