Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Liigan kurinpito

<< < (123/141) > >>

peterra:

--- Lainaus käyttäjältä: Tapparan näköinen mies - Marraskuu 20, 2015, 16:32:01 ---Kurinpitoryhmä olisi kyllä voinut selventää tuota lausuntoaan "Mikäli Lassilan teko olisi tulkittu harkituksi, olisi rangaistus ollut huomattavasti ankarampi"

--- Lainaus päättyy ---

Mitä selventämistä tuo vaatii? Harkittu vs. spontaani.
Tämä on tulkittu "spontaaniksi" teoksi Lassilan kertoman perusteella, eli sekunnin mielijohteestä päätti kostaa turhautumisen ja huitaisi mailalla. Tämä on siis spontaani.

Harkittu todennäköisesti tarkoittaisi, että Lassila on miettinyt jo aiemmin, että kostan Grattonille asian X ja harkiten käyn häntä läimäyttämässä mailalla naamaan.

Spontaani on vaistojenvaraista toimintaa, johon ei yleensä liity miettimistä. Harkittu taas vastaavasti sisältää ajatuksen miettimisestä. Teko on spontaani.

Naapuri:
Tyrväisen rangaistuksen katsoin oikean suuruiseksi, mutta minun mielestäni nyt oli kyseessä jopa henkeä uhkaava teko ja silloin tuomion olisi pitänyt olla kovempi. Kerrankin olen täysin samaa mieltä "Iltasanomien asiantuntijoiden" kanssa, vaikka siinä olikin asiavirhe Tyrväisen teon suhteen.

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1447996851321.html

Oijennus:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Marraskuu 20, 2015, 18:14:35 ---Tyrväisen rangaistuksen katsoin oikean suuruiseksi, mutta minun mielestäni nyt oli kyseessä jopa henkeä uhkaava teko ja silloin tuomion olisi pitänyt olla kovempi. Kerrankin olen täysin samaa mieltä "Iltasanomien asiantuntijoiden" kanssa, vaikka siinä olikin asiavirhe Tyrväisen teon suhteen.

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1447996851321.html

--- Lainaus päättyy ---
Millä tapaa Lassilan teko on "henkeä uhkaavampi" kuin Tyrväisen teko?

Ja ei, en lähde kuuntelemaan mielipiteitä IS vesseleiltä, vaan pyrin muodostamaan ne itse.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: Oijennus - Marraskuu 20, 2015, 18:23:29 ---Millä tapaa Lassilan teko on "henkeä uhkaavampi" kuin Tyrväisen teko?

Ja ei, en lähde kuuntelemaan mielipiteitä IS vesseleiltä, vaan pyrin muodostamaan ne itse.

--- Lainaus päättyy ---
Esimerkiksi osuessaan kaulaan tuollainen isku murskaa henkitorven ja ainoa konsti auttaa, on avata henkitorvi.

Oijennus:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Marraskuu 20, 2015, 18:43:56 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Oijennus - Marraskuu 20, 2015, 18:23:29 ---Millä tapaa Lassilan teko on "henkeä uhkaavampi" kuin Tyrväisen teko?

--- Lainaus päättyy ---
Esimerkiksi osuessaan kaulaan tuollainen isku murskaa henkitorven ja ainoa konsti auttaa, on avata henkitorvi.

--- Lainaus päättyy ---
Kerrotko vielä millä tapaa kyynärpää isku vastapalloon eroaa mailasta? Eli, joa kyynärpää osuu kaulaan tai jos maila osuu kaulaan.
Eikö molemmilla tavoilla voi mennä henkitorvi murskaksi?

Mä olen jatkoajan puolella pitänyt yllä ja pidän yllä taistelua siitä, että sekä case Tyrväinen tai case Lassila vahingot olisivat voineet olla yhtä pahoja. Lassilan tapaus vain näyttää pahemmalta. Molemmat ovat yhtä raukkamaisia. Ja ennenkaikkea kurinpito arpoi näistä vastaavat rangaistukset, mikä on minusta erittäin hyvä ratkaisu.

Pakko nostaa myös esille se, että miten olisi käynyt; JOS Tyrväinen olisi osunut käteen/olkapäähän tai JOS Lassila olisi osunut polveen tai kylkeen. Väittäisin, että 2 minuuttia estämisestä Tyrväiselle ja 2 minuuttia huitomisesta Lassilalle.
Kyllä minun mielestäni seuraamuksista pitää rankaista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta