Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Täällä seurataan yleisömääriä 2006-2007

(1/5) > >>

art:
Viiden kierroksen jälkeen - no poikkeuksellinen hätä yet

Yleisökeskiarvo 5. kotiottelun ja koko kauden jälkeen sekä "sijoitus" vuosina 2000-2006:               
2000: 4751 (5) - lopullinen: 4902 (6)
2001: 5513 (2) - lopullinen: 5546 (2)
2002: 4988 (4) - lopullinen: 5523 (3)
2003: 5293 (3) - lopullinen: 5228 (4)
2004: 4371 (7) - lopullinen: 4974 (5)
2005: 5814 (1) - lopullinen: 5734 (1)
2006: 4747 (6) - lopullinen: -

Viiden ottelun jälkeen vuoden 2006 keskiarvo on kuudenneksi huonoin 2000-luvulla. Ihan katastrofista ei siten voida puhua, mutta mikäli viiden kierroksen keskiarvo ennustaa lopullista "sijoitusta" - niin kuin aineisto antaisi aika hyvin olettaa - keskiarvo tulee olemaan viidenneksi tai kuudenneksi huonoin 2000-luvulla. Veikkaan, että lopullinen sijoitus tulee olemaan viides ja keskiarvo välillä 5000-5100; ihan jo senkin takia näin, sillä uskon, että tänä vuonna sääntökokeilut ovat laskeneet poikkeuksellisen paljon alkukauden yleisömääriä. Itse olen ihan tyytyväinen, mikäli keskiarvo ylittää 5000.         



Keyman:

--- Lainaus käyttäjältä: art - Lokakuu 06, 2006, 14:02:00 ---Itse olen ihan tyytyväinen, mikäli keskiarvo ylittää 5000.
--- Lainaus päättyy ---

Leinonen ei ole. Herra iso herra on tyytyväinen vasta lähemmäs 6000 keskiarvoon. Melko surkeasti on käynyt yleisöä, kun kuitenkin ajattelee että pitkästä aikaa Tappara pelaa peliä oikeastaan hyökkäyksen kautta. Aikaisemmin valitettiin, että ne vaan roiskii ja puolustaa. Nyt kun hyökätään ja syötellään niin sekään ei tunnu kelpaavan.

Toisaalta muiltakin seuroilta on kuulunut kitinää vähäisistä yleisömääristä. Yleisön kiinnostus on ilmeisesti vähän aaltoilevaa. Tietysti jossain Lahdessa on nyt yleisöä, kun saadaan vihdoin menestystä, mutta muualla on hiljaisempaa. Kymmenen ottelun voittoputki tohon niin kyllähän jengiä alkaa kiinnostaa, että minkälainen Tappara siellä pelaa.

No katsotaan rauhassa. Jos pysytään kuuden sakissa niin kyllähän talvipakkasilla taas on tuhat katsojaa enemmän kuin nyt. Yleisömäärät nousee jotenkin luonnostaan ensimmäisen kierroksen jälkeen.

art:

--- Lainaus käyttäjältä: Keyman - Lokakuu 06, 2006, 14:23:23 ---Yleisön kiinnostus on ilmeisesti vähän aaltoilevaa.

--- Lainaus päättyy ---

Joskus on tullut näilläkin palstoilla pohdittua syitä yleisömääriin enemmänkin, hätäpäissäni tulee mieleen seuraavia:

- edellisen kauden menestys
- suuri odotusarvo huonojen edelliskausien jälkeen
- yleinen jääkiekkobuumi Suomessa
- muu vapaa-ajan tarjonta
- kauden sarjasijoitus
- kauden pelityyli*
- kauden omat tähdet
- vastustajien kiinnostavuus

* Tapparan yleisöhän ei arvosta sinällään pelityyliä, niin kuin olen analyyttisesti aiemmin todistanut, vain pisteet ja tulos merkitsevät. Keskiverto Tappara-fani, niin kuin minä, mieluummin kärvistelee hallissa kuin naattii, liian näyttävä pelityyli koetaan vastenmielisenä, turhana: liika koreus on meille syntiä. Systemaattinen pelityyli on puhdistavaa, liika vapaus vie sielunkin harhapoluille.

Penalty_Killer:
Tapparan kohdalla otaksun kannattajien maksavan kun saavat rahoilleen vastinetta. Eli pelin pitää kulkea ja olla yritteliästä.
Ei tuolla Kalpa pelin höntsyilyllä saada väkeä halliin. Ymmärretävää, jos ei joukkue viitsi niin miksi yleisökään vaivautuisi.
Ilveksen puolella taitaapi olla niin että väki ostaa kausarit ja käy jos pelit kulkee.

Andy:
Kyllä ne yleisömäärät taas nousee kun talvi saapuu. Eiköhän sinne 5500 päästä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta