Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tapparan peliesitykset kaudella 2013-14

<< < (26/42) > >>

Varjobaari:
Täällähän alkaa olla meininki kuin Ilveksen foorumeilla. Täällä valitetaan pelin viihdyttävyydestä vaikka otetaan voittoja minkä keritään, kun taas ipa foorumeilla ei tappiot juuri haittaa kunhan "taitokiekkoa" pelataan. Niinkuin edellä moni on sanonut on minulle täysin yhdentekevää millä tavalla Tappara pelinsä voittaa, kunhan voittaa. En myöskään usko satunnaiskatsojien määrän lisääntymiseen sillä, että pelataan hyökkäysvoittoista peliä. Luulisi satunnaisfanin käyvän peleissä nimenomaan silloin kun voittoja tulee, eikä silloin kun voitot perustuvat "monimutkaisiin" pelillisiin asiohin kuten keskialueen trappiin tai agressiiviseen karvaukseen. Tämänhetkinen "yleisökato" on puhtaasti markkinointi ongelma.

peterra:
Ehkäpä nyt tässä menee vähän överiksi tämä, että toivotaan jotain juttuja joukkueen peliin niin siitä otetaan aivan liian isoja kierroksia täällä. Siis kritiikkiä pitää olla aina ja kritiikki on oikeastaan aika isossa asemassa siinä, että kehitystä tulee. Tää on yleisesti se, että herkästi mikä tahansa negatiivinen kommentti tulkitaan ylitseampuvasti siten, että ollaan jotenkin Tapparaa vastaan. Kyllä joukkue varmaan ihan itse tietää, mitä tehdään hyvin ja missä pitää petrata. Urheilun suola on se, että täydellisyyttä ei sinänsä ole olemassa vaan se on aina vain tavoite ja aina on asioita, jotka menee pieleen. Pelin sisällä tulee heikompia jaksoja ja ylipäätään kauteen kuuluu erilaisia jaksoja. Loppujen lopuksi fanien näkemyksillä pelistä ei ole juurikaan merkitystä, koska ainoastaan sillä on merkitystä, että valmentaja pystyy myymään omat ajatuksensa joukkueelle ja se Rautakorvelta tuntuu käyvän oikein hyvin, koska aika usein kentällä tapahtuu sovittuja asioita ja aika harvoin tulee sooloiluja.

Omat näkemykset olivat lähinnä sellaisia asioita, joihin toivoin parannusta jatkossa ja joissa voitaisiin olla vieläkin parempia mun mielestä. Tarkoitus ei ollut mulla eikä varmaan monella muullakaan se, että joukkueen pitäisi muuttaa kaikkea ja nykyinen peli ei tyydytä. Nykyisellä pelillä saadaan voittoja ja itselleni tämä nykyinen Tappara kelpaa ihan minä päivänä tahansa, mutta prosessi ei saa loppua ja eteenpäin tulee mennä ja montaa osa-aluetta tulee edelleen kehittää. Hyökkäys ei ole vielä täydellinen ja osa yksilöistä ei ole varmasti vielä parhaalla tasollaan (esim. V. Nieminen) ja toisaalta sitten jotkut yksilöt eivät todennäköisesti enää paljoa nähtyä parempaan tällä kaudella pysty vrt. Jarkko Malinen.

Se, että antaa negatiivista palautetta silloin, kun tuntuu, että joissain asioissa on toivomisen varaa, vaikka voitetaankin niin ei mun mielestä tee ihmisestä huonoa fania ja tällainen yleinen syyllistäminen on todella typerää. Hyökätään rohkeasti asia vastaan asia linjalta ja otetaan kiinni jos ollaan eri mieltä. Hyvää esimerkkiä näytti Coly, vaikka olen edelleen täysin "omaa mieltäni" enkä sinänsä ole vakuuttunut Colyn kommentista, mutta kaikesta huolimatta siinä nyt tuotiin toinen näkökulma asioihin, jota en ollut itse pohtinut. Vastustajan kannaltahan tuo tosiaan on tuskaista ja rasittavaa, mutta itse en ole pelannut jääkiekkoa koskaan, joten silleen on vaikea katsoa peliä tuolla tavalla pelaajan näkökulmasta, minkä Coly vähän toi esille.

MansenMies:

--- Lainaus käyttäjältä: 4_TRA - Tammikuu 26, 2014, 13:34:18 ---Eikö ne edelliset viestit juuri valittaneet että peli ei viihdytä ja ei hyökätä koko aikaa riskilläkin....
Minulle tuli vaikutelma MansenMies ja peesaaja kirjoituksesta että koko 60 minuuttia pitää olla hurlumheitä vastustajan maalilla.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, antaa olla. Ei täällä järkevää keskustelua saa aiheesta, kun lukutaito on tuota luokkaa. Jaksa enää kolmatta kertaa sanoa samaa asiaa.

Sanonpa nyt vielä muihin vastauksiin kerran sen oman pointtini ja ymmärtäköön ne, jotka ymmärtää.

-Itse nautin Tapparan voittaessa, tyyli on toissijainen. Tietenkin jos voi voittaa tyylikkäästi, niin ennemmin se, mutta voitto on pääasia.
-Otin kantaa seuran taloudelliseen strategiaan, joka tällä pelityylillä ei houkuttele satunnaiskatsojia. Peli on kuitenkin se tuote, jota varten markkinointi ja brändäys. Satunnaiskatsojalle peli on viihdettä, ja ei markkinointi/brändäys saa muutettua satunnaiskatsojalle peliä yhtään sen mielenkiintoisemmaksi.
-Tällä strategialla tulovirtojen pääpaino on pleijareissa, näillä runkosarjan katsojaluvuilla. Leinonen totesi vähän aikaa sitten, että välieriin pitäiis päästä nollatulokseen yltääkseen. Siinä on aika iso riski, koska pleijareissa voi tapahtua mitä vaan. Tapparaa vastaan voi tulla se juuri ennen pleijareita hengen päälle saanut porukka, joka tiputtaa Tapparan heti ensimmäisellä kierroksella.

Minusta Tapparalla on vain sen verran kova rosteri tänä vuonna (rahaa sinne on ainakin pumpattu), että sillä voisi pelata viihdyttävää lätkää vastustajasta huolimatta ja kerätä enemmän katsojia kotipeleihin. Tällöin taloudellinen tulos ei olisi niin paljon pleijareiden varassa, vaan pleijarit olisivat enemmän sellainen taloudellinen bonus.

Kyllä minä mielummin sen mestaruuden otan kuin hyvän taloudellisen tuloksen tai parasta viihdyttävää lätkää, mutta ei tuo Rautakorven tapa mikään 100% mestaruus ole, aika kaukana siitä, vaikka menestystä pleijareissa onkin tullut. Ei se pleijarimenestys mikään takuuvarma juttu kuitenkaan ole tälläkään kaudella, vaikka olisi mikä pelityyli.

Mut joo, en jaksa enää aiheesta jauhaa, kun joku sieltä sen kahva-kortinkin otti esiin, vaikken ole moisesta mitään puhunut sanallakaan.

cace6969:
No juu ei ole 100% tapa voittaa mestaruutta, mutta ei sellaisia ole olemassakaan :D Mitä tulee katsojiin niin voittavaa jääkiekkoa ihmiset sinne tulevat ensisijaisesti katsomaan. Yleisömäärien lasku on käsittääkseni ihan yleinen trendi ollut koko Liigassa.

Corkscrew:
Jos voittaminen ja noin loistava kiekollinen peli mitä Tappara on esittänyt ei riitä satunnaiskatsojille niin aika kovat laatustandardit pelille silloin asetetaan. Mitä se viihdyttävyys sitten olisi, enemmän taklauksia? Koska se on ehkä ainoa elementti mikä nyky-Tapparan pelistä puuttuu.

Tappara lähti Pelicansia vastaan karvaamaan aktiivisesti mutta siinä kävikin niin ettei vastustaja pystynyt sen jälkeen rakentamaan omaa peliään ollenkaan ja käytännössä peli oli selvä ensimmäisen erän jälkeen.

Toissa kaudella Tappara pelasi mielikuvituksetonta RD-kiekkoa alkukauden katastrofipelien jälkeen ja yleisöä kuitenkin kävi. Nykyinen peli on viihdyttävyydeltään ja tuloksellisuudeltaan niin paljon parempaa että jos satunnaiskatsoja ei sitä muuten ymmärrä, niin markkinointiosaston tehtävä on se kertoa heille. Kyllä peliliinkatsomisen paikka on juuri siellä eikä missään muualla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta