Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-Ilves 20.11.10

<< < (6/7) > >>

polvitaklaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Marraskuu 20, 2010, 23:33:42 ---Turkulaisen peluuttamisen ymmärrän, kun ei ole muutakaan laittaa kentälle kunnes Leimu palaa. Ja senkin jälkeen liipasimella saattaa kuitenkin olla Honkanen, tai sitten vuorottelu vastustajan mukaan.

Jounin paikalla voisi mielestäni aloittaa rotaation Pekkalan ja Lähteen kanssa, mutta tässä on tietysti sitä ongelmaa että molemmilla on vähän ongelmia puolustuspelinsä kanssa - toisaalta he voisivat vahingossa tehdä vaikka maalin. Muutenkin pelkään että Tappara on hukkaamassa Lähteen voimahyökkäjän potentiaalin.

P.S. Mäntylän taklaus oli puhdas, ja jäähy tuomarivirhe.

--- Lainaus päättyy ---

Mä en ymmärrä oikeastaan muutoin kun jos hyvä suonenveto kun sattuu kohdalleen niin lähtee se ensimmäinen syöttö aika varmasti omaan lapaan. Muutoin jo A-junnujen peluuttaminen Turkulaisen paikalle ei ole riski koska kulmissa kaveri ei pärjää. Maalinedessä tänäänkin suurissa ongelmissa ja pakittaa välillä veskarin syliin = antaa mahdollisuuden laukoa läheltä. Tai sitten toinen variaatio on se, että pitää miestä mutta on aivan väärällä puolella vastustajan pelaajaa. En ymmärrä mitä lupaavan alun jälkeen on tapahtunut, ehkä pari ei ole se kaikista parhain (kaks veturia samassa parissa) tai sitten rupeaa tulemaan hapot vastaan suonikohjuissa. Kaverissa on kyllä ainesta niin kokonsa kuin osaamisensa puolesta hyväksi pakiksi, sitä en kiellä. Ehkä pieni huili olisi hyväksi?

Olen Ljjp:n kanssa samaa mieltä, että rotaatiossa voisi kokeilla Lähde/Pekkala mutta miksei myös Vilman/Antonen. Ehkä Lähde ykkösenä koska tuota voimahyökkääjää ketju tarvitsee ja Lähteellä on kuitenkin kokemusta 0-kulma maaleista joten se vahinkokin voisi sattua. Itse pitäisi myös Lähdettä hieman parempana puolustuspäässä kun taas Pekkalalla olisi hyvä laukaus...

Ainakaan itse en huomannut kyynärpäätä live-tilanteessa enkä hidastuksessa, Ipa-päädyssä majailleet voisivat tarkentaa jos asia oli toisin. Ihan puhtaalta se näytti mutta taisi tuomari (Favorin) paskoa huosuunsa ja piti varmuudella kiinni siitä, ettei höyryyntymistä tapahdu tämän paikallisväännön aikana.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: polvitaklaaja - Marraskuu 20, 2010, 23:59:01 ---Ainakaan itse en huomannut kyynärpäätä live-tilanteessa enkä hidastuksessa, Ipa-päädyssä majailleet voisivat tarkentaa jos asia oli toisin. Ihan puhtaalta se näytti mutta taisi tuomari (Favorin) paskoa huosuunsa ja piti varmuudella kiinni siitä, ettei höyryyntymistä tapahdu tämän paikallisväännön aikana.

--- Lainaus päättyy ---

Näin itsekin ajattelin. Se on tosi harmi, ettei Mäntylä voi käyttää puhdasta, loistavalla ajoituksella ja yllättäen tulevaa täsmäasettaan. Ei vaikka on niin pieni mies, ettei ylettyisi kyynärpäällään esimerkiksi Anttilaa pään alueelle kuin tikapuilla. Aina on joku hippula itkemässä ja väittämässä taklausta epäpuhtaaksi. Liigassa ei ole montaa joka osaa taklata niin puhtaasti kuin Mäntylä.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: iroj - Marraskuu 20, 2010, 21:20:55 ---Ihmetyttää tuo Ilveksen 1.maali.
Eikös säännöissä sanota, että maalia ei hyväksytä jos hyökkäävän joukkueen pelaaja on maalivahdin alueella ennen kuin kiekko on maalissa!

--- Lainaus päättyy ---
Ei vaan pelaaja ei saa olla siellä alueella ennen kiekkoa. Tämäkin hieman tulkinnanvarainen ja ei yleensä hylätä, mikäli ei vaikuta maalivahdin pelaamiseen (esim. tekemällä maskia).

jutifani41:
Yhtään väheksymättä Strömberin maalia,mutta siinä oli raskin Joonas jota hassutettiin mutta muuten aika upea yksilösuoritus!
ja säteri oli aika uskomaton koko pelin ajan!
Itse olisin toivonut että nieminen olisi ollut maalista,koska itse olen naapuriseuran kannattaja!
Lisää samankaltaisia paikallispelejä kiitos!

Levanteri:
+ Tupa täynnä ja ihan hyvää meininkiä
+ Säteri, ilman Harria olisi tullut takuulla pataan
+ 1.erän viimeinen puolisko, jossa Tappara olisi voinut tehdä montakin maalia

- valtaosan pelistä oltiin aika lailla jyrän alla
- Järjettömän surkea avauspelaaminen, kiekko menetettiin varmaan kymmeniä kertoja ensimmäiseen syöttöön ja Ilves sai aivan ilmaiseksi pyörityksiä/tilanteita. Tämä osaltaan sai Ilveksen näyttämään vähän turhankin hyvältä.
- Av-peli oli uskomattoman passiivista, vaikkakin tehokasta, vähän niin ja näin
- Guolla on kyllä helvetin kaukana viime vuoden tasostaa, käsittämättömiä virheitä noinkin kokeneelle pelaajalle, toki muutamia väläyksiäkin
- Joku Ilvesläinen kommentoi jatkoajassa ennen pelin alkua, että vitsiparille Turkulainen-Honkanen pitää antaa painetta, tämä duo olikin sitten kyllä melkoisn hukassa solkeenaan Ilveksen pyörittäessä.
-Liike oli todella heikkoa verrattuna Ilveksen vastaavaan, jatkuvasti tuntui olevan kiire ja huono ratkaisu seurasi toistaan. Välillä tuntui, ettei pelissä ole mitään ideaa avaamisen suhteen, vaan kiekkoa vaan koitettiin roiskaista jonnekin ja toivottiin sen pomppivan omille? Kiekko saatu helvetti edes toimitettua Ilveksen päätyyn välillä mitenkään päin.


Tottakai on oltava tyytyväinen tulokseen, mutta kyllä Tapparan peli keskimäärin oli niin karmeaa sontaa, että vaikea on nähdä tuollaisilla esityksillä kovin pitkää kevättä. Ugh.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta