Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tapparan peliesitykset kaudella 2013-14

<< < (29/42) > >>

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 27, 2014, 14:20:44 ---Nimenomaan tähän, mitä trasat viimeisessä lauseessaan sanoi, haluisin puuttua/muutoksen: "vähemmän ennakkoon kiinnostavista peleistä".
Juuri nämä pelit, kuten esim. viime lauantain Pelicans ottelu, pitäs saada kiinnostavammaks. Miten se sit tapahtuu, se on eri asia. Yks tapa on murskata vastustaja, kun siihen paikka olisi. Tollanen puolivillainen läpsyttely ilman suurempia tunteita tappaa sen tunteen myös katsomossa, ja sen sen tunteen tuoma tunnelma on se, millä taistellaan katsojista TV:n kanssa.
Toinen asia, hieman ohi aiheen tosin, on Hakametsän tarjoamat puitteet modernille jääkiekkotapahtumalle. Nehän on surkeat, kaikinpuolin. Muuta hyvää hyvää tossa hallissa ei taida olla, kun sijainti ja historia :D

--- Lainaus päättyy ---

Vaikka Liigassa on paskoja jengejä niin ei joukkueiden ero ole niin iso että häntäpän jengejä vastaan pystyttäisiin paukuttamaan 10 maalia per peli. Peli ei kuitenkaan päättynyt esim 2-1 vaan Tappara teki 4! maalia. Kärpät tehnyt liigassa ylivoimaisesti eniten maaleja mutta "vain" 3.25kaappia/ peliä kohti. Eikä sitä tunnelmaa pysty yksin luomaan, se riippuu vastustajastakin erittäin paljon. En tiedä olisiko pelissä ollut tunnelmaa yhtään sen enempää vaikka Tappara olisi paukuttanut 8 maalia. Jos ottaa esim viime kauden Jokeriväännöt jotka olivat loistavaa kiekkoa, viihde syntyi siitä kun molemmat pelasivat fyysisesti ja molemmat pelasi taktisesti hyvää kiekkoa ja pelissä yritettiin väkisin saada niskalenkkiä toisesta. Pelicans vaan noli sen verran paska ettei tuollaista tunnetta syntynyt. Ja näissä peleissä taas tuee se katsomon vastuu, Katsojat pystyisivät luomaan sen tunteen näihin "läpsyttely" peleihin mutta Tampereella se ei näytä onnistuvan ja tästä on aivan turha syyttää joukkuetta.

Tämä kritiikki on muutenkin jotain niin käsittämätöntä etten taida jaksaa kommentoida enempää..

Vilttitossu:
Mun mielestä sun ei kannatakkaan, kun et edes yritä ymmärtää ;)
Viimeisimmät kotipelit vaan ovat olleet tylsiä, ehkä Kärppä mittelöä lukuunottamatta,  ja that´s it!
Eikä mun tartte tätä ees sen kummemmin todistella, lauantai-ilta ja 4500 katsojaa...
Jos asuttais Pohjois-Koreassa, ni meillä ois joka ilta tupa täynnä, mutta kun täällä ihmisille on viihdemaailmassa tarjontaa ja valinnanvapaus, ni on luonnollista, että valitaan se omasta mielestä parempi viihde.

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: Vilttitossu - Tammikuu 27, 2014, 14:41:50 ---Mun mielestä sun ei kannatakkaan, kun et edes yritä ymmärtää ;)
Viimeisimmät kotipelit vaan ovat olleet tylsiä, ehkä Kärppä mittelöä lukuunottamatta,  ja that´s it!
Eikä mun tartte tätä ees sen kummemmin todistella, lauantai-ilta ja 4500 katsojaa...


--- Lainaus päättyy ---

Huoh no jos vielä kerran. Kertooko katsoja määrä enemmän pelistä vai katsojista? niimpä. Sille ei joukkue voi mitään jos katsojat päättävät istua katsomossa perse penkissä ja hiljaa kahvia lipittäen. Jos fanikatsomo pisteisi metelin pystyyn niin varmasti pelistä jäisi parempi fiilis ja kukaan ei sanoisi peliä tylsäksi.

4 maalia, murskavoitto, lähes täydellinen dominointi ja lähesvarma top-2 sijoitus runkosarjassa mitä enempää sitä voi fani vaatia?????

Vilttitossu:
Fanille se riittää. Koeta nyt hyvä mies ymmärtää, että niitä euroja pitäs sinne seuran kassaan saada muiltakin kun faneilta, sitä oon nimenomaan sulle yrittäny tässä toitottaa!

Rouhija:

--- Lainaus käyttäjältä: juti - Tammikuu 27, 2014, 14:46:12 ---Huoh no jos vielä kerran. Kertooko katsoja määrä enemmän pelistä vai katsojista? niimpä. Sille ei joukkue voi mitään jos katsojat päättävät istua katsomossa perse penkissä ja hiljaa kahvia lipittäen. Jos fanikatsomo pisteisi metelin pystyyn niin varmasti pelistä jäisi parempi fiilis ja kukaan ei sanoisi peliä tylsäksi.

4 maalia, murskavoitto, lähes täydellinen dominointi ja lähesvarma top-2 sijoitus runkosarjassa mitä enempää sitä voi fani vaatia?????

--- Lainaus päättyy ---

Kyllähän se fanien käytökseen vaikuttaa miten joukkue pelaa. Kummasti aina kun tulee esimerkiksi hyviä taklauksia, niin katsojatkin heräävät.
Tää katsojien ja pelaajien suhde pitäisi toimia molempien suuntaan. Pelaajien pitää ansaita fanit ja toisinpäin.

Itselle kyllä riittää vallan mainiosti Pelicans-pelin kaltainen esitys, kunhan se ei ihan jokaisessa pelissä ole ihan samanlaista. Ja playoffeissa tuskin on. Itse kaipaan enemmän tunteita ja räiskyvyyttä peliin taklauksien muodossa, mutta mielummin katselen silti voittavaa kiekkoa, kuin sellaista jossa taklataan ja otetaan aina turpaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta