Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (111/114) > >>

Andy:
Hyvin Urama veti nämä kaksi vuotta, oli kyllä positiivisella tavalla yllätys.

Toisaalta tietyt peluutukseen liittyvät jutut eivät olleet ihan hallussa. Liikaa johtoja menetettiin viimeisien minuuttien aikana, kun erikoiskenttiä ei ollut jäällä. Samoin ottelun jo ratkettua viimeisellä minuutilla oli kentällä ykkösmiehet mm. Jyppisarjasssa. Mutta hyvä jakso silti, ei ollut Mika Saarinen vol. 2.

art:
Hyvä maku jäi kaudesta suuhun. Erityisesti sijoituksesta ja panos-tuotos -suhteesta. Urama sai joukkueesta paljon irti. Pienellä budjetilla mentiin, mutta pronssia saatiin - hienoa. Kyllä se lämmittää.

Parannettavaa toki olisi. Jatkoajan Hiitelä kiteyttää hyvin Tapparan ongelmat : Fyysinen kamppailupelaaminen ja peli nopea kääntäminen. Olen samoilla linjoilla. Minun makuuni Uraman Tappara ei pelannut riittävästi voitosta. artille kahvakiekko on metaforinen avain onneen - kentällä pelataan pisteistä, ja vain pisteistä, ei näyttävyydestä. Toki näyttävyys tuo jengiä halliin, että on siinä hyvätkin puolensa, jos hakemalla hakee.

On erittäin harmi, että Urama lähtee nyt. Parissa vuodessa on saavutettu hienoja tuloksia, mutta parhaat vuodet olisivat kenties vasta edessä. Nyt kun on pari vuotta harjoiteltu, ensi vuonna mentäisiin ehkä pidemmälle, kenties loppuotteluun, ja sitä seuraavana saatettaisiin jopa voittaa. Kyllä minua ********* Uraman lähtö juuri jatkuvuusmielessä. Urama on aivan selvästi yrittänyt mielistellä Tapparaa ja sen faneja, "Tapparalla on hieno yleisö" jne. Urama pelaa mediapeliä, yrittää mahdollistaa mahdollisen paluunsa jonain päivänä. Itse en ole valmis antamaan anteeksi projektin kesken jättämistä, enkä haluaa häntä enää koskaan takaisin. Tapparassa tehdään hommia pitkällä jänteellä. Jos ei sitä ymmärrä, hyväksy - painu *******. Mikki Leinonen on tehnyt hienoa duunia monessa mielessä, ja tämä pitkäjänteisyys on yksi niistä. Toki voidaan kysyä, että onko pitkäjänteisyys enää tätä päivää, sillä vaihtuvuus on nykyään kovaa verrattuna siihen mitä se oli vaikkapa vain viisi vuotta sitten, mutta se on toisen pohdinnan paikka.

Projektin kesken jättäminen saattaa olla myös Uramalle henk.koht. iso moka.
Voi olla, että myös Urama menettää once in a lifetime -mahdollisuutensa. Sitä ei ikinä tiedä. Menestyvää organisaatiota/joukkuetta ei rakenneta hetkessä. Nyt olisi perustat luotu. Osaamista/menestystä ei voi sellaisenaan siirtää. Ei tällaisia tilaisuuksia tule kovin usein. Nyt Urama joutuu lähtemään Lukossa ns. alusta. Toivon sydämestäni, ettei hän onnistu enää missään koskaan ikinä.

Memmu26:
Meikäläinen ei pystyny liikutukseltaan edes Raulia kiittämään hallissa, joten KIITOS nyt! Parempi myöhään, kun ei milloinkaan  :D

ekku:
Suurkiitokset Raulille. Itse epäilin kauden alakessa tapparan mahdollisuuksia, mutta niin vain Urama osoitti mitä on yksilövalmennuksen merkitys joukkuepelissä.

Ei niin hyvää pelikirjaa olekkaan, etteikö sitoutuminen ja pelistä aidosti nauttiminen loisi sitä terveintä- ja tärkeintä perustaa pelaamiselle.

Tervetuloa takaisin!

uuh:

--- Lainaus käyttäjältä: art - Huhtikuu 07, 2008, 09:47:43 ---...katkeraa vuodatusta...
--- Lainaus päättyy ---

Nyyh.

Uramalle onnea Lukon päävalmentajana  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta