Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Risto Dufva - Tapparan päävalmentaja syksy 2011 - kevät 2012

<< < (63/103) > >>

coly:
Jäsen Kankaantaan profeetta, olit saanut kutsun juttelemaan Mikko Leinosen kanssa Tapparasta? Olenko ymmärtänyt tuossa aiemmin oikein?

Ilmeisesti siellä tunnustettiin missä homma on mennyt pieleen? Miksi siis ei yritetä hakea parannusta ja korjausta siihen?

Se mua tässä ihmetyttää mitä on kuullu niin Tapparan johto tietää ja tunnustaa sen että esim. tiettyjä pelaajia tarvitaan mutta miksi helvetissä ei tehdä mitään?

Tapparan näköinen mies:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Joulukuu 02, 2011, 22:58:50 ---Kyllä, pisteitä tosiaan ropisee tällä hetkellä hemmetin hyvään tahtiin. Kuudesta viimeisestä ottelusta Ilves on voittanut viisi. Koko Hiitelän valmentajaksi tuloisen ajan saldo on 6 voittoa ja 5 tappiota.

Ehkä sai lukon aukaistua, mutta sitten taisi saada lukon taas totaalisesti suljettua. Eilinen peli oli siitä karmea todistus. Miten joku joukkue voi pelata kotonaan sellaista peliä kun Tappara eilen. Miten joku 80-luvun jäännös ja kokematon entinen kiekkoilija voi saada vastaavasta materiaalista (tai niin kuin täällä on moneen otteeseen todettu, heikommalla materiaalilla) pelin näyttämään oikeasti jääkiekolta jos tuollainen mestarivalmentaja ei siihen pysty?

Olen muuten todella tyytyväinen, että saimme teiltä Kangasniemen. Tänäänkin taas syöttöpiste voittomaaliin ja muutenkin hyvää tekemistä koko ajan.

--- Lainaus päättyy ---

No Hiitelä tosiaan on 80-luvun jämä. Kangasniemi on ihan kiva, pikkunäppärä sentteri 3-kenttään. Ennen Hiitelän ja Kangasniemen tuloa Ilves pelasi liigan huonointa kiekkoa... ja itse asiassa teki niin jonkun aikaa heidän tulonsa jälkeenkin. Hyvä Ipalle tietysti, että pisteitä nyt ropisee, mutta tuskin kannattaa Hiitelää ja Kangasniemeä vielä pronssiin valaa. Tehotahti voi loppua yhtä äkisti kuin alkoikin.

Se on kyllä totta, että Dufvan ja Tapparan pitäisi menestyä paljon paremmin kuin naapurin tunareiden.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: coly - Joulukuu 03, 2011, 00:28:26 ---Jäsen Kankaantaan profeetta, olit saanut kutsun juttelemaan Mikko Leinosen kanssa Tapparasta? Olenko ymmärtänyt tuossa aiemmin oikein?

Ilmeisesti siellä tunnustettiin missä homma on mennyt pieleen? Miksi siis ei yritetä hakea parannusta ja korjausta siihen?

Se mua tässä ihmetyttää mitä on kuullu niin Tapparan johto tietää ja tunnustaa sen että esim. tiettyjä pelaajia tarvitaan mutta miksi helvetissä ei tehdä mitään?
--- Lainaus päättyy ---

Ymmärsit täsmälleen oikein.

Tj ja Pj esittivät kutsun tulla keskustelemaan, kun olin esittänyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen siitä, "miksi Tapparan strategia aikanaan laadittiin, mutta sitten luovuttiin sen noudattamisesta". Hallitus oli arvostanut sitä, että esiinnyin (kuten kaikkialla muualla, kuin juuri tällä palstalla) omalla nimelläni ja asiallisesti.

Tilaisuus kesti yli puolitoista, mutta alle kaksi tuntia. Aika paljon löytyi johdolta aikaa Profeetalle. Saamani vastaukset olivat ymmärrettäviä, eivätkä mitenkään uusia. Samat asiat kuultiin myöhemmin ehkä hieman eri sanoin Rautakorven sopimuksen julkistamistilaisuudessa.

Valmentajien kohdalla on uskottu vuosia väärään (kokemattomaan) hevoseen, jopa sekoiltu, ja siitä on nyt opittu. Pelaajien kohdalla kyse on lähtökohtaisesti markkinoiden kuivuudesta ja loppuviimeksi tietenkin Tapparan massista, ts. rahasta.

Suurin osa ajasta keskusteltiin siitä, miten juuri näitä resursseja pitäisi lähteä parantamaan, että kilpailukyky (ei säilyisi, eikä parantuisi vaan) palautuisi järkevälle tasolle muihin SM-liiga -seuroihin nähden. Jälkeenpäin kirjoitin heille esittämäni kehitysideat reilun kymmenen sivun muistioksi. Keskeisin asia oli, että urheilu todettiin keskiössä pidettäväksi, tärkeimmäksi asiaksi kokonaisuutena (Akatemia, Pelaajapolku, kestomenestyminen SM-liigassa ja em. asioiden liittyminen toisiinsa), joka oli viime vuosina eräällä tavalla unohtunut/jäänyt sivuraiteelle.

Kaiken kaikkiaan hommasta jäi positiivinen kuva - erityisesti, koska Rautakorven sopimus julkaistiin paria - kolmea päivää myöhemmin.

Koska arvostan johdon osoittamaa kiinnostusta fanin näkökulmaan (omalla kohdallani) aika lailla, jutellaan aiheesta yksityiskohtaisemmin YV:nä jos niikseen tulee.

Hakkuri:

--- Lainaus käyttäjältä: jukka823 - Joulukuu 02, 2011, 23:26:00 ---Miten niitä peluuttaa tasaisesti jos huonoimmat on tasoa mestis ja parhaimmat tasoa 2-ketju?

--- Lainaus päättyy ---
Ei se nyt ihan noin ole... en kyllä voi ymmärtää miten vaikkapa Palola pelaa jatkuvasti niin vähän. Oliko nyt Jyppi-pelissäkin reilut 6 minuuttia. Peliajan voi aivan huoletta tuplata, ainakin minulla on luottoa Palolaan. Ja Pekkalalla reilut 7 minsaa vai muistanko väärin. Minusta käsittämättömän pieniä peliaikoja. Esim. ylivoima on Tapparalla niin surkeaa, että on aivan sama ketä sinne laittaa. Ja Makkonen on aivan ylikuormitettu. Sassiin tänne se toinen "2.ketjun" sentteri!! Ja todellakin tasaisempaa peluutusta, muuten tämä laiva uppoaa pian.  :o

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Hakkuri - Joulukuu 03, 2011, 03:06:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jukka823 - Joulukuu 02, 2011, 23:26:00 ---Miten niitä peluuttaa tasaisesti jos huonoimmat on tasoa mestis ja parhaimmat tasoa 2-ketju?

--- Lainaus päättyy ---
Ei se nyt ihan noin ole... en kyllä voi ymmärtää miten vaikkapa Palola pelaa jatkuvasti niin vähän. Oliko nyt Jyppi-pelissäkin reilut 6 minuuttia. Peliajan voi aivan huoletta tuplata, ainakin minulla on luottoa Palolaan. Ja Pekkalalla reilut 7 minsaa vai muistanko väärin. Minusta käsittämättömän pieniä peliaikoja. Esim. ylivoima on Tapparalla niin surkeaa, että on aivan sama ketä sinne laittaa. Ja Makkonen on aivan ylikuormitettu. Sassiin tänne se toinen "2.ketjun" sentteri!! Ja todellakin tasaisempaa peluutusta, muuten tämä laiva uppoaa pian.  :o

--- Lainaus päättyy ---
Tuolla aiemmin kirjoitinkin tuosta tasaisemmasta peluutuksesta. Meillä molemmilla on sitä samaa ongelmaa, että ei ole selkeitä ykköskorin senttereitä, eikä välttämättä toki laitureitakaan liikaa, niin silloin pitää käyttää sitä tasaisuutta hyväkseen tasaisella peluutuksella. Tässä on meidän nykyinen ykköskentän sentteri:

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=7029

Kakkosena siis skouttaus Tanskan liigasta, kolmosena teidän jämämies ja nelosena Myttynen, tai Tuominen, jotka vasta hakevat paikkaansa liigassa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että RD ei ole onnistunut kaivamaan teillä pelaajien vahvuuksia esiin, vaan on yrittänyt saada pelaajat pelaamaan sellaisella tyylillä, missä he eivät ole parhaimmillaan. Jotenkin minulla on sellainen tunne, että RD:n menestysvuodet ovat auttamattomasti takana ja taaperrus tulee jatkumaan ensi kaudella Raumallakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta