Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

European Trophy 2012

<< < (6/64) > >>

crimson:
Vahva sama. Katselin lähes liikuttuneena kun höyhenenkevyellä poikkarilla ohjattiin av:n aikana vastustajan hyökkääjiä pois maalin edustalta. Sitten peittämään laukausta ja taas maalinedustan siivoushommiin. Me likes.

Jäähyjä tulee kauden mittaan mutta sittenhän tulee.

teme75:
Tuntuu jokseenkin käsittämättömältä, että täällä viljellään negatiivisia kommentteja eri pelaajista. Tuntuu porukalta unohtuneen muutaman viime vuoden totaalinen korpivaellus. Totuushan on kuitenkin se, että jo eilinen esitys oli joka osa-alueella parempi, kuin yhdessäkään ottelussa viimeisen kahden vuoden aikana ( lähes kaikki Tapparan ottelut tältä ajalta nähnyt, joko urpolta, tai paikanpäältä ). Pitkästä aikaa joukkuueen pelissä tuntuu olevan joku järki, eli jokainen tietää mitä kentällä kuuluu tehdä. Toki jokaisessa pelissä joku aina "pettää" / epäonnistuu, mutta niin se on ollut jokaisella viimevuosien mestarijoukkeidenkin kohdalla. 100 % täydellistä suoritusta ei huippu-urheilussa voi yksinkertaisesti saavuttaa, aina löytyy parannettavaa. Pitkästä aikaa odotan todellisella innolla, että kiekko putoaa jäähän sm-liigan runkosarjan osalta.

#51:
Hyvä pelihän tuo eilinen Tapparalta oli, mutta eipä se antanut yhtään vastausta niihin kiperimpiin kysymyksiin. Näillä tarkoitan, että Connollystä ei tiedä yhtään, että onko se lintu vai kala. Pistesaldo liigassa voi olla melkein mitä tahansa 0-45 välillä. Pieni kaveri, joka saisi olla hieman nopeampi ja laukauskaan ei ole kuin keskinkertainen. Pelisilmä ja asenne on kuitenkin kohdallaan ja voi olla, että mies yllättävää positiivisesti, mutta itse epäilen miehen vääntövoiman riittämistä ja tuloksentekokykyä ykköskentässä. Leimu on ollut lukeman perusteella jokaisessa harjoituspelissä Tapparan huonoimpia ja vähän siltä näyttää, ettei hänen kohdallaan tuota puolustuspelaamista tulla ikinä saamaan edes tyydyttävälle tasolle. Liimataista tulee ikävä jos siellä Leimu tai Jyrkkiö tuolla tasolla kaudella pelaa.

Minä en ihan allekirjoita Kaksosen heikkoa peliä, vaikka kiekko vähän poltteli, mutta hänelläkin työmoraali kunnossa. Silti lähtökohtaisesti minusta kolmoskentän kaveri. Peltolaa täällä ei ole moni maininnut ja hän on jäänyt usein ketjukaavailussakin komosen rooliin, mutta minä en yllättyisi, vaikka olisi sisäisen pistepörssin kolmen kärjessä. Liike on hyvää, kuten myös kädet liigatasolle. Olihan hän pistekeskiarvoltaan esim. Kaksosta edellä viime kaudella. Eilisen perusteella tuo viime kaudelta tuttu kolmikko Ahtola-Barkov-Peltola kannattaa pitää yhdessä. Maalipaikkoja luotiin riittävästi, mutta voi olla, että kauden aikana tulee ongelmia, kun huippuviimeistelijä puuttuu. Eniten minä olen kuitenkin huolissani huikeasta nimilistasta huolimatta puolustuksesta. Kankaanperä tosiaan on ainoa (ja Mäntylä kauden aikana) joka ei anna vastustajan vain luistella maalineteen. No, toivottavasti äijät vääntävät siiten liigan alettua kunnolla.

Vaikka vähän negatiivissävytteinen viesti olikin, niin kyllähän tuo Tapparan peli oli paikoin todella kaunista ja valmiin näköistä. Pelitapa tuntuu olevan jo selkäytimessä ja tuosta hyökkääjien karvaus/puolustustyöskentelystä pidin kovasti.

4_TRA:
Parin edellisen kanssa samaa mieltä! Pelissähän on nyt oikeen systeemi ja halu toteuttaa suunnitelman mukaan... todellakin pitkästä aikaa.
Eilinen Pardubice peli minun näkemäni ensimmäinen kunnon tasonmittauspeli josta voitto, olkoonkin vastustajan maalivahdin avustuksella. Muttei lopputulos mikään oikeusmurha ollu. Omassa päässä välillä purkuja viivan yli mutta pystyttiin myös hienosti purkamaan paine lyhyillä syötöillä. Hyökkäyspäässä ehkä liian hienoa kuviota, minusta muutamankin kerran olis voinu laukoa eikä yrittää "passia takatolpalle tyhjiin". Ymmärrettävää on että aina ei mene kuviot niinku meinattu mutta tässä kohtaa kautta näyttää minun silmin todella lupaavalta.
Kankaanperä tuo kovuutta takalinjoille ja varmastikin ottaa siivoustoimesta jäähyjä, mutta oli myös äänessä ja ohjasi alakerran toimintaa. Kelpaa vallan mainiosti minulle :) Ja eikös Tuukkakin heti alussa kokeillu laidan ja vastustajan kestävyyttä.
Tuokkola pompotteluista osa oli kyllä tarkotuksella tehtyjä, helposta vedosta kilvestä sen verta pitkälle eteen ja omille vielä. Mutta oli niitäkin mitä ei saanu kulmiin ohjattua. Haapalasta, on vielä köykänen mutta onhan tuossa asennetta! Pelin lopussa sille näytti nuhjauksen jälkeen vastustajan hujoppi hanskan tiputtamista... jumaliste meidän junnulle. Siinä kohtaa nauroin ääneen Pardubiceläiselle ja olin toisaalta huojentunut ettei Haapala lähteny myllyyn.

#51:
Tappara tänään Libereciä vastaan:

61 Chris Connolly - 40 Jarno Koskiranta - 74 Antti Erkinjuntti
21 Jerry Ahtola - 85 Jussi Makkonen - 27 Elmeri Kaksonen
25 Henrik Haapala - 16 Aleksander Barkov - 81 Jukka Peltola
44 Jan-Mikael Järvinen - 28 Jarkko Malinen - 34 Olli Palola

18 Tuukka Mäntylä - 83 Teemu Aalto
56 Kalle Kaijomaa - 12 Markus Kankaanperä
6 Pekka Saravo - 9 Juha Leimu
15 Jussi Halme - 4 Jesse Jyrkkiö

77 Juha Metsola
(58 Pekka Tuokkola)

Haapala ja Ahtola vaihtanut paikkaa, epäilen, että ketjut menivät huonompaan suuntaan. Männikkö huilaa ja Metsola palaa maaliin. Kenellään tietoa, mikä Venulla on? Ilmeisesti jonkin sortin loukkaantuminen. Luulisi, että muuten olisi jommassa kummassa pelissä pelannut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta