Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (32/114) > >>

tapsa34:
Virheet ovat aina henkilökohtaisia jotka saattavat ratkaista yksittäisen pelin. Toki Uraman kannaisi EHKÄ puuttua virheisiin kovemmin jo harkkapeleissä. Varsinkin jos ne johtuvat ( laiskuudesta, ylimielisyydestä, tms:tta ) peliin kuulumattomasta. Mielestäni Raulin kannattaa miettiä suurempia ongelmia joukkueen kannalta. Ajatellen esim. Ilves peliä. Ei osattu puhkoa puolustusta, kun Ilves sumputti keskialueen ja oman siniviivan. Kiekkovarmuus puuti keskialueen träppipelissä josta tuli monta vastaiskua. Toki joukkue osaltaan juniororeita mutta he toisaalta pelasivat parhaiten. Parhaimmillaan peli on todella yleisöystävällistä ja nautittavaa ja tuloksellista. Hyvä Rauli! Tällaista jääkiekkoa minä haluan katsella! Yrittävää, nopeaa, syöttelevää ja kaikkensa antavaa maalien eteen!

Manse-Fani:
Tässä vaiheessa kolmen harkkamatsin jälkeen täytyy sanoa, että ite oon ainakin varsin tyytyväinen Uramaan. Rauli on piiskannu äijät hyvään iskuun, ja kaikesta huomaa että jätkillä löytyy halua ja asennetta pelata. Ennenkaikkea on ollu mukava huomata, että herrat Pyymäki ja Mäntymaa on menny harppauksin eteenpäin. Eilen Magnitogorskia vastaan pelatussa matsissa Pyy haasto rohkeasti ja usein tuloksellisesti. Havustakin on tullut astetta paria jämäkämpi. Ilmeisesti Uramalla on kuin onkin hyvä tatsi nuorempiin pelaajiin.

Kentät on vielä aivan hakusessa, mutta Nurmi - Kontiola pari kannattaisi kyllä pitää kimpassa. Jospa Nurmikin vihdoin tekisin sen kauan odotetun läpimurron.

ippe:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Elokuu 19, 2006, 00:08:36 ---Olen nähnyt 2 Tapparan harjoituspeliä (Linköping, Ilves).

--- Lainaus päättyy ---
Nuo muuten taitavat olla ne Tapparan kehnoimmat pelit tähän astisesta. Ja varsinkin tuossa Ilves pelissä näkyi asia joka täytyy pystyä selittämään joko väsymyksellä (kolmas peli kolmeen päivään) tai merkityksettömyydellä (oltiin finaalissa sekä voitolla että tappiolla). Mutta en missään nimessä haluaisi semmoista joukkuetta jolta ei löydy ylimääräistä latinki Ilvestä vastaan. Saakeli se jengi pitää hakata vaikka kyse olisi parkkipaikalla käytävästä puskupallosta (jalkapalloa pitää puskea seuraavalle, pudotuksesta saa miinuksen) tai trivial pursuitista.

TPR:
Uusi haastattelu:

http://www.lansi-suomi.fi/ls.php?name=urheilu&jdate=20060906&nav=uutiset

Pari mielenkiintoista yksityiskohtaa:

"Tapparan fyysisen harjoittelun painopiste on siirtynyt piirun verran enemmän punttiharjoittelun ja voimanhankinnan suuntaan."

"- Pelitilanteessa minä johdan kokonaisuutta. Mikko peluuttaa hyökkääjiä ja ”Mako” pakkeja. Minä katson taktista elementtiä, eikä minun tarvitse miettiä, kuka menee seuraavaksi jäälle."

tapsa34:
Tapparan pelitapa toimii hyvin, kun joukkueen liike on kunnossa. 5-5 moni kenttä saa tuotua pelin hyvään maalintekopaikkaan suht suoraviivaisesti ja tehtyä maaleja. Alivoimaan on pakko kehittää jotain! Ihan vaikka kaksi erikoiskenttää, jotka kykenevät siivoamaan molarien edustan ja saavat siniviivalle kunnon häirintää vedoille! Ja kun joukkueen liike on vajaa se näkyy myös ylivoiman kunnollisen paineen aikaansaamiseen. Osa pelaajista on ollut jo harkkapeleissä motivoitunut ja pelannut hyvin mutta moni on aloittanut pelit lepsusti ja omissa on soinut. Siinä olisi muutamalle pelaajalle parannettavaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta