Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tappara kriisissä - mitä tehtävissä?

<< < (2/25) > >>

Trafan:
Vaikka tällä hetkellä ollaankin sarjataulukossa vahvaa keskikastia,
maalinteon ongelmia kuvastaa se, että sarjassa on vain viisi rupujengiä jolla on huonompi maaliero.
Mistään kriisistä on silti turha puhua niin kauan kun pisteitä kertyy koppaan.
Okei, kausi ei lähtenyt ihan niin hyvin käyntiin kuin toivottiin, mutta se on takana
ja vieraspeleistäkin olisi voinut tulla paremmin pisteitä, mutta eiköhän Lappeenrannassa saada kelkka käännettyä.

Eiköhän parasta mitä me fanit voidaan tehdä tämän ns. kriisin ratkaisemiseksi ole se, että kannustetaan Tapparaa vielä hiukan äänekkäämmin?

JoKaGO:
Tällaisia kirjoitin jo HPK-ketjuun:

Reenaa, reenaa, ni mahrut porukkaan!

Nythän on taas se aika vuodesta, jolloin näkyy, ketkä reenaa ja ketkä vaan pelaa. Ei ole sattumaa, että Pelsujen lentokin meinaa vaappua just nyt, eiköhän Ara ole tilanteen tasalla. Samaa toivon myös Uraman ja Tapparan osalta. Maaottelutauon jälkeen alkaa se kausi, jolloin eroja alkaa tulla joukkueiden pistemäärien välille.
Uskon että Bluesin, Lukon ja osittain ehkä TPS:n ja Jokereidenkin valmennus ei ole satsannut viime aikoina kovaan harjoitteluun, ja siksi pojoja on tullut viime aikoina mukavasti. Ja kohta odottaa taas kuivat ajat.

DON, ei vielä olla kriisissä kuten alkukaudesta vähän jo vaikutti. Meni itteltäkin vähä herne nenään tuolloin. Vielä kerran: Odotetaan marraskuun otteluputkea ja katsotaan joulutauolla, kekä on ja kekä ei ole kriisissä.

Ja se maalinteko... Onhan se naurettavaa, että aletaan pelaamaan ringeten säännöillä ja silti otteluiden maalimäärät ovat mitä ovat. Tämä ei ole ainoastaan Tapparan pulma, joskin meistähän se tuntuu kaikkein isoimmalta asialta. Maalimäärän pitää nousta sevverran, että vieraissakin alkaa tulla voittoja.

tapsa34:
Vaikuttaa siltä, että Urama panostaa kotipeleihin huomattavasti enemmän. Ennen vierasotteluita kuten nytkin kun oli pari vapaapäivää on ilmeisesti menty reeneissä kovempaa. Panostetaan enemmän puolustuksen kautta pelaamiseen. Tosin kun saadaan se vastahyökkäys niin sekin on hidas. Joten ylivoimahyökkäykset on vähissä. Ja kun liike on vajaata niin vastustaja pääsee usein YV:lle. Toivottavasti saadaan pian Rete puolustukseen niin sekin auttaa hiukan koko joukkuetta, jos ei tarvii koko ajan pelata 6:lla pakilla. Ja olen varma, että Lehto on jo iskussa tällä hetkellä!

Hernia:
Mä en kyllä usko tohon, että oltaisiin mitenkään kovempaa harjoiteltu juuri nyt. Mun mielestä tommonen ajattelu on vain ittensä pettämistä. Jääkiekko on asennepeli, ja ikävä kyllä näyttää siltä, ettei Uramalla ole psyykkauspuoli kovinkaan hyvin hanskassa. Kotona kyllä peli luistaa, mutta olisihan se välillä kiva ottaa vähän pisteitä vieraistakin. Ja sen verran pessimisti olen, että uskon saman surffailun jatkuvan edelleen tänään Lappenrannassa. Vastaan tulee Mälkiältä huudot ja herätyksen saanut kotijoukkue. Tappara on jälleen löysällä asenteella liikkeellä, ja turpaan tulee...  Ja sitä seuraava peli on sitten hallitsevia mestareita vastaan kotona, siinä sitten nähdään, missä juna oikeasti menee. Ei ainakaan helppoa tule olemaan. Viikon ainoa voitto tulee lauantaina pursiseuran pojista.
Mun mielestä joukkueeseen tarvittais nyt yks villenieminen vähän herättelemään porukkaa.

tapsa34:
En tiedä mitään Tapparan harjoitusohjelmista. Näen vain mitä kentällä tapahtuu eli liike on hidasta tai jotain muuta. Jos olisi ollut muutama päivä pelkkää lepoa ja palauttelua niin liike ei voi olla kankeaa ja hidasta. Kankeutta luisteluun voi aiheuttaa pelkästään normaalista kovempi punttireeni. Tapparan pelikonsepti on nyt ollut hyvin balansissa. Ei ylihyökätä ja puolustus toimii. Mielestäni vain liike on puuttunut muutamissa erissä. Ja jos liike vie heti hapoille vaikuttaa se päähänkin ja suorituksiin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta