Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Liiga kaudella 2014-15

<< < (11/36) > >>

Le GoaP:

--- Lainaus käyttäjältä: MailMan#14 - Syyskuu 20, 2014, 13:20:30 ---Mutta tuo on kyllä itselleni täysin hämärän peitossa, että mikä se espoolaisen jääkiekkoilun kristallinkirkas ja poikkeuksellisen vahva identiteetti oikein on?
Jos se on sitä espoolaisille niin ei kyllä avaudu muille.
Itselläni on ainakin Espoon Bluesista juurikin päinvastainen kuva.

--- Lainaus päättyy ---

Itse Espoossa asuvana voin kertoa, että Espoo on muualta muuttaneiden kohta 50- vuotias kaupunki (tai noh kaupunki se on ollut jostain vuodesta 1972 tjsp.). Espoolaiset identioituivat HIFK tai Narreihin alusta asti. Espoolainen huippukiekkohan alkoi vasta 1992 nimellä Kiekko-Espoo. Toki Espoossa on ollut aina vahvaa junioritoimintaa ja siinä vahvassa junioritoiminnassa on se identiteetti ja Blues on siellä tosi vahva, mutta sitten Liiga-tasolla muuttuu valjuksi muoviseuraksi.

Joten Liiga-Bluesin ongelma on ollut siinä, että 1920- 60-luvun sukupolvet fanittavat HIFK:ta tai Narreja. 70- ja 80-luvun espoolaiset tänä pvänä ovat taas melko suurelta osin muualta muuttaneita ja fanittavat täten omaa synnyinseutuansa kuten Oulua, Turkua, Tamperetta jne. jne. Mutta ehkä 90-> sukupolvet sitten ovat ihka-aitoa Bluesia ja sitä kautta kehittyy se alulla oleva kirkas ja vahva identiteetti.

KILO:
Mun mielestäni Blues on erkaantunut tuosta muovisesta imagostaan ainakin omassa henkilökohtaisessa universumissani. Tarkkaa syytä siihen en tiedä. Maalilaulu on varmaan tyhmin koko liigassa, mutta ehkä koko touhu lähtee omalla kohdallani ainakin Bluesin visuaalisesta ulkoasusta. Se on vahva, suoralinjainen ja hyvällä tavalla lineaarinen. Se on tunnistettava. Se on mielestäni riisutumpi kuin yhdelläkään muulla joukkueella. Se on erilainen. Se on "sliikki". Toki siinä oli sellainen vaihe, kun Blues haki vielä visuaalista muotoaan ja logokin vaihtui aika tiuhaan.

Le GoaP:

--- Lainaus käyttäjältä: KILO KILO KILO - Syyskuu 21, 2014, 20:00:54 ---Mun mielestäni Blues on erkaantunut tuosta muovisesta imagostaan ainakin omassa henkilökohtaisessa universumissani. Tarkkaa syytä siihen en tiedä. ... ehkä koko touhu lähtee omalla kohdallani ainakin Bluesin visuaalisesta ulkoasusta. Se on vahva, suoralinjainen ja hyvällä tavalla lineaarinen. Se on tunnistettava. Se on mielestäni riisutumpi kuin yhdelläkään muulla joukkueella. Se on erilainen. Se on "sliikki". Toki siinä oli sellainen vaihe, kun Blues haki vielä visuaalista muotoaan ja logokin vaihtui aika tiuhaan.

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä täällä lähellä asuvana tuota muutosta ei näe, vaan siihen tarvitaan ulkopuolista näkemystä jotka näkee harvemmin. Täällä tota B-logoa näkee jatkuvasti busseissa, katuvarsimainoksissa jne. joten pieniä muutoksia siinä ei huomaa. Lisäksi espoolaisille oli käsittämätön vuonna 1998 tapahtunut Kiekko-Espoon muuttaminen Bluesiksi, koska Kiekko-Espoo oli se mikä nousi SM-liigaan, ja myös hurmasi ihmisiä aina silloin tällöin myös I-divarissa eli nykyisessä Mestiksessa 80-luvun lopusta alkaen. Tietysti muuttuihan TBK:kin Tapparaksi, mutta se tuntuu ainakin pitkän matkan päästä ei niin muoviselta muutokselta kuin K-E-> Blegu. Bluesia ei oikein kukaan vanhempi ikäpolvi ole "ottanut omakseen", mutta toki nuoret näin tekevät. Jotenkin ton nimenmuutoksen kautta Bluesiin tuli puoliksi kaivoon kannetun veden tuntu.

Varjobaari:
Mulle Blues on aina ollu se joukkue jota ei tahdo edes muistaa kun ruvetaan kauden alla veikkaileen mestaria. Identiteettiäkään en juuri ole huomannu, kai ne joku "pikkuHifki" tai Ässien tapanen raatajajengi yrittää olla muttei kyllä mulle aukee. Ainoo Bluessimuisto on mestaruuskevään huikee pleijarisarja.

Messi:
Blues on Porin KupariKiekko. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta