Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu
Liigan kurinpito
PTS:
--- Lainaus käyttäjältä: Hakkuri - Marraskuu 28, 2011, 23:47:34 ---Itse voisin jopa jättää koko ottelun väliin, jos tietäisin sen menevän vahvasti pugilistipuolelle. Ei vaan kiinnosta jääkiekko-ottelussa. Nyrkkeilyn MM-kisoja olen kyllä ollut katsomassa vartavasten, mutta se on eri juttu. Taklaukset ovat oleellinen osa jääkiekkoa, mutta eivät taklaukset ja temput, joilla pyritään vahingoittamaan vastustajaa. Samoin mielestäni tappelut eivät varsinaisesti kuulu jääkiekkoon. Eikös sen voi tarkistaa ihan säännöistä. Tietyllä tavalla ymmärrän kyllä spontaanit kahnaukset, jos esim. joukkueen tähtipelaaja tms. on vartavasten telottu. Ihminen on ihminen, eikä aina pysty hillitsemään itseään. Mutta en todellakaan ihaile ja pidä tappeluita jääkiekkoon kuuluvina. Samoin minusta ei joukkueissa pitäisi olla "pelitaidottomia tappelijoita" lainkaan. Tuo on idealismin kuuloista ja niin se valitettavasti käytännössä onkin. Täältä kuitenkin mieluummin EI tappeluille. Maaleja, taklauksia jne. Niitä minä kaipaan. 8)
--- Lainaus päättyy ---
Näistä tappeluista on tullut aikanaan kovasti Jatkoajassa lähinnä kai pääkaupunkiseutulaisten kanssa väännettyä, enää ei jaksa. Hakkurin mielipiteeseen ei mitään lisättävää, allekirjoitan täysin.
Sanktiot olivat tosiaan ihmeen lieviä selkeään käskytykseen ja järjestettyyn joukkotappeluun nähden.
Andy:
--- Lainaus käyttäjältä: Hakkuri - Marraskuu 28, 2011, 23:47:34 ---Samoin mielestäni tappelut eivät varsinaisesti kuulu jääkiekkoon. Eikös sen voi tarkistaa ihan säännöistä.
--- Lainaus päättyy ---
Tarkistin, ja siellä on määritelty rangaistus tappelusta aivan kuin muistakin jääkiekkoon kuuluvista ominaisuuksista, kuten koukkaamisesta, korkeasta mailasta, kampituksesta jne... Haluttiin tai ei niin nämä pysyvät lajissa mukana.
Järjestetty tappelu oli Vanderbusshe-Nielikäinen, mutta tämä joukkotappelu johtui täysin edellisestä tilanteesta, josta Pelikaaneille jäi hampaankoloon ja oikeutetusti kostivat saman tien. Tällainen kuuluu mielestäni peliin ja sen myös molemmat valmentajat tiesivät, kun katsoo ketä oli kentällä.
coly:
Turha sitä on ihmetellä kun sponssit sanovat ettei halua tälläistä, julkisuuskuva pidetään kunnossa. Eiköhän Koff olisi jo aikaa sitten jättänyt kun silloin tällöin "sattuu ja tapahtuu", todellisuudessa uskon varsinkin heidän tuulettelevan taas onnistuneelle tempaukselle HIFK:n kanssa.
Mun mielestä ihan kivaa et syksyllä harmaudessa tapahtuu vähän jotain äksöniä eikä tarpota sitä 60 liigamatsia turpa rullalla, pitää osata ottaa huumoriakin näistä. Vaarallisempia asioita kuin tappelu on paljon enemmän jääkiekossa.
Hende:
--- Lainaus käyttäjältä: coly - Marraskuu 29, 2011, 17:02:24 ---...
Mun mielestä ihan kivaa et syksyllä harmaudessa tapahtuu vähän jotain äksöniä eikä tarpota sitä 60 liigamatsia turpa rullalla, pitää osata ottaa huumoriakin näistä. Vaarallisempia asioita kuin tappelu on paljon enemmän jääkiekossa.
--- Lainaus päättyy ---
Juuri näin. Ennemmin keskityttäisiin vaarallisiin taklauksiin ja tiettyjen pelaajien aina vaan jatkuvaan sikailuun. Pikku hanska-hippa ei ketään tapa. Jos ei halua hanskata ni sitten tuomareiden pitää tulla keskeyttään. Turhia tappeluita on jos toinen pelkästään toimii nyrkkeilysäkkinä. Sellaset saa ottaa pois ja pitääkin!
jukka823:
Nyt sais kurinpito puuttua ton Ruudun pelleilyyn. Jos olisi jostain muusta joukkueesta pelaaja ni jösses mikä härdelli..
On siinä neiti sm-liigan.. Ekana menee kyykkyyn taklaustilanteessa ja sen jälkeen kentällä "neiti" haastaa tappeluun ja saa vastustajan tiputtaan hanskansa jonka jälkeen "neiti" lirkuttelee tuomareille ja niin väistää tappelun.. Helkkari mikä pelle
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta