Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Kärpät 21.01.14 (Ti)

<< < (8/9) > >>

coly:
Onhan Tappara ja Jormakka saanut myös samanlaisita rankkarin kuin Maxwell eilen. Onhan noista aika helposti rankkia vihelletty tällä kaudella ja se on ihan oikein.

Kaksosen maila kyllä osui Humlin kypärään, sekin on fakta vaikka Humlin teatterit olikin sitten oma säälittävä lukunsa.

TJ:
...ja minä kun olen pitänyt itteäni aika maltillisena tuomareiden kritisoinnin suhteen. :D

Ljpp:
En kelaillut hidastuksia, mutta kertasilmäyksen perusteella Kankaanperä tekee tökkäisyn/koukun Maxwellin käsien väliin ja sääntökirjan mukaan siitä tulee tuomita rangaistus. Olen tämä itse keskustellut tuomareiden kanssa, kun sain mielestäni heppoisesta yhden käden sörkkäisystä jäähyn, mutta temppu on varsin tehokas: Ensin maila käsien väliin ja sitten vähän vääntöä, niin kiekko irtoaa taatusti. Maxwell oli läpiajossa ja rike tapahtu selkeästi takaa estäen häneltä maalintekopaikan, joten kyllähän tuo ihan oikein vihelletty rangaistuslaukaus.

Vastuu omasta mailasta sen korkeuden suhten on myös varsin yksinkertainen tuomintaperiaate. Filmaamiset siihen päälle ovat sitten asia erikseen.

Lopun nujakoinnissa Levonen-Boman taasen osoitti Liigassa todella harvinaista pelisilmää ja löysi aloittajaksi Metsolaa sörkkäisseen Humlin. Kankaanperä sai tilanteessa vähän anteeksi, sillä hän pyrki muksimaan vastustajaa paljaalla nyrkillä (2+10). Hyvin tuomittu tilanne! Kärpät oli muutenkin alakynnessä pelatessaan selkeästi provosoiva osapuoli ja tuomarit osoittivat tässä tilanteessa jämäkästi, ettei moinen toiminta vetele.

On paljon tyypillisempää tässä sarjassa, että noista vihelletään salomonit eikä uskalleta löytää aloittajaa. Esimerkiksi Pentikäinen-Nieminen vääntö taannoisessa paikallispelissä.

soosi:

--- Lainaus käyttäjältä: TJ - Tammikuu 22, 2014, 19:10:44 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 22, 2014, 18:52:31 ---Toinen asia joka pelin jälkeen on noi tuomareista jankkaaminen. En tiedä kuinka paljon kotiinpäin pitäs vetää, et tuomarit ois hyviä? Eilisessä tuomaroinnissa ei ollu kyl juurikaan moitittavaa. Kivasti näkee kotoo katottuna uusinnatkin...

--- Lainaus päättyy ---
No esim. se rangaistuslaukaus vihellettiin mun nähdäkseni ihan naurettavan helposta, samoin Kaksosen korkea maila.  Hallilla tosin noi uusinnat jättää vähän toivomisen varaa, kyllähän tuota Kaksosen jäähyäkin siellä kelattiin edestakaisin mutta se screenin kuva on aina vähän mitä on.

--- Lainaus päättyy ---
Ei liene sattumaa, että taululla ei näytetä Tapparan saamien kyseenalaisten jäähyjen tilanteita jälkikäteen...  :(

Luuseri:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Tammikuu 22, 2014, 22:33:31 ---Vastuu omasta mailasta sen korkeuden suhten on myös varsin yksinkertainen tuomintaperiaate. Filmaamiset siihen päälle ovat sitten asia erikseen.
--- Lainaus päättyy ---

Väärin siinä tilanteessa meni se, että Huml tuli taklaamaan pelaajaa, joka ei ollut kiekollinen, eikä ollut ollutkaan vähään aikaan. Jos oikein muistan, ei Kaksonen ollut koskenut kiekkoon ollenkaan ennen tuota taklaustilannetta. Huml tosiaankin teki oikein kunnon taklausliikkeen suuntaansa muuttaen, joten ei ollut mikään "risteävät luistelulinjat" -tilanne. Eiköhän tuo ollut tässä tilanteessa se joka tunteita kuumensi; Huml taklaa kiekotonta ja filmailee vielä jäähyn siitä kaverille. Täytyykö rikottunakin kantaa vastuu mailastaan? Jos vastustaja riuhtaisee mailan kädestä ja lyö sen päreiksi tuomarin päähän, saako mailansa menettänyt elinikäisen pelikiellon?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta