Juurikin näin. Venäläinen ei ole menestyvän joukkueen ykköskentän pelaaja, ja voisi melkein sanoa, ettei myöskään kakkoskentän. Meillä valitetaan pääasiassa siitä, että jätkät pyörii kulmissa, ovat pehmeitä, eikä kenelläkään riitä edes sitä potentiaalia hyväksi maalintekijäksi. Ei löydy minkäännäköistä röyhkeyttä ajaa maalille, eikä myöskään löydy edes kohtuullista vetoa, jolla ampua niitä börsiä kauempaa. Ja nyt hurrataan sitten urakalla, kun saadaan yksi tällainen tehoton hyrrä lisää ??
Nii.. Venu oli viimekaudella mestaruuden voittaneen joukkueen ykkös ketjussa Vahalahden ja Filppulan kanssa. Muutenkin kaveri on Tappara kasvatti, pelaa elämänsä kiekkoa, Teki kuluvalla kaudella 34 pistettä ja sä nimität Venua tehottomaksi hyrräksi? Ei jumalauta mitä porukkaa.. ei vaan voi käsittää mistä näitä sällejä tulee.
Itse käsitän hyvinkin mielipiteet sekä puolesta että vastaan. Kuten jo edellä totesin, niin minä en näe Venulle käyttöä juurikaan siksi, että hänen hankintansa tarkoittaa 95% varmuudella sitä, että vähintään yksi kolmikosta Männikkö, Venu, Strömberg pelaa ensi kaudella ykkösessä. Kukaan heistä ei ole ykköskentän tasoa tai sellainen pelaaja joka omalla panoksellaan kääntäisi otteluita. Kaikki he tarvitsevat hyvät ketjukaverit ja tällä hetkellä Tapparasta niitä ei löydy. Muutenkin taas v*tuttaa tämä rahankäyttö. Männikön ja Venun palkoilla saisi Doellin hintaisen kaverin. Tästä päästään taas tähän minun lempihommaan eli vertailuun, että olisiko parempi, että kahden ensimmäisen kentän laitureina olisivat Männikkö ja Venu vai "laituri-Doell" ja esim. Karjalainen. Itse kallistun jälkimmäiseen ja uskon, että aika moni muukin olisi samaa mieltä.
Ja tuohon viime kauden TPS:ään, niin vaikka Venu ykkösessä pelasi niin ei hän kuitenkaan ollut joukkueen viiden tärkeimmän hyökkääjän joukossa. Tapparalla ei ole a) tarjota yhtä hyviä ketjukavereita ja b) muu joukkue ei ole tarpeeksi tasokas, että Venu riittäisi ykkösessä. Kyllä suurimmalle osalle Venu varmaan kelpaisi ykköseen jos meiltä löytyisi Filppulan, Vahalahden, Birnerin, Plihalin, Erkinjuntin, Uusikartanon ym. kaltaisia pelaajia kahdessa ensimmäisessä kentässä, mutta kun näillä näkymin meillä on kahden ensimmäisen kentän jannuja Männikkö, Tenute, Strömberg, Järvinen/Kangasniemi sekä mr.X, niin ei kauheasti vakuuta.