En nyt lähtis Metsolaa syyttään näistä maaleista missä kiekko pomppii maalin edessä ja joku pääsee lyömään sisään, mutta sitä olen jo kauan ihmetellyt, että eikö mailapeliä mitenkään harjoitella? Ja onko sovittu tarpeeksi selvästi mistä pakit hakee paikkaa kun Metsola menee hakeen kiekkoa maalin takaa...Monesti aikamoisia sekaannuksia ja niistä moniä hässäköitä omissa. Mutta jos/kun Metso haluaa päästä urallaan eteenpäin niin mailapeliä pitää parantaa roimasti.
Tässä aika pitkälle omat mietteet Metsosta.
Maalin takana Metso ei ole sillä teknisellä tasolla, mitä maalin edessä.
Viime kaudella tuli tarpeeksi jännittävä tilanteita, kun Metso aiheutti välillä ottelun vaarallisimmat tilanteet omaan päähän.
Olin kuitenkin varma, ainakin toiveissani, että maalivahtivalmentaja saisi rakenettua kesän aikana asiaa parempaan suuntaan.
Siinä olen saanut pettyä.
Ongelma tulee sekä aikailusta, koska vastustaja pääsee liian usein, liian lähelle, että syötön/purun voimakkuudesta.
Se menee Tapparan pakiston osalta kiekon perässä luistelemiseksi ja jos vastustajana on aktiivisesti karvaava joukkue, niin kiekko jää helpolla Tapparan päätyyn pyörimään, koska tila ja aika otetaan vastustajan taholta pois.
Pakitkaan ei ole alkukaudesta olleet perillä, että kuka ottaa milloinkin kiekon, jos ovat molemmat lähekkäin. Siitä on onneksi päästy eroon.
Metso riittää Tapparalle ihan hyvin, jos tekee sitä missä on parhaimmillaan, eli torjuu kiekkoja maalin edessä.
Nollapeleistä uskon, että viime vuotinen saldo tulee tänäkin vuonna, ehkä enemmänkin.