Silti olen edelleen sitä mieltä, että ottaisin mieluummin ykkös- ja kakkosmaalivahdin kuin kaksi tasavahvaa kohtalaista molkea.
Jos Metsola tämän hetken tasollaan on kohtalainen molke, niin huh huh. Peruspeli on varmaa ja hyvää ja game-savereita joka ottelussa. Eilenkin useita Tällä hetkellä on Tapparalla on ykkös- ja kakkosmaalivahti.
Siirsin tämän otteluketjusta (Tappara-Pelicans) tänne Metsolan omaan ketjuun kun asia ei sinänsä liity niin paljoa otteluun vaan Metsolan ja Tapparan maalivahtipeliin.
Olet kirjoituksessasi ongelman ytimessä jäsen Tmo. Metsola pelaa hyvin, mutta ei vieläkään niin hyvin, että hänestä leivottaisiin lopullisesti ykkönen.
Olen itse pitänyt aina selkeää maalivahtiasetelmaa parempana kuin aitoa kilpailutilannetta. Kilpailutilanteen aitoudella tarkoitan sitä, että ei avoimesti kerrota toisen olevan se ykkönen. Meidän fanien mielestä niistä kahdesta kilpailijasta parempi on vahti Aarne tai vahti Bertta, mutta jos valmennukselta kysytään, niin vastaus on aina tyyliin "katsotaan peli kerrallaan", "päivän kunto ratkaisee" tai "meillä on aikas herkullinen tilanne kun on kaksi tasavahvaa maalivahtia joista heitetään toinen veräjänsuulle". Aivan täyttä paskaa. Bostonin Rask on yhtä hyvä tai jopa parempi kuin Thomas. Siitä huolimatta Thomas on se joka pelaa tärkeät ottelut ja se josta joka suuntaan kuulutetaan reilusti ja kovalla äänellä, että ykkönen on ykkönen ja ykkönen pelaa. Kakkonen on oppipoika. Se, että Metsola pelasi eilen hyvin tai on pelannut muutenkin koko kauden torjuntaprosenttien valossa Niemistä paremmin, ei muuta asiaa millään tavalla.
Ei tarvitse sanoa huhhuh ajatellen, etteikö eilinen peliesitys kelpaa minulle. Kelpaa oikein helvetin hyvin. Se ei kuitenkaan muuta sitä asiaa, että meillä ei ole ykköstä ja kakkosta vaan kaksi tasapaksua molkea. Maalivahtien asetelmasta voisi melkein todeta, että voittavassa joukkueessa on aina selkeä ykkösmaalivahti. Ykkönen tarkoittaa palloilupelien maailmassa sitä, että maalivahti on niin hyvä, ettei kenellekään jää millään tavalla epäselväksi, kumpaan maalivahtiin niissä kovimmissa paikoissa luotetaan. Tällainen maalivahti on se, jota pidetään jumalasta seuraavana (ylöspäin) ja jolle annetaan yksittäiset imuroinnit anteeksi ihan vain siksi, että se on juuri se ykkönen. Tapparassa näitä on ollut ehkä Kamppuri, Mattsson, Noronen, Markkanen ja Draper. Muuten on ollut hyvin, hyvin hiljaista. Maalivahtiin kannattaisi panostaa, se maksaa itsensä takaisin. Tämä lienee yksi niistä oikeansuuntaisista viisauksista, joista Juhani "Aurinkokuningas" Tamminen on niin tunnettu. Huippujunnu kakkoseksi katsomaan vierestä, miten homma pelaa huipputasolla. Ykköselle nykysysteemissä 40 peliä, junnulle (kakkoselle) 20 kauteen. Ykkönen pelaa kaikki pleijarit ellei loukkaannu. Ei rakettitiedettä.
Edit: pahimmat kirjoitusvirheet, pari lisäystä ymmärrettävyyden lisäämisen nimissä.