Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jääkiekon säännöt

<< < (4/13) > >>

IsotKirvekset:
Sääntökirja sanoo että pelaajan on edettävä vastustajan maaliviivaa kohti koko rankkarin ajan. On siis ihan OK pyöriä ja vaikka heittää kuperkeikkaa kunhan vain liike maaliviivaa kohden jatkuu. Minä olen aiemmin ollut uskossa että kiekko ei saa liikkua taakseppäin, mutta tällaista mainintaa ei sääntökirjassa ole. Vain pelaajan liike ratkaisee, edes pysähtyä ei saa.

jtv:

--- Lainaus käyttäjältä: IsotKirvekset - Joulukuu 09, 2012, 16:53:56 ---Sääntökirja sanoo että pelaajan on edettävä vastustajan maaliviivaa kohti koko rankkarin ajan.

--- Lainaus päättyy ---

Jos tarkkoja ollaan, niin päätyviivaa kohti? Maaliviivasta pois päin liu'utaan monessa harhautuksessa.

Mazza:
Säännöissä se on maaliviiva koko matkaltaan laitojen välissä, ei siis rajoitu maalin levyiseksi kuten voisi toisaalta kyllä ajatella.

On pelkästään hyvä että säännöistä on ajat sitten poistettu vaatimus ettei kiekko saa liikkua taaksepäin rankkarin aikana. Eihän siinä ole mitään tolkkua koska on luonnollista kuljettaa kiekkoa lavassa "leipomalla", jolloin se väkisinkin liikkuu jonkun sentin taakse koko ajan. Villen rankkarissa ei pitäisi nykytulkinnalla olla mitään epäselvää ja HPK-leirin kommentit menevät vaan pelin jälkeisen tunnekuohun piikkiin. Hieno ratkaisu ja oikea valinta valmennusjohdolta laittaa henkisesti noin vahva ja läsnäoleva peluri tuohon paikkaan. Hanseninkin valinnan uskon johtuvan että on henkisesti niin kovissa paikoissa ollut pelaaja, vaikka selvästi näyttää siltä ettei teknisesti ole se paras noihin paikkoihin. Hänen kohdallaan tulos ei tosin ole ollut yhtä hyvä kuin Niemisen.

IsotKirvekset:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - Joulukuu 09, 2012, 17:23:05 ---Säännöissä se on maaliviiva koko matkaltaan laitojen välissä, ei siis rajoitu maalin levyiseksi kuten voisi toisaalta kyllä ajatella.


--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin, ja tarkkojahan ollaan... ;)

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - Joulukuu 09, 2012, 17:23:05 ---Villen rankkarissa ei pitäisi nykytulkinnalla olla mitään epäselvää ja HPK-leirin kommentit menevät vaan pelin jälkeisen tunnekuohun piikkiin.
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen eri mieltä ja tuossa oltiin hyvinkin lähellä sitä, että rankkari olisi hylätty Villen pysähtymisen vuoksi. Kiekon liikkeessä ei sen sijaan tosiaankaan ollut mitään laitonta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta