Kirjoittaja Aihe: Ketutusketju  (Luettu 73305 kertaa)

Poissa Eki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 533
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #225 : Huhtikuu 01, 2015, 15:55:41 »

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #226 : Huhtikuu 01, 2015, 16:05:44 »
Ei Kölliä pitäis päästää noita Hifkin pelejä kommentoimaan. Ymmärrettävää että näkee kaiken hifkiläisen silmin, mutta onhan se hemmetin ÄRSYTTÄVÄÄ. Kuudes puolivälierä oli rimanalitus, ei objektiivisuudesta tietoakaan. Malisen saadessa kakkosen Köllillä olo helpottui, luuli pelin ratkenneen ja pystyi puristamaan muutaman oikean kommentin. Sitten iskikin masennus. Samoin viidennessä jankutti Jormakan "kampituksesta" niin että kaikille tuli varmasti selväksi Hifkin kärsineen suunnattoman vääryyden. Kuten sanoin, ymmärrettävää, mutta kommentoikoon muita pelejä. Hyi.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #227 : Huhtikuu 01, 2015, 16:18:23 »
Siis kyllähän Kölli oli raskasta kuunneltavaa näissä Tappara-peleissä. Varsinkin sen Jormakka-Taipalus tilanteen jälkeen mielestäni siltä petti ihan täysin kasetti ja ei päässyt asiasta ollenkaan yli. Tokihan sitä kuuntelee täysin Tapparalaisten kuulokkeiden takaa, mutta raskaaksi se kävi, ja jos en ihan väärin muista niin keksi jopa valittamista siitä Palolan viimeisen sekunnin maalista. Ihan tarkkaan en sanoja muista, mutta jotain se siitäkin muistaakseni nillitti.

Niinimaa on toinen tapaus. Kai noita ihan kiva on kuunnella jos Kärppiä kannattaa, mutta johonkin olisi syytä rajaa vetää. Esimerkiksi runkosarjan lopun Tappara-Kärpät tuntui siltä, että mies oikein skarppasi ja olikin sen pari erää erittäin puolueeton ja hyvä analyyseissaan. Kuitenkin se lopussa tiikeri paljasti raitansa kun Tappara voittikin pelin.

En tiedä onko Tappara niin paskamainen vai kuvittelenko päässäni ettei ainakaan suurempia sympatioita näiltä kommentaattoreilta ole vuosien saatossa tullut, pl. tietenkin Karri Kivi ja muut koutsit.

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #228 : Huhtikuu 01, 2015, 18:03:16 »
Siis kyllähän Kölli oli raskasta kuunneltavaa näissä Tappara-peleissä. Varsinkin sen Jormakka-Taipalus tilanteen jälkeen mielestäni siltä petti ihan täysin kasetti ja ei päässyt asiasta ollenkaan yli. Tokihan sitä kuuntelee täysin Tapparalaisten kuulokkeiden takaa, mutta raskaaksi se kävi, ja jos en ihan väärin muista niin keksi jopa valittamista siitä Palolan viimeisen sekunnin maalista. Ihan tarkkaan en sanoja muista, mutta jotain se siitäkin muistaakseni nillitti.

Niinimaa on toinen tapaus. Kai noita ihan kiva on kuunnella jos Kärppiä kannattaa, mutta johonkin olisi syytä rajaa vetää. Esimerkiksi runkosarjan lopun Tappara-Kärpät tuntui siltä, että mies oikein skarppasi ja olikin sen pari erää erittäin puolueeton ja hyvä analyyseissaan. Kuitenkin se lopussa tiikeri paljasti raitansa kun Tappara voittikin pelin.

En tiedä onko Tappara niin paskamainen vai kuvittelenko päässäni ettei ainakaan suurempia sympatioita näiltä kommentaattoreilta ole vuosien saatossa tullut, pl. tietenkin Karri Kivi ja muut koutsit.

Todella raskasta..
Ja yksi kuka tuohon joukkoon sopii liiankin hyvin niin Tikkanen.
Voi tsiisus se Tapparan mollaaminen ja vastustajan kehuminen..
Ja Grönman siinä kans yksi tapaus mukaan..

Ketään noista en jaksaisi/haluaisi ikinä kuunnella kun Tappara pelaa

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #229 : Huhtikuu 01, 2015, 19:18:27 »
Porukalla Neloselle palautetta, jos vaikka vaikuttaisi
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #230 : Huhtikuu 01, 2015, 19:25:04 »
Noh, vaikka Tapparaa kannatankin henkeen ja vereen niin nuo maanantain jäähyt kyllä olivat ihan aiheellisia vihellyksiä monet. En ymmärrä, että tuo yksi Malisen tilannekko tekee sitten kommentaattoreista ja kaikista ihan *****ja vai mikä, mutta kyllähän Tappara itse haki verta nenästä ja antoi mahdollisuuden nuo jäähyt viheltää. Pidä maila alhaalla niin asiat on helpompia. Jos nostat mailaa korkealle ja jatkuvasti vyötäröä kohti niin kyllä sä itse annat vastukselle mahdollisuuden hankkia sitä yv:tä itselleen. Kolmannessa ja neljännessä erässä Tappara sitten itse skarppasi ja piti mailat jäässä ja keskittyä pelaamaan omaa peliään, jonka seurauksena ote kääntyi jatkuvasti enemmän Tapparalle.

Ei jokainen jäähy, vaikka tasapaino olisikin tuollainen, ole väärin vihelletty eikä ainakaan mun mielestä mikään vääryys, että Tapparalla oli enemmän jäähyä kuin IFK:lla.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #231 : Huhtikuu 01, 2015, 19:40:18 »
Minä olen tästä keskustelusta siellä sun täällä saanut sen kuvan, että enemmänkin ihmisiä kismittää se, että HIFK ei saanut ansaitsemiaan jäähyjä.


Toinen juttu, joka minua mietityttää:
Jos Fonselius viheltää kaikki Tapparan jäähyt ja Rantala "molemmat" HIFK:n jäähyt (en ole tuosta ihan varma. Luin jostain), niin se saa minut kyllä miettimään, että miten tämä voi olla mahdollista?
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Le GoaP

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #232 : Huhtikuu 01, 2015, 21:01:40 »
Siis kyllähän Kölli oli raskasta kuunneltavaa näissä Tappara-peleissä. Varsinkin sen Jormakka-Taipalus tilanteen jälkeen mielestäni siltä petti ihan täysin kasetti ja ei päässyt asiasta ollenkaan yli...

...En tiedä onko Tappara niin paskamainen vai kuvittelenko päässäni ettei ainakaan suurempia sympatioita näiltä kommentaattoreilta ole vuosien saatossa tullut, pl. tietenkin Karri Kivi ja muut koutsit.

Todella raskasta..
Ja yksi kuka tuohon joukkoon sopii liiankin hyvin niin Tikkanen.
Voi tsiisus se Tapparan mollaaminen ja vastustajan kehuminen..
Ja Grönman siinä kans yksi tapaus mukaan..

Ketään noista en jaksaisi/haluaisi ikinä kuunnella kun Tappara pelaa

Todella häkellyttävää. Katsoin kaikki Tappara-HIFK- puolivälierät ja ainoat jotka eivät saaneet mun myötähäpeämittaria huutamaan punaisella olivat näistä "asiantuntijaselostajista" Kortelainen ja Grönman. Ehkä se johtuu siitä, että nämä kaksi ovat ehkä puhetekniseltä ulosanniltaan tv:seen sopivimmat, juttujen sisältö saattaa olla sitten enemmän ja vähemmän tuubaa. Mutta ainakaan kumpikaan ei heitä järkyttävän huonoja ja kömpelöitä vitsiyritelmiä koko aikaa. Ja ei mun korviin kyllä hirveästi Kortelaisen mahdollinen HIFK-hehkutus särähdellyt. Esim. Suikkasen jääkiekkoilullinen lisäarvo selostukseen on jäänyt multa täysin pimentoon, mielestäni jopa Kortelainen kertoi enemmän pelillisiä huomiota kuin Suikkanen.

Toki sitten kun asiaan pääsevät Rautakorpi ja Kivi, niin asiantuntijuuden taso nousee selvästi, mutta juuri esim. tässä tv:seen sopivassa puheteknisessä ulosannissa Rautakorpi on lievästä murrepainotuksesta huolimatta nousevan intonaation Kiveä siedettävämpi kuunnella.

Mutta tämä on vain mun mielipide. Senhän takia näitä Höpötikitalkkejakin "asiantuntijoiksi" otetaan, kun ne on pöljyydessään suurta yleisöä viihdyttäviä ja tuovat luultavasti lisäkatsojia.

Poissa LAPA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 794
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #233 : Huhtikuu 01, 2015, 21:15:39 »
Samaa mieltä olen Le Goapin kanssa, eli et ole yksin...

Mielestäni Kölli ei millään räikeillä värilaseilla vetänyt, vaikka toki varmasti harmitti Hifkin putoaminen. Jormakan tilanne näytti* kampilta ja mielestäni reagointi oli normaalia siihen... Tyylikkäästi kuitenkin totesi, että Tappara oli parempi ja ansitsi voittonsa eikä peli siihen ratkennut. Viimeisessä pelissä Köllihan jopa kritisoi muutamia jäähyjä mitä Tappara sai varsinkin Malisen jäähyä. Myös antoi Tapparalle tunnustusta, kun nousivat tasoihin. Ei sieltä kuitenkaan mitään " ansainnut saatanan voittonsa"-tyylistä tullut.

* näytti ei tarkoita, että oli kamppi

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #234 : Huhtikuu 01, 2015, 21:30:12 »
Suikkasen kommentit on lähinnä miehistä kiroilua ja pelaajien mollaamista. Melkein joka tilanteesta löytyy joku, joka kusee jotain. Tavallaan jonkun hyvyys on toisen huonoutta tai riittämättömyyttä. Mutta Suikkanen vähättelee aika tasaisesti molempia joukkueita. Kivi on sopivan mainstream ja sopii varmaan aika monelle, kun Rautakorpi taas on luonut oman universuminsa, jota voi ehkä olla jopa vaikea ymmärtää.

Kortelaisen on helppo kritisoida jotain jäähyä, kun on saamassa ilmaisen ylivoiman tai helppoa heittää arvostuslitaniat, kun peli on ohi, koska niin vain tehdään. Mutta sieltä väleistä aina silloin tällöin välähtelee sitä HIFK-puolueellisuutta. Ja miksei välähtelisi, kun seuran mies on. Siksi en ihan ymmärrä, miksi noissa pitää olla näitä tiettyyn seuraan leimaantuneita ukkoja kommentoimassa. Antaako ne oikeesti jotain lisäarvoa vs. joku puolueeton?

Niinimaa on rasittavin, läpinäkyvin ja väsynein hahmo kaikista. Ylivoimaisesti. Lisäksi mua *********, kun selostajat hehkuttaa yliampuvasti maalien syntyä. Vaikka tekisi niin molempien joukkueiden kohdalla. Jos oma joukkue on fiiliksissä, ei se paljoa sitä fiilistä nosta. Jos toinen joukkue tekee, se lähinnä nostaa ärsytyskerrointa.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #235 : Huhtikuu 01, 2015, 21:50:08 »
Niinimaa on rasittavin, läpinäkyvin ja väsynein hahmo kaikista. Ylivoimaisesti. Lisäksi mua *********, kun selostajat hehkuttaa yliampuvasti maalien syntyä. Vaikka tekisi niin molempien joukkueiden kohdalla. Jos oma joukkue on fiiliksissä, ei se paljoa sitä fiilistä nosta. Jos toinen joukkue tekee, se lähinnä nostaa ärsytyskerrointa.

selostaja, joka ei selosta maalia yliampuvasti, jota pidetään usein jääkiekko-ottelun tärkeimpänä hetkenä ja pelin kannalta merkittävimpänä hetkenä ei oo hirveän kauaa selostajana töissä. Maalithan on se suola ja ihan samalla tavalla selostaja tuo siinä persoonaansa esille. Aivan samalla tavalla yleisö pomppaa pelissä pystyyn, kun maali tulee. Ihmeellistä kyllä, että nämä jotain ärsyttää / *****taa. Sanoisin, että ehkä seuraa sitten väärää lajia tai olis paras seurata jääkiekkoa ilman ääniä, jos tuollainen ärsyttää.

Toihan on melkein jo luokkaa, että maalisummerit tarttis kieltää, kun ne varmaan ärsyttää jotakin. Mua esim. ärsyttää toi JYPin hirveä renkutus. Pitäisi ottaa pois.

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #236 : Huhtikuu 01, 2015, 22:03:37 »
Porukalla Neloselle palautetta, jos vaikka vaikuttaisi

Itse olen laittanut useampana vuotena omalla nimelläni palautetta Ruudulle, Nelosella, Urholle tai kuka nyt ikinä oikeudet on liigalta ostanutkaan, juuri tästä aiheesta. Mutta koska olen ilmeisen yksin ristiretkelläni (niin, ehkä minunkin pitäisi vaan purra hammasta kuten suuren massankin, mutta en luonteeltani siihen pysty), vastaus on aina sama: "Saamamme palaute kommentaattoreista on voittopuolisesti positiivista. Jääkiekko on tunnepeli ja kommentaattorimmekin elävät joskus pelissä tunteella. Pyrimme toki huomioimaan kaikkien joukkueiden kannattajat. Toivotamme sinulle hyviä jääkiekonkatseluhetkiä."

Laitan palautetta taas tänä keväänä. Olisi pirun hauskaa, jos joku muukin laittaisi. Ja kuten aina, omalla nimellä.

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #237 : Huhtikuu 01, 2015, 22:16:36 »
No minua ainakin ketuttaa se, että osalla selostajista oma selostus ja tekohauskat ilmeisen etukäteen mietityt lauseet on se tärkein juttua. Hakemalla haetaan sanontoja jotka jäisi elämään tai huudetaan kuin espanialaiset futisselostajat.

Niinimaa on kyllä oikeasti säälittävä kärppäfani.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #238 : Huhtikuu 01, 2015, 22:18:19 »
Ruudun kommentaattoreiden taso nyt on kuitenkin selvästi korkeampaa, kuin vaikkapa Ylen kiekkokierroksella, puhumattakaan Maikkarin Tami-hassutteluista. Raskaita kuunneltavia löytyy lähinnä selostajain puolelta. Totta kai se on haastavaa hommaa jne., mutta erityisesti Ritari on todella raskas kuunneltava, sillä hän tunkee joka väliin, ellei täysin, ainakin jossain määrin epäoleellisia tilastoja. Alkio taas muuten hyvä, mutta "X:n kasvatti" on vähän raskasta toistoa. Waheeb on aika jees, varmaan se oma suosikki. Jalo kuulostaa välillä tosi väsyneeltä. Muita en nimetä osaakaan, mutta tunnistan kyllä äänestä kenen matseja selostaa. Pelsun peleissä esiintyy aina puolustaja nimeltä "Piätilä", Vaasassa huudetaan koko ajan, ja se toinen KalPan, JYPin ja SaiPan pelejä selostava kuulostaa vähän Ritarilta, mutta savolaisemmalta.

Kommentaattorit on kaikki jees, Niinimaakin on kehittynyt ja Grönman vähän rauhoittunut.

E: Korjattu typo
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Ketutusketju
« Vastaus #239 : Huhtikuu 02, 2015, 07:28:11 »
selostaja, joka ei selosta maalia yliampuvasti, jota pidetään usein jääkiekko-ottelun tärkeimpänä hetkenä ja pelin kannalta merkittävimpänä hetkenä ei oo hirveän kauaa selostajana töissä. Maalithan on se suola ja ihan samalla tavalla selostaja tuo siinä persoonaansa esille. Aivan samalla tavalla yleisö pomppaa pelissä pystyyn, kun maali tulee. Ihmeellistä kyllä, että nämä jotain ärsyttää / *****taa. Sanoisin, että ehkä seuraa sitten väärää lajia tai olis paras seurata jääkiekkoa ilman ääniä, jos tuollainen ärsyttää.

Toihan on melkein jo luokkaa, että maalisummerit tarttis kieltää, kun ne varmaan ärsyttää jotakin. Mua esim. ärsyttää toi JYPin hirveä renkutus. Pitäisi ottaa pois.
Pisteet siitä, että käytit termiä usein tärkein, kun puhuttiin maalin synnystä. Mutta joo, yliampumisella meinaan feikkitunnelmointia. Maalin ylihehkutusta. Ei vaan toimi itselleni. En vain tykkää tunteiden tekohengityksestä tai päälleliimatusta intoilusta. It's like making love to a beautiful woman. Ja kyllä, vieraspelit katson pääasiassa ilman ääniä, kotipelit sitten paikanpäällä. Nyt poffeissa olen äänet pitänyt, kun olen TV: kautta katsonut.

Joskus lähetin toivetta Neloselle, että ottelut olisi mahdollista katsoa ilman selostusta. Ei pitäisi olla teknisesti mahdotonta tai vaikeaa, jos osaa. Luultavasti päädyin heidän ilmoitustaululleen typeränä esimerkkiviestinä.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.