Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Kärpät 29.12.11

<< < (10/17) > >>

Rouhija:
Tänään oli kyllä maalipaikkoja enemmän, mitä monissa peleissä yhteensä.
Tänään taas sitten ei uponnut mistään.

Loukkaantumisista ei jaksa enää edes puhua, kun ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Ei tää nyt enää ole mahdollista, että kokoajan loukkaantuu pelaajia.

Onneksi Pentikäinen ei ole Suomen maalla ;D

Kankaantaan profeetta:
Ei huono peli Tapparalta, paitsi lopputuloksen osalta!

Peli oli aivan helvetin paljon parempaa ja lupauksia antavampaa kuin toissapäivänä. Noista itse rakennetuista paikoista olisi pitänyt tehdä kolme maalia eikä yksi! Ja Niemisen olisi pitänyt torjua se Kossun veto (Kärppien ekalle flipperikuulalle ei voinut kukaan mitään). Olen jopa niin tyytyväinen, etten viitsi mainita ketään "miinusmerkkisenä", vaikka varmaan pitäisi (koska koskaan ei kehity, jos virheitään ei löydä).

Nieminen oli erittäin hyvä, vaikka se toinen maali olisi siltikin saanut jäädä päästämättä, kuten Juti sanoi Kirvesklubilla. Juti puhui siellä muuten aika väsyneitä juutuja, mutta tästä olen yhtä mieltä: Kossu ei osaa vetää niin hyvää laukausta, että Niemisen pitäisi se päästää.

Hyviä olivat:
- Skinner!
- Saravo!
- Liukkonen! ja
- Makkonen.

Skinnerin kohdalta olen helvetin tyytyväinen siihen, että se toissapäiväinen arvio oli vain siihen ensimmäiseen peliin kuuluva. Miehen itseluottamus on rautaa. Taidot eivät ehkä ole samaa metallia, mutta koska JÄÄKIEKKO ON ITSELUOTTAMUSPELI, pidän Skinnerin pelityyliä tämän illan jälkeen arvioituna aika hienona! Alimpana pelaajana ei AINA kannata kikkailla, mutta kyllä se ylivoimapelin aikainen nousu maalille oli jhotain sellaista, jota ei tällä kaudella ole nähty varmaan kertaakaan, ellei sitten Kovasen Tommi ole yllättänyt. SILTI OLEN HAUTAAN ASTI SITÄ MIELTÄ, ETTÄ PLATILIN POISPÄÄSTÄMINEN OLI KAAMEA VIRHE. Ehkä ja todennäköisesti Skinneristä haettiin ihan eri tyylin kaveria, mutta silti: jonkun pitää pystyä pelaamaan riittävän kovaa näitä liukkaita viuhkoloita jne. vastaan.

Peksi oli mukavin yllätys sikäli, että hänen kohdallaan heitin kirveen kaivoon jo vuosi sitten. Ehdottomassti selväjärkisintä peliä ainakin viimeiseen kalenterivuoteen!

Liukkonen jumalauta! Miehellä oli aivan maaginen sijoittuminen! Voi olla, ettei ole maailman kovin liike eikä laukaus eikä taklausvoimakaan, mutta mies teki itsensä jatkuvasti pelattavaksi ja oli aika lähellä päästä pisteillekin. Yllättävä liike! Paremmin pelasi joka tapauksessa kuin maalin tehnyt Venäläinen, joka on sinänsä jo paljon, koska Venäläinen oli näiden erikseen mainittujen kaippareiden jälkeen lähestulkoon parasta kaartia.

Makkosen perässä ei ole huutomerkkiä, koska Makkosen hyvä peli ei yllätä enää. Mies pelaa kultakypärän arvoisesti tällä hetkellä joka päivä.

Ainoa, mikä jäi itseäni harmittamaan, oli se, etten vieläkään päässyt C1:en seisomakatsomoon, koska olin kutsuttuna Kirvesklubilla ja näin ollen B3:ssa avec. Katsomoa "vieraasta kulmasta ihmetellessäni" vaikutti siltä, että Kärppien "seisova istumakatsomo" D2:ssa oli hallin äänekkäin - hyvänä kakkosena C1 ja C3 - hieman vuoroäänisenä (ja vasta toisesta erästä alkaen). Ei hätää. Parempaa kohti mennään tässäkin suhteessa.

Mazza:
Profeetan raporttiin pari kommenttia.

Saravo pelasi hyvän puolustuspelin mutta oli hyökkäysalueella enemmän tiellä, näkyi että itseluottamus on vähissä. Ei vaan tule ratkaisut selkäytimestä ja silloin mies on yleensä jo pahasti myöhässä.

Liukkonen ei jäänyt paljon mieleen paitsi kun pelasi pakkina/neljäntenä hyökkääjänä. Varmasti tekijämies Mestiksessä ja pystyy olemaan liigatasolla rauhallisempi kuin esim. Järvinen mutta ei tämän perusteella osaa vielä sanoa yhtään olisiko hyötyä myös jatkossa. Katsotaan lainapesti loppuun.

Makkonen oli hyvä kaikessa muussa paitsi silloin kun piti laittaa kiekko verkkoon. Pääsi tänään vetopaikkoihin ja ketjukaverit syöttivät niihin mutta laukaukset eivät vaan uppoa. Turhauttavaa.

Skinner oli mies paikallaan. Näppärää ja rauhallista kiekollista peliä mikä on ollut liikaa Kovasen harteilla tässä pakistossa. Ylivoimalla paljon hyviä tilanteita ja olisi halunnut kiekkoa enemmänkin.

coly:

--- Lainaus käyttäjältä: Mazza - Joulukuu 29, 2011, 22:27:51 ---Makkonen oli hyvä kaikessa muussa paitsi silloin kun piti laittaa kiekko verkkoon. Pääsi tänään vetopaikkoihin ja ketjukaverit syöttivät niihin mutta laukaukset eivät vaan uppoa. Turhauttavaa.

--- Lainaus päättyy ---

Samaa olin kirjoittamassa. Veellä alkava sana lentää kyllä ainakun tämä kaveri maalia yrittää... Se että muuten pelaa hyvin niin ei oikein lämmitä.

Andy:
Salliiko säännöt pelkän kakkosen antamisen tilanteessa, missä Ekbom loukkaantui? Aina aiemmin on arvottu pakollinen vitonen, kun pelaaja loukkaantuu ja jäähy on tulossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta