Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (16/114) > >>

DON:
Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

tapsa34:
Ei ollut Rautakorvellakaan paljon kannuksia aikanaan. Olen nyt paljon levollisempi ensi kauden suhteen kuin aikanaan Saarisen ilmoituksen jälkeen. Silloin sai joka päivä ihmetellä sen äijän peluutuksia ja pelitapaa. Olen täysin varma ettei Urama kykene floppaamaan niin pahasti. Sitäpaitsi nämä hankinnatkaan ei ole tyyliin Varis tai puolikuntoinen maalitykki jne..

axe:

--- Lainaus käyttäjältä: DON - Huhtikuu 29, 2006, 20:40:47 ---Vaikka tämä uuden valmentajan palkkaus olikin kevään suurimpia kiekkofloppeja, ei se silti kuitenkaan aivan Tapparan kiekkohistorian huonoimpia valintoja ole vaikka näin joku tässä väittikin.. valitetettavasti. Aikanaan palkattiin päävalkuksi kaveri joka ei ollut itse varma pystyykö hän niin suurta tehtävää hoitamaan. Ja meni vielä sanomaan sen julkisesti. Hänkin oli kakkosvalmentaja, toivottavasti tulos ei tässä tapauksessa ole yhtä huono...

--- Lainaus päättyy ---

Kuka oli kyseessä? Esko Niemi?

Hannu H:

--- Lainaus käyttäjältä: tapsa34 - Huhtikuu 29, 2006, 20:50:18 ---Ei ollut Rautakorvellakaan paljon kannuksia aikanaan. Olen nyt paljon levollisempi ensi kauden suhteen kuin aikanaan Saarisen ilmoituksen jälkeen. Silloin sai joka päivä ihmetellä sen äijän peluutuksia ja pelitapaa. Olen täysin varma ettei Urama kykene floppaamaan niin pahasti. Sitäpaitsi nämä hankinnatkaan ei ole tyyliin Varis tai puolikuntoinen maalitykki jne..

--- Lainaus päättyy ---

Aivan. Kokemuksen myötä niitä kannuksia yleensä kertyy jos on kertyäkseen. Mun mielestä Uraman tapauksessa potentiaalia menestymiseen löytyy. Tämä mielipide perustuu pelkästään omiin odotuksiin, mielikuviin ja Uraman kykyyn toimia junnupelaajien kanssa. Tapaus Saarinen on sikäli oma lukunsa, että mestaruuden jälkeiselle kaudelle lähtökohdat olivat jo etukäteen huonot. Tiedossa oli, että vaikea kausi on edessä joukkueen rungon pirstaloiduttua ja niin siinä lempo soikoon, hitto vie kävikin.

Nyt joukkueen runko edelliskaudesta on pääosin jäljellä ja etenkin pakisto on jo nyt paperilla suhteellisen kova. Hyökkäyskalustollakaan ei ole syytä painaa päätä puskaan ja varmasti hienosäätöä tällekin osastolle on hyvien tapojen mukaan tulossa. Maalivahtipeli on vielä suurin arvoitus, mutta eiköhän silläkin osastolla -jos ei muuta- niin ainakin tervettä kilpailua saada aikaan mennyttä kautta enemmän. Enkä tarkoita Lehdon huonoutta, vaan vastuun tasaisempaa jakamista. Nähtäväksi jää.

Eipä tässä muuta osaa sanoa kuin onnittelut Uramalle päävalmentajan pestistä. Toivottavasti yhteistyö muun valmennusjohdon, pelaajiston ja Isojen Pamppujen kanssa hoituu. Eiköhän näissä asioissa ole suuri osuus sillä mystisellä kemialla. Niin ja se auktoriteetti, itte en yhdistä sitä päivittäiseen kurkkukipuun. Kai siinäkin on kyse jostain mystisestä niin kuin karismassa yleensä.

Virhehankinnasta en tässä vaiheessa kautta suostu Uraman kohdalla puhumaan. Mielenkiintoisesta ja rohkeasta valinnasta kylläkin. Aika näyttää miten nuo kaksi adjektiivia Uramaan yhdistyy. Yhtä kaikki, Tapparalla on valkku ja huhut on huhuiltu. Onneksi. Vielä lopuksi ja Vapun kunniaksi: Työrauhaa!

ippe:

--- Lainaus käyttäjältä: vanhus - Huhtikuu 29, 2006, 19:27:20 ---Sitten aloin miettimään Leinosen näyttöjä. Onko niitä oikeestaan ollenkaan ellei oteta Rautakorven hankintaa lukuun. Leinosen kaudet ilman Rautakorpee on ollut enempi tai vähempi surkeita. Vieläkin veikkaan ettei ens kausi tee poikkeusta. Valitettavasti. Jos ja kun Rautakorven ja Leinosen väliltä sillat palo lopullisesti eikä näkysällä ole kun Rautakorpi joka saa Tapparan menestymään, niin herää kysymys palloileeko Leinonen toimistolla ikuisesti. Jos Urama epäonnistuu niin kuin minä ja moni muukin pelkää niin saako Leinone silti edelleen jatkaa? Toivotaan ettei ole ens vuonna tarpeellinen kysymys, mutta jos on niin vastaisin ei.

--- Lainaus päättyy ---

Mistä aiheesta Leinosen näyttöjä tutkit? Leinosen vastuulla on Tamhockeyn talous. Niinäkin vuosina kun joukkue ei ole urheilullisesti menestynyt, on yhtiö kuitenkin tehnyt voittoa. Tappara on osakeyhtiöaikanaan tuottanut ensimmäistä vuotta lukuunottamatta joka vuosi voittoa, joka on perin harvinaista niin yleensä urheilussa kuin suomalaisessa jääkiekossakin. Grönlund hoitelee markkinointia, Kulmala fanituotteita ja Leinonen hoitaa suuret linjat ja on tulosvastuussa. Kukaan näistä herroista ei juuri ollenkaan puutu joukkueen pelikuvioihin.
Päävalmentajan palkkaamisen hoitaa Tamhockeyn hallitus yhdessä Leinosen kanssa. Mutta kyllä siellä hallitus asian päättää.

Tapparan talous täytyy olla kunnossa jotta me voidaan jatkossakin taistella kärkisijoista ja mä oon perkeleen tyytyväinen että toimistolla on joka hommassa asiansa osaava henkilö.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta