Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Sami Hirvonen - Tapparan päävalmentaja syksy 2010 - syksy 2011

<< < (140/191) > >>

4_TRA:

--- Lainaus käyttäjältä: Z-16 - Syyskuu 18, 2011, 23:36:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Löki - Syyskuu 18, 2011, 18:52:52 ---Eipä tässä tilanteessa paljoa naurata, ...
kesäharjoittelu on ollut kovempaa kuin vuosiin. ...
Pelitavan puuttuminen tai sen noudattaminen voi johtua monesta asiasta minkä pohtiminen tällä palstalla on turhaa.
Toivottavasti pojat saa paikat auki ja pelinopeus saadaan paremmaksi, sitä kautta henkilökohtaiset virheet vähenee huomattavasti.
...kuinkahan uuden valmentajan uusi pelityyli istuisi joukkueeseen?Tulos ei ole varmasti parempi kuin nyt.

--- Lainaus päättyy ---
Mikä asia puoltaa tätä sun juttuas, joku fantasia?

--- Lainaus päättyy ---
Ei fantasia vaan jatkuvuus.
Eikö kuitenkin nyt ole ensimmäine Hirvosen kausi, viime kausi meni muitten suunnitelmilla enempi vähempi.
Nyt huudetaan potkuja kun "28 peliä ja 2 voittoa". Mikä fantasia se sitten on että 30 peliä ja uusi valmentajaryhmä? Meillähän on kohta valmentajia ku Jokereilla viimekaudella, toiminnassa mukana oleva ja pari potkut saanutta pankolla.
Joukkueesta voidaan monottaa Hirvoset, MOjaset, Niemiset, Makkoset, Venäläiset ihan minkä fantasian mukaan vaan. Mutta kun joukkueessa pitäisi olla mielellään kaks valmentajaa ja neljä hyökkäyskenttää sekä kolma pakkiparia. Tapparalla tulee hyvin äkkiä taloudelliset reaaliteetit vastaan.
Tässä taas mielestäni korostuu tämä yltiöpessimisti-porukan lyhytnäköisyys, mikä on sangen ärsyttävää. Teidän vaihtoehto on vain potkut, sen jälkeen olettekin sormi suussa ja mutisette että EmmääVaanTiedä_KunEioMunAsia_SeuranJohtoOnVastuussaNiittenPitäätietää.
Ja, nyt provosoivasti,  kaiken pahinta että ainakin osa teistä seuraa pelit urholta tai jostain mutta ei hallilla.

67:

--- Lainaus käyttäjältä: Löki - Syyskuu 19, 2011, 08:16:19 ---Ei kahden sarjapelin jälkeen voi sanoa että koko valmennus on paska eikä sillä ole minkäänlaista pelisysteemiä

--- Lainaus päättyy ---
Mihin ne viime kauden sarjapelit on kadonnut? Aikaa oli viime kaudella. Jos on kykyä ja talenttia johonkin hommaan alkaa se näkymään tuollaisella ajanjaksolla. Viime kausi alkoi "hyvin", mutta kun hanimooni oli ohi alkoi taapertaminen. Mitä pidemmälle kausi meni sen huonommalta se myös alkoi näyttää. Esim. Urama joka tuli myös "puun takaa" luotsasi" joukkueen ekalla kaudella 4 sakkiin runkosarjassa ja seuraavalla pronssille.

--- Lainaus käyttäjältä: hockey - Syyskuu 19, 2011, 08:23:51 ---Kyllähän karu totuus on se, että Hirvosen heikot kohdat valmentajana on peluutus ja pelin sisällä tehtävät siirrot.

Hyvin huomasi myöskin Ilves matsissa eron joukkueiden aitioissa. Mainoskatkoilla Juupe&Raipe piti kokoajan mekkalaa aitiossa, ja samaan aikaan Tapparan aitiossa Hirvonen ja kumppanit katselivat taululta mainoksia. Ei näin!

En väitä että Tappara menestyisi eri valmentajalla, mutta uskallan väittää että peli olisi paljon aktiivisempaa jos sielä olisi kunnon käskijä.


--- Lainaus päättyy ---
Ekaan ja tokaan, että niinpä juuri näin. Kolmanteen, uskon, että menestyisi paljon paremmin.


--- Lainaus käyttäjältä: IlvesMan - Syyskuu 18, 2011, 21:48:47 ---Minä antaisin Hirvosella kuitenkin vielä ainakin 10 peliä aikaa näyttää että lähteekö se Tapparan oma peli käyntiin.

--- Lainaus päättyy ---
Nimimerkkisi takia ymmärrän kantasi :D. Juuri noiden kymmenen ottelun aikana Ilves karkaa Tapparan tavoittamattomiin ja voittaisi ainakin Tampereen herruuden.

Myrrä70:
Kerroppa mulle 4_TRA että missäpäin Suomea ei ala halli tyhjetä jos oma joukkue alkaa perseillä. Satutko muistamaan Ilveksen ja Ifk:n fanien ulosmarssit, Saipan tyhjät katsomot yms. Kyllä se vaan niin on että jotain näyttöä vaaditaan että itse lähden halliin. Mä olen -70 luvulta asti seurannut Tapparaa ja jo silloin käynyt paikanpäällä. Muistoja on niin hyvistä kuin huonoistakin ajoista ja intohimoista kannatusta kaupungissa josta matkaa Manseen kertyy sen verran että kausikortin hankkimista pidetään hulluutena, silti kausarikin oli taskussa 2 kautta ( viimeisin hopea ja kulta ).
Mun mielestä viimeiset kaudet Uraman jälkeen on olleet täysin fanien päälle räkimistä seuran puolesta. Oli niitä joskus aiemminkin -90 luvulla mutta sitten tuli 2000 luvun alku joka paransi luottamusta tekemiseen. Vai voiko joku suurella sydämmellä sanoa että viimeiset kaudet ovat olleet sitä mitä fanit haluavat. Mun mielestä ei todellakaan. Mielestäni Tappara on se yksi suurista alkuperäisistä jonka kuuluisi olla hieman paremmassa kunnossa kaikin puolin kuin nyt on. Vaikka nyt on pelattu vain 2 peliä, on silti totta että jos kelataan taaksepäin, niin synkältä näyttää. Tuote ei todellakaan ole kunnossa. Mun mielestä tälle kaudelle olisi pitänyt tuulettaa oikein kunnolla, Leinoset co. mäkeen ja koko valmennusporukka myös. On tietenkin enemmän kuin hienoa jos olen väärässä ja seuraavassa pelissä laitetaan Ifk polvilleen, mutta ei kai sentään. On touhu niin metsässä että häpeä on aika lievä ilmaus.

Ainoa oikea tie on laittaa koko setti uusiksi toimistoa myöden, ketä tilalle, aika hyvä kysymys. Valmentajan tulee olla kokenut jolla oikeasti näyttöjä menestyksestä. Kausi ei riitä, sillä pätkätyö ei tuo kuin lyhytaikaisen onnen. Toinen vaihtoehto on myös riittävän auktoriteetin omaava menestystä palavasti hakeva käskijä, jolla tarpeeksi v-mäisyyttä laittaa ukot koville. Mistään en tiedä, mutta rahalla saa jne. joten Ika Kouvolasta tänne ja meiltä Koutsi+pari pelaajaa sinne. Sitten pari omaa junnua A:sta kehiin kasvamaan ja käyrä ylöspäin.

#51:

--- Lainaus käyttäjältä: 4_TRA - Syyskuu 19, 2011, 08:27:52 ---Ei fantasia vaan jatkuvuus.
Eikö kuitenkin nyt ole ensimmäine Hirvosen kausi, viime kausi meni muitten suunnitelmilla enempi vähempi.
Nyt huudetaan potkuja kun "28 peliä ja 2 voittoa". Mikä fantasia se sitten on että 30 peliä ja uusi valmentajaryhmä? Meillähän on kohta valmentajia ku Jokereilla viimekaudella, toiminnassa mukana oleva ja pari potkut saanutta pankolla.

--- Lainaus päättyy ---

Ja katso Jokereita nyt. Sarjan ennakkosuosikki. He halusivat uusiutua. Meidän harmiksi heillä on tosin sellaiset rahat käytössä, että Tappara voi vain unelmoida, mutta jo nyt voi sanoa, että viime kauden Jortikan poispotkiminen auttoi joukkuetta todella, ja Westerlund sai ajaa systeemiään sisälle jo viime kauden aikana. Kekäläinen ja kumppanit ovat tehneet sellaista uudistustyötä, että oksat pois. Edelleen harmi, että heidän budjetti on moninkertainen Tapparaan verrattuna. Väkisin tulee mieleen, että tämä on jälleen Tapparalta tällainen välikausi. Odotetaan jo ensi kautta, jolloin Rautakorpi tulee taloon.


--- Lainaus käyttäjältä: 4_TRA - Syyskuu 19, 2011, 08:27:52 ---
Joukkueesta voidaan monottaa Hirvoset, MOjaset, Niemiset, Makkoset, Venäläiset ihan minkä fantasian mukaan vaan. Mutta kun joukkueessa pitäisi olla mielellään kaks valmentajaa ja neljä hyökkäyskenttää sekä kolma pakkiparia. Tapparalla tulee hyvin äkkiä taloudelliset reaaliteetit vastaan. Tässä taas mielestäni korostuu tämä yltiöpessimisti-porukan lyhytnäköisyys, mikä on sangen ärsyttävää. Teidän vaihtoehto on vain potkut, sen jälkeen olettekin sormi suussa ja mutisette että EmmääVaanTiedä_KunEioMunAsia_SeuranJohtoOnVastuussaNiittenPitäätietää.
--- Lainaus päättyy ---

Totta. Hyvin kirjoitettu. Monelle ongelma vaan on se, että asioihin ei olla varauduttu. Johdossa esim. on luotettu sokeasti, että homma alkaa toimimaan, pelaajahankinnat ja valmentaja onnistuu, mutta planB puuttuu kokonaan. Nyt on helppo sanoa, että Hirvonen on tehnyt huonoa työtä, joten käännän katseet Leinoseen. Kun Mattila erosi, niin mistä syystä täysin kokematon Hirvonen palkattiin päävalmentajaksi? Miksi hänen apurikseen palkattiin täysin kokematon Marko Ojanen? Ovatko nämä todella sellaisia valmentajia, joita pelaajat kuuntelevat/ymmärtävät? Mielestäni ei. Tuolloin markkinoilla oli useampi "työtön" valmentaja, joista joku olisi minun näkemykseni mukaan pitänyt palkata päävalmentajaksi. Emme tiedä olisiko tulos yhtään parempi, joten sillä lienee turha spekuloida. Siitä olen samaa mieltä, että nyt jos Hirvonen potkitaan pihalle, niin tilalle on vaikea löytää pätevää valmentajaa. KHL:stä voidaan odottaa jonkun saavan potkut, mestiksestä saattaa löytää joku, mutta varmaa ei ole. Mikäli Rautakorpi olisi valmis tulemaan, niin mielelläni hänet penkin takana näkisin. Jukka Koivu voisi myös olla yksi vaihtoehto, mutta mistäpä minä tiedän. Siksi palaan siihen, että oli alunperin virhe palkata Hirvonen päävalmentajaksi.

--- Lainaus käyttäjältä: 4_TRA - Syyskuu 19, 2011, 08:27:52 ---Ja, nyt provosoivasti,  kaiken pahinta että ainakin osa teistä seuraa pelit urholta tai jostain mutta ei hallilla.

--- Lainaus päättyy ---

Hallilla käyn jälleen n. 25 kertaa runkosarjassa, mutta ymmärrän niitäkin, jotka haluavat rahoilleen jotain vastinetta. Olen nähnyt viime kausina mm. UrhoTV:n välityksellä monien muiden joukkueiden pelejä, ja hyvin harvoin peli on niissä ollut tylsempää kuin Tapparan peleissä.

Z-16:
Kyllähän tässä alkaa jo toivomaan että kyseinen ukko sais potkut, oikein kunnon potkut, ja samaan rahaan Leinonen sanoin että oliskohan aika hommata oikea valmentaja, ja sit tästä lähtien ei hommata joukkueeseen Ilveksen jämäpelaajia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta