Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (41/114) > >>

pieni m:
Itte vähä ihmettelin Uraman kommenttia tänään lehdessä, että olin tosi huolestunu kolmen tappion jälkeen. Mistä se oli huolestunu? Potkuista tai siitä ku homma ei toimi? Maalien vähyydestä vai mistä? Luulis että valkku luottaa itteensä ja pelaajiin. Kokoajan kuitenki tuntu, että pienestä homma on kiinni ja syytä huoleen ei oo. Kolme peliä vielä on tosi vähä. No toivottavasti seuraavassa tappioputkessa valkku luottaa itteensä ja joukkueeseen. Tappioitaki varmaan vielä tulee.

Jartse:

--- Lainaus käyttäjältä: pieni m - Syyskuu 24, 2006, 17:52:27 ---Itte vähä ihmettelin Uraman kommenttia tänään lehdessä, että olin tosi huolestunu kolmen tappion jälkeen. Mistä se oli huolestunu? Potkuista tai siitä ku homma ei toimi? Maalien vähyydestä vai mistä? Luulis että valkku luottaa itteensä ja pelaajiin. Kokoajan kuitenki tuntu, että pienestä homma on kiinni ja syytä huoleen ei oo. Kolme peliä vielä on tosi vähä. No toivottavasti seuraavassa tappioputkessa valkku luottaa itteensä ja joukkueeseen. Tappioitaki varmaan vielä tulee.

--- Lainaus päättyy ---

Täytyy muistaa että mies on ekaa vuotta ykkösvalmentajana. Kyllä sitä tappioputken tullen valmentajalla kuin valmentajalla tulee mieleen kaikennäköstä. Jotkut puhuu avoimemmin kuin toiset. Viime vuonna ihmetytti kun Rautakorpi antoi haastattelua, niin hän oli hyvin vaitonainen eikä sanonut juurikaan suuntaan eikä toiseen. Voi olla että Urama oli huolissaan puhuessaan että vapaamatkustajia ei suvaita. Oliko ns. vapaamatkustajia sitten muutamia pelaajia joihin Urama ei aluksi luottanut täysin. Enivei, nyt on putki auki joten eiköhän tiistaina räjäytetä Sputnikki maatakiertävälle radalle.

tapsa34:
En ihmettele ollenkaan Raulin puheita. Monessa eri osa-alueessa tökki pahasti. Ja osa pelaajista oli kauden alkaessa vielä kesälomalla pääkopassaan.

tapsa34:
Tänään ja lauantaina jos peleissä päästään niskan päälle heti aluksi olisi hyvä hakea onnistumisia muutamille maalittomille pelaajille. Tai ihan antaa enemmän luottoa hakien heille onnistumista. Esim: Venäläinen, Pyymäki, Enlund, M. Ojanen ja Lainekin on ilman maalia ja Virkkunen. Heiltä ainakin voisi vaatia hyökkäyspään tehoja. 7. pakille myös peliaikaa.

JH75:
En yhtään ihmettele, että Urama oli huolissaan kolmen ensimmäisen liigaottelun jälkeen. Hän on kuitenkin ensimmäistä kauttaan liigassa päävalmentajana. Kun on yrittänyt tehdä parhaansa ja voittoja ei kuitenkaan tule, niin varmasti alkaa epäillä, että onko tehnyt jotain väärin. Tapparalla oli kuitenkin 11 tappiota putkeen harjoituspelit mukaan luettuna. Harjoituspeleillä ja rankkaritappioilla ei olisi ollut mitään merkitystä, jos ensimmäisissä liigapeleissä olisi tullut pisteitä. Homma vain näytti jatkuvan samaa rataa eikä muutosta kurssissa näkynyt. Luulen, että harjoituspelien tuloksetkin ovat alkaneet kummitella mielessä. Homma ei olisi kuitenkaan loputtomiin voinut jatkua samalla uralla.

Taisi olla joku lehti, josta luin, että Tappara-Kärpät-pelissä tapahtui pelillinen muutos. En tiedä jäikö se multa huomaamatta. Mun mielestä Tappara pelasi sen pelin aika samalla lailla kuin aiemmat tällä kaudella näkemäni pelit. Olen ollut huomaavinani paljon hyvää jo Tapparan aiemmissa peleissä, mutta kaikki palat eivät olleet loksahtaneet kohdalleen. Kärpät-peliin oli ehkä päässyt muodostumaan jo hiukan kipsiä. Kärppiä vastaan Tappara sai sopivaan paikkaan onnistumisia. Tietty jännitys kuitenkin näkyi mielestäni summerin soittoon asti. Raumalla en ollut peliä katsomassa, mutta itse pidän voittoa Raumalta todella loistavana saavutuksena. Mulla on mielikuva, että Rauma on yksi vaikeimmista ellei vaikein paikka Tapparalle voittaa. Kolmannen liigapelin jälkeen laskeskelinkin, että tänään tiistaina olisi ensimmäinen kunnon paikka kääntää kurssia. Onneksi olin väärässä ja se tapahtui jo viime torstaina.

Saattaa olla mun omia salaliittoteorioita, mutta mun mielestä Uraman savustaminen ulos Tapparan päävalmentajan paikalta oli jo hyvässä käynnissä kolmen ensimmäisen liigapelin jälkeen. Julkisuudessa oltiin ainakin todella innokkaita laittamaan hänet jo vaihtoon. Toimistolla asiaa tuskin on vielä mietitty kauhean vakavasti, vaikka kokemattoman päävalmentajan erottamiseen lienee suurempi paine kuin kokeneen vastaavassa tilanteessa. No melkoisesti hymyilytti, kun Anna Sorainen viime perjantaina ehdotti Sorainen (Harkimo)-ohjelmassa ensimmäiseksi päävalmentajan erottavaksi joukkueeksi Tapparaa. Ohjelmahan oli nauhoitettu torstaina ennen Tapparan kauden avausvoittoa.

Itse en lähtisi Uramana nyt liikaa sotkemaan kuvioita. Tärkeimmille pelaajille on kuitenkin saatu onnistumisia alle. Onnistumiset tuovat taas uusia onnistumisia ja saadaan kaudelle hyvä jatko. Itse uskon, että Lehto liigan alkuun sattuneesta kolmesta tappiosta huolimatta pystyy tarvittaessa palaamaan koskaan vaan maaliin ja voittamaan. Kuitenkin jääkiekko on joukkue peli ja myös maalivahti tarvitsee muun joukkueen tukea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta