Äänestys

Kumpi on mestari?

HPK
36 (64.3%)
Ässät
20 (35.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 43

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 24, 2006, 13:04:21

Kirjoittaja Aihe: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät  (Luettu 26856 kertaa)

Poissa Heppu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #15 : Huhtikuu 18, 2006, 21:24:52 »

Eihän sitä kenellekään loukkaantumisia toivo, ei "edes" aivotärähdyksiä. Vahinko vain, että nykyään näitä aivotärähdyksiä tulee niin paljon kiekkoilussa.


Tapaukset AUK ja Laine on hyviä esimerkkejä näistä usein tapahtuvista "aivotärähdyksistä." Äijä kaatuu niin lekuri huutaa ensimmäisenä diagnoosia että Muukkonen antais pitempiä pelikieltoja. Olkoonkin että tänään näytti sattuvan kyllä oikeasti. Mutta samoilla linjoilla oon siitä että ei niitä loukkaantumisia kenellekään toivo. Ja niin on varmaan moni muukin. Kun toi porilainen hulluus (lue:kusipäisyys) oikein vaatii että saadaan se äijä telottua niin oltais edes täällä päin Suomee asialinjalla ja antaa niitten elukoitten möykätä keskenään.
- Ei oo häpee olla nopee -

6masiina

  • Vieras
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #16 : Huhtikuu 18, 2006, 21:35:43 »
mitä muuten pidätte mieltä tunarointilinjasta, eiku tuomarilinjasta.

omasta mielestä just ässät on hyötynyt tosi paljon, toiseks ifk. eniten sai kusta niskaan saipa, jolle olis toivonu ifk:sta voittoa.

toivotaan ettei tu mitään ruumiita, senverran kuumiks nuo pelit menee.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #17 : Huhtikuu 18, 2006, 21:39:54 »
Oikeusmurhan koki Jokela ja Kerho.

Taklaus osui päähän, mutta se ei kohdistunut siihen. Komarovin oma moka, kun ei pidä kypäränsä remmiä tiukemmalla. Jokelalla oli kädet alhaalla ja muutenkin ihan ok. Kruus antoi taas veriekstraa tähän jäähyyn.

Tällä kaudella on järjestään näistä päähän kohdistuneista taklauksista tullut pelikieltoja ja oikein onkin. Komarov luisteli pystyssä ja Jokela on Komarovia pitempi, mikä ei Jokelallekkaan ole mikään yllätys. Jos tällaisia puuntakaa päähän kohdistuneita taklauksia saa tehdä luvan kanssa, niin hetken päästä meiltä loppuu pelaajat ja terveydenhoidolla riittää hommia.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #18 : Huhtikuu 18, 2006, 21:40:56 »
Tapaukset AUK ja Laine on hyviä esimerkkejä näistä usein tapahtuvista "aivotärähdyksistä." Äijä kaatuu niin lekuri huutaa ensimmäisenä diagnoosia että Muukkonen antais pitempiä pelikieltoja.

Juu, on toki näinkin.

Aivotärähdystä on vaikea kurinpitäjän valheeksi todeta, joten siihen on aina helppo vedota. Silti päähänkohdistuneet taklaukset ovat lisääntyneet ja se on aika huolestuttavaa. Ei minkäänlaista kunnioitusta vastustajaa kohtaan. Nämä Forsbackat eivät usko ennen kuin jollekin käy huonosti.

Kruus oli kyllä pihalla tänään. Forsbackalle olisi ilman muuta kuulunut suihkutuomio, kun taklasi selkään. Jokelan niitti oli kova, mutta puhdas.

Jos tällaisia puuntakaa päähän kohdistuneita taklauksia saa tehdä luvan kanssa, niin hetken päästä meiltä loppuu pelaajat ja terveydenhoidolla riittää hommia.

Sillehän ei periaatteessa voi mitään. Sääntökirjassa on puhtaat taklaukset sallittuja, niin on se kumma, että niistä lentää sitten pihalle. NHL-tyyli ja taklaaja vastatkoon teoistaan vastustajan kovanaamaa vastaan, mutta OR on liian kova teosta, joka on sääntöjenmukainen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2006, 21:42:34 kirjoittanut Grainger »

6masiina

  • Vieras
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #19 : Huhtikuu 18, 2006, 21:45:45 »
linja ei sais muuttua kuitenkaan joka peliin, kyllä äshäläiset Tapparalaisia ja kärppäläisiä (varsinki tapparalaisia) sai taklata sen minkä kaukalossa kuudeskymmenesmisas ehti, eikä paljoo pillit soinu.

sit on näitä täysiä pellejä, Kiveksenmäki, huitoo ja pelaa pikkusikaa aina ku silmä välttää, sit ku vastustaja on iholla ni johan lennetään ja itketään taas. harmi kun ei osunu tähän pelleen se avojäätöötti.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #20 : Huhtikuu 18, 2006, 21:50:25 »
Tänään nähtiin parasta pleijarikiekkoa, mitä olen vuosikausiin nähnyt. Oli tilanteita, jännitystä, ylilyöntejä ja dramaattiset loppuratkaisut. Tuomarikin onnistui mainiosti, joskin tuohon tapaus Laamaseen en osaa ottaa tarkkaan kantaa, koska sitä ei missään vaiheessä näytetty kunnolla uusintana. Siittäkin tuntuu olevan täysin kahdenlaista näkemystä, eli en näkemättä niele tuota G:n väitettä selkään taklauksesta.

Ikäviä aina nämä loukkaantumiset ja olenkin huolissani siittä, että niitä puolustellaan urakalla. Jokelankin taklaus kohdistui selkeästi päähän ja on liigan sääntötulkinnan mukaan rangaistava teko. On turhaa jeesustelua puhua, että ellei taklaus ole nimenomaan kohdistettu päähän, ei taklaajalla ole mitään vastuuta aiheuttamistaan vammoista.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2006, 21:52:47 »
Tällä kaudella on järjestään näistä päähän kohdistuneista taklauksista tullut pelikieltoja ja oikein onkin. Komarov luisteli pystyssä ja Jokela on Komarovia pitempi, mikä ei Jokelallekkaan ole mikään yllätys. Jos tällaisia puuntakaa päähän kohdistuneita taklauksia saa tehdä luvan kanssa, niin hetken päästä meiltä loppuu pelaajat ja terveydenhoidolla riittää hommia.
Tota, Komarov oli aika kyyryssä tilanteessa, Jokela tulee, joo kyllä lujaa, mutta kädet kiinni vartalossa pelitilanteessa ja ajaa pommin. Leo ei vaan yhtään varonut... Kyllä täytyy olla hereillä, kun kiekkoa pelaa.
Kauhee meuhkaaminen kun ässä loukkaantu. Forsbackan ajelusta (pelitilanteen ulkopuolella) pelin alussa kukaan puhu mitään, vaikka Laamanen loukkaantu (ei tullut edes jäähyä).
 Tuomarityöskentelystä sen verran, että tuo ässien tasoitusmaali kyl haiskahti pahasti väärältä vaihdolta. Riksmann ei ehtinyt vaihtoon kun jo kivesmäki kiekkoon koski. Mut on niitä ennenkin maaleja tehtyjä vaikka äijiä kentällä onkin;P Kruus oli hyvä pari erää sit tuli taas musta hetkee monta..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2006, 21:56:05 kirjoittanut marjo »
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #22 : Huhtikuu 18, 2006, 21:56:46 »
Kauhee meuhkaaminen kun ässä loukkaantu.

Kyllähän se yleensä on ihan sama, että kuka loukkaantuu. Varsinkin, jos näin pahasti käy kuin Komaroville. Se vain on SM-liigan tapa, eikä sille voi mitään, vaikkei se oikein olekaan.

Mitä pahemmannäköinen, niin sitä suurempi rangaistus. Tämä Forsbacka-Laamanen meni ilmeisesti Kruusilta vähän ohi.

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #23 : Huhtikuu 18, 2006, 22:25:05 »
Lainaten ässäläisten hokemaa...
Komarov laita kiviä taskuun ja älä ole neiti, vaan ota taklaukset vastaan kuin mies.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #24 : Huhtikuu 18, 2006, 22:26:53 »
Voi voi, täysin puhdas tuo Jokelan taklaus. Komarov ei ollut valmiina vastaanottamaan taklausta, siinä kaikki. Jessus mitä touhua taas, hameet päälle ja hypistelemään.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2006, 23:10:05 »
Tällä kaudella on järjestään näistä päähän kohdistuneista taklauksista tullut pelikieltoja ja oikein onkin. Komarov luisteli pystyssä ja Jokela on Komarovia pitempi, mikä ei Jokelallekkaan ole mikään yllätys. Jos tällaisia puuntakaa päähän kohdistuneita taklauksia saa tehdä luvan kanssa, niin hetken päästä meiltä loppuu pelaajat ja terveydenhoidolla riittää hommia.
Tossa tummennetussa lauseessa on käyny vissiin ajatteluvirhe, tai sitten mä en muusta syystä ymmärrä lauseen tarkoitusta. Tarkoitatko kenties että taklaajalla on vastuu taklauksestaan silloinkin kun vastustaja on a) pienikokoinen tai b) ei osaa ottaa taklauksia vastaan? Eli jos vaikka Chara haluaa NHL:ssä taklata Koivua, pitää hänen taklata kyykyssä. Tämän jälkeen täytyisi kehittää eri säännöt myös vasureille.
Taklaukset todellakin kuuluvat urheiluun, myös vastapalloon vedetyt pommit. Mä näin tilanteen vain kerran ja siinä oli kuva hidastettu, joten mä en pysty arvioimaan millä vauhdilla Jokela ajoi päälle.

Mä sinänsä olen täysin tämmöstä ajelupeliä vastaan mitä Ässät on harjoittanu. Ei voittoa saa hakea ihan millä tahansa keinolla. Lujat taklaukset siis toki kuuluu peliin ja kyllä minäkin olen aina hurrannut kun Mäkinen vetää puhtaan niitin. Mutta Ässät taklaa usein myöhässä ja usein kohtuuttomalla vauhdilla.

p.s. Oli onni ettei Jokela taklannu Komoarovia luistimien terät edellä, se vasta vaarallista olisi ollutkin. Vai mitä Komarov.

Poissa NYR

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2006, 23:23:10 »
Hpk:n mies tuli 2-3s. myöhässä siihen tilanteeseen ja sillain ja mikä siihen Laamaseen tulee niin se mies ei sit opi ikinä ottaan niitä taklauksia vastaan ei ollut ensimmäinen kerta kun se mies sai äivotärähryksen ihan vaan sen takia.
V**** et inhoon kaikkia ämmiä ketkä valittaa joka asiasta.
Niin kiero mies että pipokin pitää ruuvata päähän!!!

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #27 : Huhtikuu 18, 2006, 23:26:30 »
Tällä kaudella on järjestään näistä päähän kohdistuneista taklauksista tullut pelikieltoja ja oikein onkin. Komarov luisteli pystyssä ja Jokela on Komarovia pitempi, mikä ei Jokelallekkaan ole mikään yllätys. Jos tällaisia puuntakaa päähän kohdistuneita taklauksia saa tehdä luvan kanssa, niin hetken päästä meiltä loppuu pelaajat ja terveydenhoidolla riittää hommia.
Tossa tummennetussa lauseessa on käyny vissiin ajatteluvirhe, tai sitten mä en muusta syystä ymmärrä lauseen tarkoitusta. Tarkoitatko kenties että taklaajalla on vastuu taklauksestaan silloinkin kun vastustaja on a) pienikokoinen tai b) ei osaa ottaa taklauksia vastaan? Eli jos vaikka Chara haluaa NHL:ssä taklata Koivua, pitää hänen taklata kyykyssä. Tämän jälkeen täytyisi kehittää eri säännöt myös vasureille.
Taklaukset todellakin kuuluvat urheiluun, myös vastapalloon vedetyt pommit. Mä näin tilanteen vain kerran ja siinä oli kuva hidastettu, joten mä en pysty arvioimaan millä vauhdilla Jokela ajoi päälle.

Mä sinänsä olen täysin tämmöstä ajelupeliä vastaan mitä Ässät on harjoittanu. Ei voittoa saa hakea ihan millä tahansa keinolla. Lujat taklaukset siis toki kuuluu peliin ja kyllä minäkin olen aina hurrannut kun Mäkinen vetää puhtaan niitin. Mutta Ässät taklaa usein myöhässä ja usein kohtuuttomalla vauhdilla.

p.s. Oli onni ettei Jokela taklannu Komoarovia luistimien terät edellä, se vasta vaarallista olisi ollutkin. Vai mitä Komarov.

Ei ollut ajatusvirhettä. Päähän kohdistuva taklaus on kielletty, vaikka taklattava olisi metrin mittainen. Taklaajalla on vastuu, ettei taklaus kohdistu päähän (niin kuin tapparalaisten pitäisi Mäntylän tapauksesta hyvin tietää).

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #28 : Huhtikuu 18, 2006, 23:46:42 »
Ei ollut ajatusvirhettä. Päähän kohdistuva taklaus on kielletty, vaikka taklattava olisi metrin mittainen. Taklaajalla on vastuu, ettei taklaus kohdistu päähän (niin kuin tapparalaisten pitäisi Mäntylän tapauksesta hyvin tietää).
Jos Komarov luisteli pystyssä ja Jokelan kädet oli vartalossa kiinni, niin Jokelan pitäisi olla ainakin 50 senttiä pidempi jotta kädet osuisi päähän. Tuon takia minun mielestä lauseessa oli jokin pielessä.
Se taklaustilanne oli sinällään aivan puhdas, jossa taklattava oli kiekollinen ja taklaajan kädet alhaalla. Ainoa mitä näkemäni nauhan perusteella en pysty määrittelemään oliko vauhtia liikaa tilanteeseen nähden.

Mäntylän tapaus...siis tää Aki Uusikartano-juttu vai? Siis se missä Mäntylä ei osu päähän...sitäkö tarkoitat?

Ja, minun mielestäni Grönvallin taklaus Paappaseen oli puhdas. Näin sen paikanpäällä ja Muukkonen näki sen videolta. Muukkonen sanoi (siihen maailman aikaan hänellä oli vielä jokin linja tuomioissa) että Grönvall teki juuri kuten puolustajan pitääkin tehdä.
Paappanen tuli kyyryssä suoraan Grönvallin syliin ja katse oli jäähän. Grönvallilla ei ollut tilanteessa mitään mahdollisuutta välttää törmäystä. Alunperin Grönvall lähti laidan myötäisesti kiekon kanssa luistellua Paappasta pysäyttämään taklaamalla hänet laitaa vasten (no Grönvallin taklaukset ovat enemmänkin nojailuja) mutta Paappanen käänsi laidasta suoraan Grönvallin syliin ja törmäyksestä lensi laitaa vasten.
"Taklaajan vastuu" on monessa paikassa toitotettu lause. Se ei aina pidä paikkaansa ja olisi sääli jos isoja miehiä kiellettäisiin kokonaan taklaamasta ja lyhyitä miehiä ei saisi taklata ollenkaan. "Vastuu omasta mailasta" lauseke ei päde jos pelaaja pudottaa mailansa ja vastustaja käy sen noukkimassa ja lyö sillä otsaansa vekin.
Kuten Grönvallin ja Mäntylän tilanteista voi nähdä, jääkiekossa tapahtuu tahattomia vahinkoja. Niin ja kyllä mä sen tiedän että tulee aina olemaan ihmisiä jotka näkivät molemmat tapaukset tahallisina vahingoittamisyrityksinä, mutta eipä sille voi mitään. Jokelan taklaus tuskin aiheutti Komaroville hampaiden menetyksiä, aivotärähdystä tai mitään muutakaan sen sorttista. Isku jäähän on varmastikin syyllinen oheisiin olotiloihin.

Ja vielä sen verran lisään, että mä näen Jokelan taklauksen poikkeavan erityisen reilusti Ässien ajotaktiikasta. Jokela taklauksellaan oli pysäyttämässä hyökkäystä ja kohdisti sen kiekolliseen pelaajaan. Ässät ajelee pelaajia tilanteiden jälkeen. Ässät yrittävät säikytellä ja väsyttää vastustajaa (en usko tahallisiin vahingoittamisiin) kun taas mm Jokelan taklaus oli keikollisen miehen pysäyttämistä.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: SM-Liigan loppuottelut: HPK-Ässät
« Vastaus #29 : Huhtikuu 19, 2006, 09:11:11 »
Hpk:n mies tuli 2-3s. myöhässä siihen tilanteeseen

Myöhässä? Miten niin myöhässä? Tämän kevään ykköspommihan se oli, joten ei Jokela minusta myöhässä ollut, ajoitus ihan nappiin. Nyt, kun olen sitä udestaan katsonut, niin sitä vakuuttuuneempi olen taklauksen puhtaudesta. Tuollaisia taklauksia maailmalla vedellään jatkuvasti ilman jäähyjä, mutta toki se SM-liigan mittapuulla oli ruma.

Lähinnä ihmettelen, että miten tuosta saa miehen lähtemään suihkuun, kun taas Laamasta telottiin selkään ilman rangaistuksia.

Päähän kohdistuva taklaus on kielletty

Aivan, mutta tuo ei ollutkaan päähänkohdistunut. Komarovin pää kyllä osui Jokelaan, mutta eihän Jokela sille mitään voi, jos tuollainen sintti tulee kylkeen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2006, 09:12:51 kirjoittanut Grainger »