Yleinen keskustelu > Muu urheilu

Jalkapallon MM-kisat 2006 - Saksa

<< < (2/25) > >>

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: kimis75 - Huhtikuu 04, 2006, 15:11:39 ---MM-2006 on Brasilia!

Pelaa ehdottomasti kauneinta futista maailmassa. Mielenkiintoiset kisat edessä ja monessa perheessä eletään varmaan mukava kuukausi. Isäntä istuu kuin liimattu nojatuolissaan.

--- Lainaus päättyy ---

Olen täysin samaa mieltä. Itse olen niin vanha, että olen päässyt nauttiman Pelen esityksistä MM-kisoissa ja varmaan niiltä ajoilta on alkunsa saanut ihailuni tätä taiturimaista brasilialaista jalkapalloa kohtaan. Viime vuosina Afrikasta on tullut myös fantastisia porukoita, joilla Brasilian tapaan jalkapallo on paljon enemmän, kuin vain peli voitosta.

ressi:
Meitsi toivoo myöskin Englannin pääsevän tänä vuonna pitkälle tai edes mitallipeleihin. Mää oon liian yksinkertainen ihminen jotta muhun uppois latino futis ja englantilaisille sois jo vihdoin onnistumisen monien pettymysten jälkeen.

Lare:
Kyllä Brasilia on aivan ylivoimainen ennakkosuosikki! Hyökkäyskalusto Brasseilla on suorastaan sensaatiomainen. Kapellimestari häärää maailman paras jalkapalloilija Ronaldinho, kavereinaan muun muassa nimet Ronaldo, Adriano, Robinho ja Julio Baptista. Keskikentältä löytyykin sitten Juven Emerson, Milanin supertähti Kaká sekä Arsenalin Gilberto Silva. Myös Lyonin vaparispesialisti Juninho saattaa olla mukana avauskokoonpanokaavailuissa. Puolustus ei todellakaan ole sekään Brasseilla heikko lenkki; sen takaavat muun muassa Lucio, Roberto Carlos sekä mahdollisesti Cafú. Maalivahtikysymys on makuasia; joko Dida tai sitten Marcos.

Ranskan peli on maaotteluissa viime aikoina takkuillut melko pahasti, mutta lasken sen silti Brassien ykköshaastajaksi. Edellisistä MM-kisoista jäi varmaankin hampaankoloon menestystä katastrofin jälkeen.  Englannillakin on toki erinomainen joukkue, mutta menestystä arvokisoissa ei ole juuri tullut. Potentiaalia on kylläkin huikea määrä, ja kärkiparin Rooney-Owen ollessa iskussa Englanti voi mennä pitkälle. Maalivahtipeli on suuri kysymysmerkki.

FORTUNA:
Näissä ennakkospekulaatioissa unohdetaan lähes aina maailman paras turnausjoukkue brassien ohella eli Saksa. Kotikisat fanaattisen kotiyleisön edessä tasoittavat materiaalieroa muutamaan muuhun huippumaahan. Itse toivon ja uskon Saksan olevan kova luu ensi kesän mm-kisoissa ja osoittavan todeksi taas sen, että kuningas-jalkapallo on ennenkaikkea joukkuepeliä.

H5N1:
Lähdetäänpä alkulohkoista:

A-lohko
Voi olla yllättävän kivikkoinen tie Saksalla, mennee kuitenkin jatkoon, toinen jatkaja Costa Rica.

B-lohko
Englanti ja Ruotsi taas samassa lohkossa, mielenkiintoista. Englanti jatkoon, josko vaikka Paraguay pudottaisi Ruotsin (tähän iso hymiö).
Jos T&T saa pisteenkin, se olisi kisojen yksi yllätyksistä (tuskin tekee maaliakaan).

C-lohko
Argentiina ja Hollanti jatkoon. Tässä tietysti olisi kisojen varsinaisen paukun paikka, jos Norsunluurannikko menisikin jomman kumman edellä mainitun kustannuksella jatkoon.

D-lohko
Taitaa nousta Portugalin tie pystyyn jo tässä vaiheessa, Meksiko ja Angola jatkoon.

E-lohko
Ehkä kovin lohko; huomioitavaa on myös, että lohkovoittaja välttää Brassit ennen mahdollista loppuottelua. Italia ja Tsekki jatkoon.

F-lohko
Brasilia voittaa lohkon, Australialla olisi elämänsä tilaisuus mennä jatkoon, mutta ei taida rutiini riittää. Japani toisena jatkoon.

G-lohko
Ranska jatkoon, toisesta jatkajasta tulee tiukka vääntö, Etelä-Korea mielestäni vahvoilla.

H-lohko
Espanja voittaa, ei taida Shevtshenko riittää viemään Ukrainaa jatkoon, vaan Tunisia nappaa toisen jatkopaikan.

Tästä eteenpäin kaavio vie eteenpäin niin, että puolivälierissä kohtaa mm. Brasilia ja Espanja. Tässä punnitaan epsanjan pojat; jos voittavat, nostelevat pystiä kisojen päätteeksi. Toinen loppuottelija on joko Argentiina, Hollanti tai Ranska, veikkaisin Hollanti.

Espanjan toivon voittavan, kakkoshevoseksi varalle laitan Hollannin.
Hyvinkin mahdollinen loppuottelupari on Argentiina - Brasilia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta