Kirjoittaja Aihe: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)  (Luettu 58834 kertaa)

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #195 : Helmikuu 19, 2014, 20:45:22 »
Latvialta ihan hyvä kakkoserän loppu Kanadaa vastaan. Latvia pelasi kovaa peliä eikä pelännyt taidollaan haastaa Kanadan tähtiä. Yllättävänkin näyttävää peliä Latvia pystyi paikoittain pelaamaan. Mutta näin tosiaan vain loppuerän, joten en koko erän kuvasta tiedä. Ilmeisesti Kanadan väreissä mentiin, koska vedot on tässä vaiheessa jo 34–10 vaahteralehtien hyväksi.

Pystyisiköhän Latvia kaatamaan supermaan?
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #196 : Helmikuu 19, 2014, 20:59:15 »
Aivan yhtä päätyä kolmannen erän ekat 9 minuuttia. Kanada pääsi jo maaliviivalle, mutta sieltä kiekko pelataan kädellä pois. Rankkarin paikka pitäisi olla, mutta ei varmaan videon perusteella voi tuomita.

Latvia on aivan puhki.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa taakka

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1230
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #197 : Helmikuu 19, 2014, 21:01:11 »
Latvialta ihan hyvä kakkoserän loppu Kanadaa vastaan. Latvia pelasi kovaa peliä eikä pelännyt taidollaan haastaa Kanadan tähtiä. Yllättävänkin näyttävää peliä Latvia pystyi paikoittain pelaamaan. Mutta näin tosiaan vain loppuerän, joten en koko erän kuvasta tiedä. Ilmeisesti Kanadan väreissä mentiin, koska vedot on tässä vaiheessa jo 34–10 vaahteralehtien hyväksi.

Pystyisiköhän Latvia kaatamaan supermaan?

Ihan hauska peli seurata. Latvian pelaajat väsyneitä eilisestä pelistä ja taistelevat minkä pystyvät. Kanada pääsi jo maaliviivalle mutta vielä ei uponnut. Kanadalaiset tais lähteä peliin aika ylimielisellä asenteella. Taistele Latvia!  ;D


edit. Aivan naurettava jäähy Latvialle. Toivottavasti kestävät.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2014, 21:04:23 kirjoittanut taakka »
Hei, mua ei huimaa!

Poissa taakka

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1230
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #198 : Helmikuu 19, 2014, 21:14:06 »
Latvian saama kevyt jäähy sitten kostautui. Tuomarilla aikamoinen suojelumoodi päällä Kanadan tähtiä kohtaan. Vähänkin jos tulee vihellyksen jälkeistä tökkimistä tai muuta jälkipeliä niin pilli raikaa kyllä huolella.
Hei, mua ei huimaa!

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #199 : Helmikuu 20, 2014, 16:13:16 »
Tuli tässä naisten pronssiottelua katsoessa mieleeni, että Kunnaksen suurin ongelma on tietynlainen ylireagointi ja ylianalysointi. En tarkoita reagoinnilla noita käkikelloimitaatioita tai kuiskimisia, vaan sitä, miten väärin hän näkee ottelut. Esim. kaikki pelit on ohi, kun toinen johtaa 1–0 tai 2–0. Tässä pronssipelissäkin oli mitalit jaettu, kun Ruotsi johti 2–0. Nyt peli on yhtäkkiä 2–3. Ja muutoinkin vetää kaikki arviot aina ääripäähän ja alleviivaa niitä paksusti; kaikki on muka niin yksiselitteistä.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #200 : Helmikuu 21, 2014, 12:51:04 »
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa Harald Hokiman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1628
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #201 : Helmikuu 21, 2014, 13:34:58 »
Tämä: Kärppä maalille svedu-peliin
Nyt on kärppä-Lehtosella elämänsä tähän asti isoin pelin edessä, hiukan epäilyttää  :o
tapparasydän, vuodesta 1978

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #202 : Helmikuu 21, 2014, 13:52:13 »
Tämä: Kärppä maalille svedu-peliin

Raskilta miehen teko, kun ei lähtenyt kipeenä pelaamaan. Lehtonen on huippuvahti ja tuskimpa siihen kaadutaan.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa TPR

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 523
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #203 : Helmikuu 21, 2014, 14:40:51 »
Vaikka Ruotsi pyöritti, Suomella oli paljon paremmat paikat (ainakin Komarov, Selänne ja Aaltonen).

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #204 : Helmikuu 21, 2014, 14:45:11 »
Ihan ok erä meiltä, loppujen lopuksi. Maalipaikat meni meille aika selvästi, mutta ei saatu limppua verkkoon. Tavallaan hyvä, että pystyttiin luomaan mestoja, mutta samalla on pakko kysyä, että kuinka monta turhittua paikkaa tähän peliin Suomelta mahtuu? Ruotsin 5–5-peli haiskahtaa vaaralliselta, jos hyökkäyspään paine jatkuu samalla tasolla.

Ruotsin karvaus on aika aktiivista, mikä oli aika onnistunutta meidän kehnohkon oman pään syöttöpelin vuoksi. Meidän on pakko yksinkertaistaa ja ylipäätään parantaa syöttöjen laatua omassa päässä paineen alla.

KHL-sentterit Konna ja Jori pelasivat hyvin. Molemmilta loistava syöttö kaverille avoimeen paikkaan. Konnalta hienoa taistelua myös erän loppupuolella.

Hieman tuntui Papalla kiekko pomppivan lavassa, mistähän johtuu? Jännitystä vai kehno jää?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2014, 14:46:44 kirjoittanut KILO KILO KILO »
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa TPR

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 523
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #205 : Helmikuu 21, 2014, 15:18:25 »
Selostus tulee ilmeisesti tahallaan noin sekunnin liian aikaisin? Ärsyttää tietyissä tilanteissa, kuten äsken Ruotsin maalissa.

Tuomareilta aika erikoista toimintaa koko ajan.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #206 : Helmikuu 21, 2014, 15:35:47 »
Selostus tulee ilmeisesti tahallaan noin sekunnin liian aikaisin? Ärsyttää tietyissä tilanteissa, kuten äsken Ruotsin maalissa.

Minkä ihmeen takia ne lähettäis selostusta ja kuvaa "tahallaan" eri aikaan, miksi epäilet tällaista?

Niin ja mulla ainakin televisiosta tulee ääni ja kuva ihan oikeaan aikaan.

Poissa TPR

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 523
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #207 : Helmikuu 21, 2014, 15:47:19 »
Selostus tulee ilmeisesti tahallaan noin sekunnin liian aikaisin? Ärsyttää tietyissä tilanteissa, kuten äsken Ruotsin maalissa.

Minkä ihmeen takia ne lähettäis selostusta ja kuvaa "tahallaan" eri aikaan, miksi epäilet tällaista?

Niin ja mulla ainakin televisiosta tulee ääni ja kuva ihan oikeaan aikaan.

No ainakin itse olen ollut huomaavinani että pari maalia on selostettu sekunnin murto-osa ennen maalin syntyä, eikä vain näissä kisoissa.

Syynä voisi olla se että selostus saataisiin vastaamaan mahdollisimman hyvin tapahtumia jäällä. Selostajan puhe on kuitenkin luonnostaan hieman tapahtumia jäljessä.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #208 : Helmikuu 21, 2014, 16:26:38 »
Selostus tulee ilmeisesti tahallaan noin sekunnin liian aikaisin? Ärsyttää tietyissä tilanteissa, kuten äsken Ruotsin maalissa.

Minkä ihmeen takia ne lähettäis selostusta ja kuvaa "tahallaan" eri aikaan, miksi epäilet tällaista?

Niin ja mulla ainakin televisiosta tulee ääni ja kuva ihan oikeaan aikaan.

No ainakin itse olen ollut huomaavinani että pari maalia on selostettu sekunnin murto-osa ennen maalin syntyä, eikä vain näissä kisoissa.

Syynä voisi olla se että selostus saataisiin vastaamaan mahdollisimman hyvin tapahtumia jäällä. Selostajan puhe on kuitenkin luonnostaan hieman tapahtumia jäljessä.

Joo tiedän kyllä mitä tarkoitat, oon itse huomannut jossain kisoissa saman, tosin tänään mulla tuli ihan normaalisti. Mutta oon kyllä suhteellisen varma, että kyse on teknisestä synkkaus-ongelmasta eikä mistään tarkoituksellisesta jutusta. Jos sitä tarkoituksella rukattaisiin, niin eiköhän se vedettäis vähän hillitymmin ettei nyt kuitenkaan häiritsevän etuajassa tuu.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Sotshin Olympiakisat 2014 (Jääkiekko)
« Vastaus #209 : Helmikuu 22, 2014, 09:46:09 »
Mutta oon kyllä suhteellisen varma, että kyse on teknisestä synkkaus-ongelmasta eikä mistään tarkoituksellisesta jutusta.

Olen kyllä antanut itseni ymmärtää, että selostajille nimenomaan käytetään pientä ennakkoa, selostajan nopeudesta riippuen. Ei kyllä perustu mihinkään faktaan. Voihan toki olla myös, että selostus ja ottelusignaali eivät jostain syystä ole synkroonissa.

Itse peliä on mielestäni turha ylianalysoida. Suomi antaa materiaalissa sen verran tasoitusta, että päivän suoritustaso pitää olla vähintään 100% jotta kärkimaat kaatuvat. Tänään ei mielestäni aivan sellaiseen päästy - hommassa ei ollut samaa tappamisen meininkiä kuin Venäjää vastaan. Syyt voivat olla fyysiset tai henkiset, maistuvan Venäjä-voiton jälkeen. Pelaajatkin vaikuttivat pelin jälkeen siltä, että tappio oli hyväksytty aika nopeasti, eikä kyseessä ollut mikään "kuoleman ottelu".

Pronssi olisi huikea suoritust tältä joukkueelta. Neljäs sijakin ihan kunniakas, mutta toisaalta siinä tapauksessa tilille jäi vain yksi voitto isoista kiekkomaista (Venäjä). Tosin turpaan olisi tullut nimenomaan kisojen ja yleisesti tämän hetken kärkikolmikolta: Kanada, USA, Ruotsi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2014, 09:51:15 kirjoittanut Ljpp »
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!