Ahtolan osalta saatettaisiin mennäkin metsään, mutta Ramstedt olisi mun mielestä hyvä hankinta. Viime kaudella kunnon roolissa pelasi erinomaisesti, eikä tuon Ahtola-Ramstedt-Granlund -ketjun peli perustunut mitenkään Granlundin ylivoimaisuuteen. Tälläkin kaudella peliaikaan (reilu 15 min pelissä) suhteutettuna mukavat tehot, vaikka ylivoima-aikakin on pienentynyt. En nyt sitä sano, että Ramstedt pitäisi hankkia välttämättä selkeäksi ykkössentteriksi, mutta tuskin hänen hintalappunsa nyt niin huikea on, etteikö Tappara voisi lähteä kisaan mukaan.
Mun mielestä joukkueeseen ei ensi kaudella saa hankkia taas näitä pelkästään nelosketjun rooliin jääneitä pelaajia, sillä muuten käy pian taas niin, että joukkueessa ei ole yhtään ykkösketjua ja hyvä jos edes kunnollista kakkosta. Mieluummin olisin täksikin kaudeksi jättänyt Virpiön, Vilkmanin ja Antosen hankkimatta ja panostanut nekin rahat yhteen kunnolliseen pelaajaan. Tapparan joukkue on tällä hetkellä roolitettu oikeastaan aika päin helvettiä, kun duunarit (Vänttinen, Virpiö) painavat suurella peliajalla hyökkäävässä roolissa ja hyökkäävät (Karjalainen, Pekkala) pelaajat pienellä peliajalla energiaketjussa. Sitten on näitä väliinputoajia, kuten alkukauden Strömberg tai nykyhetken Lucenius, joiden toisaalta pitäisi tehoillakseen saada reilusti peliaikaa, mutta taso/kiinnostus ei meinaa kuitenkaan riittää. Ja puolustuksessakin peluutetaan välillä pakkeja niin, että hyökkäävät pakit pelaavat parina ja hyvää puuta -osasto sitten heiluu keskenään.
Summa summarum, tällä kertaa sen enempää pelaajien nimiin kantaa ottamatta, haluaisin ensi kaudella nähdä jäällä joukkueen, joka on huomattavasti selkeämmin roolitettu. Tällöin valmentajankin on mahdollista reagoida peliin huomattavasti paremmin. Olen aina vierastanut ajatusta siitä, että nuoret - ja miksei tietysti vanhemmatkin - pelaajat laitetaan pelaamaan väärässä roolissa, jolloin he eivät pysty enää käyttämään omia vahvuuksiaan. Ilveksen puolelta tästä on hyvänä esimerkkinä Sami Sandell, joka juniorina Kanadaan lähtiessään oli maaginen taitopelaaja, mutta takaisin palatessaan karvausketjun koohottaja.