Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Blues-Tappara 15.02.13 (Pe)

<< < (5/5)

coly:
Tapparan peli on niin kaksijakoista, että samaan aikaan se saa suun hymyyn ja veekertoimen korviin. Kuten niin monesti, oli tänäänkin peli hyvää katsottavaa 0-2 maaliin asti. Sen jälkeen alkaa se vaikeuksien kerjääminen. Ei voi purkaa huolellisesti,  vaan pitää hautoa omalla alueella kiekkoa menettäen sen ja paineen jäävän alueelle. Tässä pelissä oli onni sen suhteen ettei vastustaja saanut maalia ja sitä kautta lisää uskoa tekemiseensä. Metsolaa saa kiittää voitosta ja siitä ettei paniikki täydellisesti iskenyt. Minua ärsyttää se kun tarkoituksella kerjätään verta nenästä.

Ymmärrän pelin jäädyttämisyrityksen ja sen tekemisen koska huomennakin on peli, mutta täytyy sanoa ettei tuo kovin vakuuttavalla pohjalla ole jos miettii kevättä kohti. Olen huolestunut siitä kun vastustaja ottaa tämän "all attackin ja karvauksen" käyttöön niin pakit heittelee todella usein paineen alla kiekkoa aivan väärään kulmaan ja hyökkääjät ei ole mukana näissä. Sen on parannuttava. Makkonen hiihteli yhdellä vaihdolla itsensä loppupeliksi penkin päähän, ihan ansaitusti.

Koskirannan ketjun pitäisi alkaa oppimaan olemaan suoraviivaisempi. Koskiranta ja EJ tuntuu yrittävän aina jotain ylimääräistä maalipaikassa kun pitäisi laukoa. Leimu aloitti pelin fantastisesti mutta taso tippui paljon loppua kohden.

Pitäisi olla voitosta tyytyväinen mutta isossa kuvassa peli ei minua miellyttänyt. Ei myöskään Rautakorpea. Huomenna taas voitettava.

Hakkuri:
Joo, eihän viimeinen erä ollut Tapparalta kaksinen, mutta toisaalta näinhän se usein johtoasemassa menee häviöllä olevan laittaessa kaikki peliin. Ehkä Tappara olisi pystynyt nostamaan tasoaan, mikäli Blues olisi saanut kavennuksen. Ehkä ei, mutta onneksi sitä ei tarvitse turhaan miettiä. Voitosta pelataan ja kolme pistettä napsahti Tapparalle!

Se mikä minua ottelun aikana mietitytti, oli se kuinka voimatasapaino oli kääntynyt alkusyksystä. Silloinhan ensimmäisessä kohtaamisessa ihailimme Bluesin vahvaa ja tasapainoista esitystä. Blues tuntui olevan kovakin luu tällä kaudella. No, voihan se olla sitä vieläkin, vaikka aikamoinen tuhkimotarina siitä pitää kehkeytyä. Mutta alkukaudesta kovassa huudossa ja maineessa ollut L.Marjamäki ainakin joutui ottamaan valmennusurallaan takapakkia. Katoavaista on mainen kunnia. Ainakin hetkellisesti. Tappara taas oli alkukaudesta enemmän tai vähemmän "sekaisin", mutta nyt tilanne on aikalailla toinen. Ihmeesti vaan Bluesin ja Tapparan välillä on asiat muuttuneet. Taas tuli nähtyä, että kausi on pitkä ja paljon voi tapahtua... ot:nä on pakko vetää Bluesin seuraksi "mahalaskukerhoon" SaiPa, joka sittenkin on alkanut normalisoitumaan. Katsotaan miten käy...  8)
   

JoKaGO:
Tämä on tulosurheilua. Tappara otti komean voiton, tärkeän voiton ja hyvä niin. Minun silmääni otti pahasti puolustusalueen pelaaminen, jossa kiekkoa, ei vain roiskittu, vaan purettiin suoraan vastustajan siniviivalla odottavaan lapaan. Noista on päästävä eroon loppukierroksilla, play-offissa ei muuten hyvä heilu.

Metsola. Ei ole sanoja kuvaamaan kaverin otteita!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta