Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu
Uusi valmentaja - uusi suunta
Jalmus:
Mitä lähisukulaiseltani (joka jääkiekkokuviossa on vaikuttanut yli 15 vuotta ja vaikuttaa edelleenkin) olen Risto Dufvasta kuullut, on ollut pelkästään positiivista! Jos Dufvasta valmentaja tulee, niin hyvä juttu!
antiarvaja:
Jalmuksen kanssa samoilla linjoilla eli Dufva olisi tervetullut. Tamminen, Suhonen, Koivu - ei missään nimessä. Dufva on sopivan ikäinen ja mestismestaruus on ihan hyvä meriittikin. Eipä luulisi, että maajoukkueenkaan valmennusryhmään ihan turistia huolitaan ja sieltäkin varmaan puseroon on jotain jäänyt toimintamalleiksi (en prkle puhu pelikirjasta!!).
Muuten olen sitä mieltä, että aito tamperelainenkin ykköskoutsi olisi Tapparassa vielä mukava nähdä. Mikko Saarinen imeköön oppia kakkosena vielä pari-kolme kautta ja sitten on aika antaa hänelle mahdollisuus pitkällä sopimuksella ja kärsivällisyydellä.
Volkkarijermu:
Aamulehdessä vihjailtiin vähä Uraman suuntaan.
Skeletor:
--- Lainaus käyttäjältä: Julle - Huhtikuu 17, 2006, 21:09:54 ---Se mitä Jukureista ja nuorten maajoukkueesta toissakisoista voi päätellä, niin erona Rautakorven "robottikiekkoon" on se, että aktiiviinen karvaus on puuttunut lähes kokonaan, ja on pelattu aika passiivisella 1-2-2 kuviolla, keskialueella vastustajan hyökkäystä odotellen. Olen myös ymmärtänyt, että Dufva on korostanut virheiden välttelemistä sekä kiekollisissa että kiekottomissa ratkaisuissa.
--- Lainaus päättyy ---
Duffa-kiekon kaiken lähtökohta on tiivis oma puolustus ja kaikkien virheiden täydellinen välttäminen. Karvausta kyllä esiintyy tasatilanteissa ja häviöllä ollessa. Duffa-kiekko eli robottikiekko on parhaimmillaan johtoasemassa. Tällöin karvaus laskee lähes täysin nollaan ja puolustuspaketti on niin tiivis sekä varsinkin keskialue täydellisessä sumpussa, että ainakin Mestiksessä muilla joukkueilla on ollut valtavia vaikeuksia murtaa sitä. Tästä seuraa se, että peli on todella ikävää seurattavaa ja pelit päättyvät hyvin usein tuloksiin 2-1, 3-1 jne. Jukureiden vastustajien kannattajat ovat tätä myöten kehittäneet robottikiekko-termin.
Myöskään taitopelaajien huikeat suoritukset eivät oikein sovi Duffa-kiekkoon, koska ne sisältävät aina riskin kiekonmenetykseen. Joukkuepelaamista ja konemaista suoritusta korostetaan vieläkin enemmän kuin Rautakorven "totaalikiekossa".
Mutta miten tämä toimisi liigassa ja kuinka sitä yritettäisiin liigassa? Lähipäivät näyttävät, pääsemmekö näkemään sitä tulevaisuudessa....
kylmis:
Dufva tai Urama itse valitsisin Uraman.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta