Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-TPS 18.11.10

<< < (6/6)

Number7:

--- Lainaus käyttäjältä: Kolme Seppää - Marraskuu 18, 2010, 21:05:34 ---Maalivahtivalinta oli riski. Tällä kertaa se tuotti halutun tuloksen ja hyvä niin. Olihan tämä voitto kuitenkin ennen kaikkea JOUKKUEEN voitto.

--- Lainaus päättyy ---

Nyt menee hieman Off-Topicin puolelle, mutta pakko sivuta asiaa täällä, kun sitä on monen käyttäjän taholta kommentoitu. Modet siirtäköön sitten oikeaan ketjuun, mikäli oikeaksi näkevät.

Meinasin jo ennen peliä tulla kirjoittamaan tästä, mutta en vaan kerennyt. Itse en voi taas tätä maalivahtivainoharhaisuutta ymmärtää. Tosin samaa kuulee kyllä jokaisen joukkueen faneilta nykypäivänä. Mm. TPS:n ja HIFK:n kannattajat murhaavat tällä hetkellä Jatkoajassa veskarivalintojaan(tai no, jos tarkkoja ollaan niin HIFK Lundellin riittävyyttä 2.-veskaksi, mutta sama kategoria), vaikka todennäköisesti yhdenkään joukkueen pelit eivät siihen ole kaatuneet. Maalivahti on yksi tärkeimmistä palasista joukkueessa ja määrittelee monesti sen, että voitetaanko tiukka matsi vai ei. Jotenkin vaan tuntuu, että meillä faneilla itse mukaanluettuna on turhan epärealistiset odotukset maalivahtien suhteen, ja heti jos jollekin veskalle tulee nukahdus jossain pelissä, teilataan se täydeksi luuseriksi joka ei koskaan saa kiekkoja kiinni. Nyt täälläkin pistetään jo tappioputken syytä Säterin kontolle, mikä naurettavuudessaan hakee vertaistaan. Kukaan, joka noita tappiomatseja on seurannut, ei voi väittää että "veskaan kaaduttiin", sillä joukkueen peli oli sysipaskaa. Niin se vaan monesti menee, että sen veskarinkin keskittyminen tahtoo herpaantua, kun joka pelissä tulee 5 läpiajoa ja 10 avopaikkaa ja puolustajia ei näy mailla eikä halmeilla ja tappioita satelee.

Säteriä pidetään yleisesti liigan viiden parhaimman veskarin joukossa ja miehessä on huikea potentiaali kehittyä aivan huippukassariksi. Viime vuosina ihmeteltiin miksi hänelle ei anneta peliaikaa, ja nyt sitten syytellään että miksi ihmeessä se luuseri päästetään jäälle ? Nieminen on pelannut hyvän alkukauden, muttei ole millään mittarilla ollut niin maaginen, etteikö Säteri ansaitsisi näytönpaikkaa ja peliaikaa. Molemmille veskareille on sattunut aivan liikaa mustia hetkiä ja helppoja maaleja. Kyllä, lähestulkoon jokaisessa ottelussa (kymmenkunta) mitä olen itse Niemiseltä nähnyt, on hän päästänyt sen yhden lirun sisään. Silti näissäkin otteluissa häntä on kiitelty sankarina, vaikka pataan olisi tullutkin. Nytkin, vaikka voitettiin matsi, ja Säteri piti nollat, jaksetaan pelin jälkeen itkeä siitä että kuinka helvetin riskialtista se on laittaa liigan paskin veska maaliin. Onneksi selvittiin ! Totaalisen naurettavaa kitinää.

Säterillä on mahdollisuudet olla liigan eliittiveskari. Alkukausi ei ole todellakaan ollut odotuksiin nähden kelvollinen, mutta eiköhän otteet siitä parane. Sm-liigassa on harvalla joukkueella varaa penkittää NHL-lupauksia, mutta ilmeisesti kannattajien mukaan Tapparassa on. Pelkillä lupauksilla ja odotuksillahan ei mitään voiteta, mutta ei sillä penkittämiselläkään pitkässä juoksussa mitään voita. Meillä saattaa olla taas kevään kuumin veskari jengissä, jota halutaan pitää viltissä sen takia, kun "Se Nieminen on niinku tosi hyvä, tullu stadista ja kaikkee !". Nieminen on hyvä kakkosveskari ja kirittäjä, ja toivottavasti saa peliaikaa jatkossakin. Kuitenkin meidän tulisi panostaa edelleen Säteriin, jotta saataisiin peli sille tasolle mitä se oli viime kauden lopulla.

 Loppuun vielä todettava, että tosiaan tuntuu itsestä hullunkuriselta nimenomaan se, että keskitytään haukkumaan maalivahtia tilanteessa, jossa todelliset syyt pelien häviämiseen ovat olleet kaikkialla muualla kuin maalivahtipelissä. Sama kun toteaisin että "Paska peli vaikka voitettiin 10-0, kun se hodari siellä hallissa oli kylmää."

Karski:

--- Lainaus käyttäjältä: Number7 - Marraskuu 19, 2010, 10:22:35 ---Nyt täälläkin pistetään jo tappioputken syytä Säterin kontolle, mikä naurettavuudessaan hakee vertaistaan. Kukaan, joka noita tappiomatseja on seurannut, ei voi väittää että "veskaan kaaduttiin", sillä joukkueen peli oli sysipaskaa. Niin se vaan monesti menee, että sen veskarinkin keskittyminen tahtoo herpaantua, kun joka pelissä tulee 5 läpiajoa ja 10 avopaikkaa ja puolustajia ei näy mailla eikä halmeilla ja tappioita satelee.
Viime vuosina ihmeteltiin miksi hänelle ei anneta peliaikaa, ja nyt sitten syytellään että miksi ihmeessä se luuseri päästetään jäälle ? Nieminen on pelannut hyvän alkukauden, muttei ole millään mittarilla ollut niin maaginen, etteikö Säteri ansaitsisi näytönpaikkaa ja peliaikaa. Molemmille veskareille on sattunut aivan liikaa mustia hetkiä ja helppoja maaleja. Kyllä, lähestulkoon jokaisessa ottelussa (kymmenkunta) mitä olen itse Niemiseltä nähnyt, on hän päästänyt sen yhden lirun sisään. Silti näissäkin otteluissa häntä on kiitelty sankarina, vaikka pataan olisi tullutkin. Nytkin, vaikka voitettiin matsi, ja Säteri piti nollat, jaksetaan pelin jälkeen itkeä siitä että kuinka helvetin riskialtista se on laittaa liigan paskin veska maaliin. Onneksi selvittiin ! Totaalisen naurettavaa kitinää.
Loppuun vielä todettava, että tosiaan tuntuu itsestä hullunkuriselta nimenomaan se, että keskitytään haukkumaan maalivahtia tilanteessa, jossa todelliset syyt pelien häviämiseen ovat olleet kaikkialla muualla kuin maalivahtipelissä.

--- Lainaus päättyy ---
Esitetään samat anteeksipyynnöt, tää on väärä paikka tällekin kirjotukselle, mutta kun mulla on lainaus edelliseltä. :)

Erittäin hyvä kirjoitus! Otin siitä muutaman pointin, mitä on aiemmin tullut itsekin jauhettua. Ensinnäkin tappioputken aikana molemmat maalivahdit kävi maalissa ja tulos oli sama, turpiin tuli. Toisekseen peli oli niin surkeeta koko joukkueella, että aivan sama kuka siä maalissa seiso. Itseasiassa oon vieläkin sitä mieltä, että kumpi sielä huomenna onkaan maalissa, tuskin Tappara siihen kaatuu mikäli joukkue tekee töitä ja pelaa nöyrästi. Jos peli on löysää niin se on aivan sama kumpi pelaa huomenna, turpiin tulee. Oma veikkaukseni on, että Säteri pelaa huomennakin. Toisaalta mun veikkaus ei mee ton peluutussysteemin mukaan, mut huomenna se nähdään kuka siä on maalissa.

Itse oon paasannu näistä samoista asioista, silti ei oikein saa asiasta minkäänlaista keskustelua. Eli saisko nyt sit myös näiltä "Säteri on riski" porukalta tai näiltä tilastohemmoilta vähän jotain perusteluja. (mielellään muutakin kun et Hatulla parempi voittoprosentti) Ja tän keskustelun vois sit varmaan kääntää tonne maalivahtien puolelle.

janski:
Yhtä asiaa ihmettelen.Onko fanikatsomoa pyydetty vaikenemaan ennen kolmatta erää,kun ei kuulunu hiiskaustakaan?D-päätyn Nikkilä50 lapinhattu päässä ja pussihousut jalassa piti enemmän meteliä kun fanikatsomo yhdessä!

tapsa34:
Aika harva täällä on syyttänyt pelkästään molareita häviöistä? Enkä tiedä onko se oikeastaan edes syyttelyä??? Jos toteaa että Säteri on ollut huonommassa iskussa kuin Nieminen! Siis ollut! Mun mielestä tällä hetkellä näyttää siltä, että kumman vaan voi sinne tolppien väliin laittaa. Koko joukkuehan oli huono tuossa tappioputkessa. Joukkue ja valmennus teki paljon virheitä kuukauden ajan! Ihmettelen vieläkin miten joukkue meni noin huonoon kuntoon? No pelaajat ja valmennus sen tietävät. Ja kun miettii kuinka rauhallinen Hirvonenkin oli tappioista. Niin kyllä se taisi olla hänen aiheuttama suurelta osin se joukkueen surkeat pelit? Mutta nyt kulkee taas siten, että voitetaan? Mutta kuinka kauan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta