Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-KalPa 06.01.11

<< < (4/7) > >>

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: taappara - Tammikuu 06, 2011, 21:46:45 ---No niin. Sitten Tapparan peliin.
Tapparan ja KalPan välinen ottelu Hakametsässä oli varmasti tämän vuosituhannen paras peli! Tapparan luistin liikkui heti ensimmäisessä erässä kuin rasvattu! KalPan pojat sen kun vain yrittivät sinnitellä perässä. Tapparalta nähtiin oikeaa taitokiekkoa, ja KalPa-pelurit olivat kuin pyörremyrskyn jäljiltä!
Toisessa erässä Tapparan liike vain parani, ja syöttökuviot klapsuivat 100%:n tarkkuudella omien lapaan! Tapparan hyökkäykset vyöryivät toinen toisensa perään, ja KalPan maalivahti oli kiekkosateessa, josta edes Tretjak ei olisi ilman reikiä selvinnyt. Ne harvat KalPan kiekon ylöstuonnit, jos ne nyt yleensäkään siniviivaa pidemmälle tulivat, Säteri napsi hienosti hanskakäsi viuhuen! Aleksi Rantalakin jakeli jäähyt tasaisesti molemmille joukkueille, ja vain aiheesta! Ylimääräisiä vihellyksiä ei kuultu missään vaiheessa! Yleisö sai nauttia Tapparan pelistä koko rahan edestä!
Kolmanteen erään Tappara lähti jälleen loistavalla asenteella! Lucenius jakoi kiekkoa muille sen minkä kerkesi, ja kaikki maalintekopaikat käytettiin taas tehokkaasti hyväksi! Lopussa Rantala rupesi sitten vähän antamaan tasoitusta KalPalle, joka olisi muuten reitetty aivan täysin! Lopussa "KIITOS TAPPARA!" Raikasi katsomossa, ja täysin aiheesta, olihan Tappara esittänyt aivan huimaa peliä! Yleisö pääsi lähtemään kotiin onnellisina, ja tulevat juhlimaan tätä sulonäytelmää vielä huomennakin! KalPa fanit taas joutuivat lähtemään tyhjin käsin kohti Kuopiota!

Sarkasmiako?? Missä??

Toivottavast Tapparan pelaajat tajuavat edes hävetä! Minä häpeän!

--- Lainaus päättyy ---

Erittäin hyvä kirjoitus. Ajattelin asioista varmastikin hyvin pitkälle samalla tavalla, mutta kirjoitan ilman sarkasmia miinuksista (ensin) ja plussista:

- Häviö. Vaikka jäljellä on reilut kaksikymmentä kierrosta, mielestäni etsikkoaika kuuden sakkiin oli ja meni. Juuri näillä kolmella pelillä oli merkitystä ja niistä tuli tasan nolla pistettä. Syitä on monia, mutta pelaajien vireys on ollut ihan hukassa ja siitä saa valmentajat kantaa vastuunsa. Mielestäni ketään ei kannata tälle kaudelle enää hankkia, koska ollaan myöhässä. On ehkä (taloudellisesti) järkevää tyytyä säälipleijaripaikan varmistamisen, muutamaan säälipleijariotteluun ja erittäin todennäköiseen tippumiseen viimeistään varsinaisten pleijareiden ekalla kierroksella. Minä en ole luonteeltani pessimisti, kuten jokainen kirjoituksiani vähänkin lukenut tietää. Mutta nyt taisi käydä tämän kauden osalta kylmät. Valitettavasti.
- Tappara oli paska. Täysin paska. En löydä yhtäkään kiitettävästi pelannutta koko ryhmästä, muutaman hyvän löydän. Kalpa oli kaikessa parempi ja olisi ansainnut toisen erän näytöksen perusteella paljon suuremmankin voiton. Tapparalla tökki ylivoima, alivoima ja tasaviisikoin pelaaminen.
- Rantala oli paska. Täysin paska. Se ei tosin yllättänyt ketään. Harmillista oli kuitenkin juuri se, että "Aleksi the Great" tuomaroi ottelun alun niin yksipuolisesti, että viimeistään se varmisti Kalpan pääsyn kahden maalin johtoon. Tuolla Tapparan esityksellä peli oli 1-3 tilanteessa (kolmannen erän alussa) jo ohi, vaikka näin ei KOSKAAN saisi ollakaan. Lopun kolme Kalpa-jäähyä ja sinänsä taidokas kavennusmaali oli ihan puhdasta kosmetiikkaa.
- Tunnelma oli paska. Täysin paska. Toki huonoa tunnelmaa edesauttoi Tapparan munaton, hampaaton ja kynnetön peliesitys, mutta siltikin: tunnelma oli kuin rippikoulussa. Toisen erän puolessa välissä mietin vieruskaverini kanssa, mitä helvettiä legendaariselle Hakametsälle on tapahtunut. Päällimmäinen tunne oli häpeä, eikä siitä kannata ainakaan maksaa. Yleisömäärä jäi taas selvästi alle viidentuhannen. Toivottavasti Leinonen sai ne kuuluisat aitionsa täyteen, sillähän Tappara pärjää. Tuollaisella esityksellä ei montaa mainosta myydä, ei edes meille tosiuskovaisille, jotka olemme sielumme jo aikoja sitten myyneet. Ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen kävelin ulos ennen kuin alettiin palkita parhaita. Ei huvittanut jäädä katsomaan enää mitään ylimääräistä, oli aika kova vitutus tuollaisesta saamattomuudesta.

+ Kohtalaisen puhtaat paperit voi antaa kolmoskentän hyökkääjille, Doellille, Topolle ja Vänttiselle. Kaikki hyyökkääjiä? Laitetaan Leimu vielä tähän. Sitten tulee vähän hiljaisempaa. Ja sitten tulee ehkä Karjalainen. Sitten tulee pitkä vitutus ja sen jälkeen loput Tapparan pelaajat. Mun mielestä esimerkiksi suuri suosikkini Tuukka epäonnistui aika pahasti juhlapelissään. Moni muu puolustaja epäonnistui vieläkin enemmän.
+ Porkkanakortin omistajat kumartavat syvään - "kyllä kannatti tulla katsomaan kun ei tarvinnut maksaa" ;).

Täytyy tosiaan toivoa, että olen kaikessa edellä sanomassani väärässä ja Tappara on vaan vetänyt joulutauon niin helvetin kovaa reeniä, että paikat on jumissa ja peli aukeaa ihan kohta ja kantaa piiitkälle kevääseen. Jos olen oikeassa ja nämä viimeisimmät kolme häviötä antoivat suunnan kevään yritykselle päästä suoraan kuuden sakkiin niin voihan paska. Jos modet tai kuka tahansa muu on sitä mieltä, että haukun väärää puuta ja annoin epäoikeudenmukaisen arvion suosikkijoukkueestamme, olen valmis poistumaan tältä areenalta.

mrcrowley:
Ok, maalin tappio tuli ja toka erä oli sysipaska, mutta ei tässä silti missään kriisissä olla!

Nyt kolmen tappion jälkeen monilta tuntuu unohtuvan tuo joulukuu, jolloin peli kulki. Jääkiekko vaan on peli, jossa tulee heikommat ja paremmat hetket.

Kaikki tämä vielä unohtamatta sitä tosiasiaa, että Kalpa oli tänään erittäin hyvä ja ansaitsi voittonsa, vaikkei sitä ihan ilmaiseksi saanutkaan.

Karski:

--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Tammikuu 06, 2011, 22:52:32 ---Ok, maalin tappio tuli ja toka erä oli sysipaska, mutta ei tässä silti missään kriisissä olla!

Nyt kolmen tappion jälkeen monilta tuntuu unohtuvan tuo joulukuu, jolloin peli kulki. Jääkiekko vaan on peli, jossa tulee heikommat ja paremmat hetket.

Kaikki tämä vielä unohtamatta sitä tosiasiaa, että Kalpa oli tänään erittäin hyvä ja ansaitsi voittonsa, vaikkei sitä ihan ilmaiseksi saanutkaan.



--- Lainaus päättyy ---

Naulan kantaan, loistavaa mrcrowley! Itseasiassa esimerkiks Blues 0-1 tappio syksyllä oli vielä huonompi peli kun tää. Suurempi ero näissä kahdessa pelissä olikin vastustajassa. Tappara ei oo moneen kauteen pärjänny Kalpalle, joka tekee helkkaristi töitä jäällä.
Tuntuu, että voittoputken aikana jengi on ihan unohtanu todellisuudentajun. Kuuden joukkoon pääseminen edellyttää tolta nipulta nappisuoritusta, ja itse oon aika skeptinen sen suhteen. Täytyy toivoa, että ylipäänsä sääleihin päästään. Älkää ny jumalauta myykö maitanne muutaman tappion takia! Homma on edelleen omissa käsissä, 3p voitosta nostaa ja laskee nopeasti suuntaan sun toiseen.

Keyman:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Tammikuu 06, 2011, 22:26:12 ---+ Kohtalaisen puhtaat paperit voi antaa ... Doellille, Topolle
--- Lainaus päättyy ---

Muuten olen hyvinkin paljon samaa mieltä kirjoituksestasi, mutta Doell ja Topo eivät todellakaan voi saada puhtaita papereita. Doell kiukutteli koko pelin tuomareille ja otti aivan järjettömän hyökkäyspään jäähyn, jonka seurauksena tuli voittomaali. Minä olisin viltittänyt äijän tuon jäähyn jälkeen.

Topo puolestaan saa ottaa aika paljon piikkiinsä KalPan tasoituksesta. Muutenkin tämä ulkomaalaiskaksikko keskittyi tällä kertaa aika paljon muuhun kuin pelaamiseen, vaikka vastuuta tuli jälleen kerran runsaasti, etenkin ylivoimalla. Toki Lucenius oli vielä näitäkin kavereita heikompi, ja se on jo todella erikoinen suoritus. Kaikkiaan todella masentava esitys koko ykkösketjulta.

Eihän koko joukkueesta puhtaita papereita voi antaa kuin Säterille ja varauksin Leimulle. Hirvoselle pitkä miinus ja vielä isompi Marko Ojaselle pakkien peluutuksesta.

Karski:

--- Lainaus käyttäjältä: Keyman - Tammikuu 06, 2011, 23:09:22 ---Eihän koko joukkueesta puhtaita papereita voi antaa kuin Säterille ja varauksin Leimulle. Hirvoselle pitkä miinus ja vielä isompi Marko Ojaselle pakkien peluutuksesta.

--- Lainaus päättyy ---
Joo Säteri anto tänään Tapparalle edes jonkunlaisen mahdollisuuden voittaa. Ja tosta oon samaa mieltä, että Doellin kenttä oli pihalla muun joukkueen tavoin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta