Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Sami Hirvonen - Tapparan päävalmentaja syksy 2010 - syksy 2011

<< < (126/191) > >>

#51:
Tässäkin ketjussa mm. minua ja nimimerkki 67 on kritisoitu pessimistisyydestä/realisuudesta, joten joku näistä "yltiöpositiivisista" voisi kertoa, että mikä tuossa Tapparan pelissä on hyvää. Esim. tänään, viime kaudella tai harjoituspeleissä. Missä asioissa meidän joukkue on parempi kuin suurin osa muista, jotta se joidenkin hehkuttama TOP-6 paikka tulisi?

4_TRA:

--- Lainaus käyttäjältä: #51 - Syyskuu 16, 2011, 21:31:52 ---Tässäkin ketjussa mm. minua ja nimimerkki 67 on kritisoitu pessimistisyydestä/realisuudesta, joten joku näistä "yltiöpositiivisista" voisi kertoa, että mikä tuossa Tapparan pelissä on hyvää. Esim. tänään, viime kaudella tai harjoituspeleissä. Missä asioissa meidän joukkue on parempi kuin suurin osa muista, jotta se joidenkin hehkuttama TOP-6 paikka tulisi?

--- Lainaus päättyy ---
SM-liigassa ei ole yhtäkään joukkuetta joka ottaa kolme pistettä "me on hävitty tää peli" asenteella. Se kai teissä "yltiönegatiivisissa" eniten ottaa päähän niissä jotka haluavat muutakin kuin kieriskellä tuhkassa.
Kyllä peleissä on ollut hyviäkin jaksoja ja  tapahtumia. Tänään vaihdettiin maalivahti lopulta ja Nieminen otti yhden näyttävän kopin. Nyt tultiin takamatkaa kiinni pariin otteeseen ja hyvin lähellä tasuria oltiin. Tuo ei onnistu pessimistiltä. Onnistuminen ruokkii toista ja viimein tuloskin on hyvä. Tänään parannettiin loppua kohti, ei ne Ilveksenkään ilmeet lopussa olleet ollenkaan levollisia. Se että ollaanko TOP-6, niin ihan jopa minun optimismi rakoilee kyllä.
Se ero ja kitka tulee tavasta ajatella. Optimisti lähtee voittamaan saaden voittoja ja pessimisti häviää varmasti. Optimisti pettyy toisinaan, pessimisti ei koskaan. Optimisti ottaa riskin ja onnistuu ja välillä ei, pessimisti ei näe mahdollisuuksia.
Todennäköisesti et ymmärrä sepustustani mutta se ei olekaan iso vika. Ja tätä en sitten enempää selvitä!

Lare:
Onko tuo Tapparan pelaajamateriaali todella niin heikko, että sen puitteissa on mahdotonta luoda minkäänlaista organisoitua ja toistuvaa pelisysteemiä? Itse en ainakaan usko hetken vertaa Hirvosen puheita siitä, että jokaisella jätkällä pelisysteemi tulee tällä hetkellä selkärangasta. Tai sitten tuo pelisysteemi on jotain täysin käsittämätöntä.

En nähnyt tämän päivän ottelua, mutta eri palstoilta raportteja lukiessani samat, jo viime kaudelta tutut asiat, tuntuvat toistuvan: karmea avauspelaaminen, epävarmat syötöt, henkilökohtaiset virheet, tahmea liike ja vastustajan perässäjuokseminen. En tiedä olenko tullut jollain tavalla sokeaksi omalle rosterille, mutta mun mielestä se ei nyt ihan niin huono ole kuin mitä peliesitykset antavat ymmärtää.

Yksittäiset polvenkurkuiset pitkät kiekot peliä avatessa menevät pelaajien piikkiin, mutta avauspelin ollessa jatkuvasti aivan karmeaa syytä tulee hakea valmennuksen puolelta. Tämän kauden puolustuksessa kiekollinen taito on luokkaa viimekautista parempaa, joten myös avauspelaamisen pitäisi kaiken järjen mukaan onnistua. Näin ei ilmeisesti kuitenkaan edelleenkään ole. Surkeasti organisoitu avauspelaaminen tappaa hyökkäyksiin lähdön jo saman tien: sen voidaan myöskin katsoa lisäävän syöttöjen epävarmuutta sekä pelaajien riskiä altistua henkilökohtaisille virheille. Avauspelissä kaikki vastuu ei tietenkään ole vain puolustajilla, mutta huonosti organisoitu systeemi saa juuri heidät näyttämään kaikista haavoittumimmilta.

Avauspeli käy omasta mielestäni hyvin esimerkkinä siitä, mistä Tapparan esityksiä voidaan johtaa. Hyvä valmentaja saa heikot pelaajat pelaamaan tasonsa ylärajoilla, kun taas heikko valmentaja ei saa omasta miehistöstään irti maksimaalista suoritusta. Tämä ilmenee Tapparassa muun muassa näennäispelaamisena, liikkeen tahmeutena sekä hasardiherkkyytenä.

Kuvittelin Hirvosen olevan suikkastyylinen fiilisvalmentaja, joka virittää oman joukkueensa pelaamaan aina sata lasissa kovalla asenteella. Tätä ei kuitenkaan Hirvosen aikana ole näkynyt oikeastaan kuin hetkittäin viime kauden alun suonenvedossa, jolloin pelaajat uhrautuivat, repivät ja raastoivat. Jostain syystä Sami & co. eivät meinaa millään saada pelaajista heidän potentiaaliaan irti.

Hirvosella on minun silmissäni marraskuun alkuun asti aikaa. Mikäli vielä tuolloinkin peli on yhtä sekavaa kuin tällä hetkellä, voidaan optio jättää suosiolla käyttämättä ja antaa Jukalle vapaat kädet kartoittaa uutta päävalmentajaa.

Näin ei voi jatkua.

juti:

--- Lainaus käyttäjältä: #51 - Syyskuu 16, 2011, 21:31:52 ---Tässäkin ketjussa mm. minua ja nimimerkki 67 on kritisoitu pessimistisyydestä/realisuudesta, joten joku näistä "yltiöpositiivisista" voisi kertoa, että mikä tuossa Tapparan pelissä on hyvää. Esim. tänään, viime kaudella tai harjoituspeleissä. Missä asioissa meidän joukkue on parempi kuin suurin osa muista, jotta se joidenkin hehkuttama TOP-6 paikka tulisi?

--- Lainaus päättyy ---

Siis eihän toi pelkkä pessimistysyys todellakaan vituta vaan se että tuntuu et osa porukka oikeen odottamalla odottaa et Tappara häviöö jotta pääsee taas tänne itkemään asiasta kun asiasta. Muutamaa nimimerkkiä ei näy täällää koskaan voitetun matsin jälkeen mutta odotas kun hävitään...

Ja toinen asia kärsivällisyyden puute, täällä oltiin taas kuukautta ennen marisemassa kuinka kaikki on perseestä etc. Joop tiedän viime ja edellis kauden mutta nyt lähetään taas täysin eri tilanteesta liikkelle. Toivoisin että odotettais "rauhassa" se 10 peliä ja sen jälkeen voidaan vaatia päitä vadille jos peli edelleen täysin kuraa. Kyllähän se on selvä että kauden eka peli ei voi olla mitään huikeaa kiekkoa, johan hallitseva mestari kusi eilen täydellisesti oman pelinsä (surkein Hifk mite olen koskaan nähnyt).

Jarzo:

--- Lainaus käyttäjältä: juti - Syyskuu 16, 2011, 22:19:12 ---
--- Lainaus käyttäjältä: #51 - Syyskuu 16, 2011, 21:31:52 ---Tässäkin ketjussa mm. minua ja nimimerkki 67 on kritisoitu pessimistisyydestä/realisuudesta, joten joku näistä "yltiöpositiivisista" voisi kertoa, että mikä tuossa Tapparan pelissä on hyvää. Esim. tänään, viime kaudella tai harjoituspeleissä. Missä asioissa meidän joukkue on parempi kuin suurin osa muista, jotta se joidenkin hehkuttama TOP-6 paikka tulisi?

--- Lainaus päättyy ---

Siis eihän toi pelkkä pessimistysyys todellakaan vituta vaan se että tuntuu et osa porukka oikeen odottamalla odottaa et Tappara häviöö jotta pääsee taas tänne itkemään asiasta kun asiasta. Muutamaa nimimerkkiä ei näy täällää koskaan voitetun matsin jälkeen mutta odotas kun hävitään...

Ja toinen asia kärsivällisyyden puute, täällä oltiin taas kuukautta ennen marisemassa kuinka kaikki on perseestä etc. Joop tiedän viime ja edellis kauden mutta nyt lähetään taas täysin eri tilanteesta liikkelle. Toivoisin että odotettais "rauhassa" se 10 peliä ja sen jälkeen voidaan vaatia päitä vadille jos peli edelleen täysin kuraa. Kyllähän se on selvä että kauden eka peli ei voi olla mitään huikeaa kiekkoa, johan hallitseva mestari kusi eilen täydellisesti oman pelinsä (surkein Hifk mite olen koskaan nähnyt).

--- Lainaus päättyy ---

Komppaan täysin, mutta 10 kierroksen jälkeen on oltava ainakin 15 pistettä mieli Hirvonen & Company jatkaa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta