Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jarmo Muukkonen ja kuripito

<< < (62/68) > >>

axe:
Aika ärsyttävää hysteriaa täällä. Tottakai se ********* kun Tappara on saanut vääriä tuomioita, mutta mua ei ainakaan lohduttaisi yhtään jos niitä hyvitettäisiin tekemällä toisille yhtä suuria virheitä.

Onko kukaan edes nähnyt Nylanderin ja Pettisen tilannetta? Yksi huono videonpätkä siinä oli eikä siitä näy mitään. Maila nousi vahingossa ja aiheutti pahan vamman, joo, mutta aika älytöntä siitä nyt pitkiä pelikieltoja on huudella. Sama kuin Teemu Nurmella, jonka vahinko pudotti Mäntylän kolmeksi peliksi sivuun. Vahinkoja sattuu, todella tyhmää niistä on itkeä.

Ja Nylander sai nyt linjurin tökkäämisestään OR:n ja on varmuudella sivussa seuraavasta matsista. Koska tuossakaan ei todellakaan ole mistään älyttömästä törkeilystä kyse vaikka tuomari koskematon onkin, niin kyllä mun moraalikäsitykselle viiden erän sivussa oleminen ihan riittää. Raipe Helminen sai täsmälleen samanlaisesta teosta aikoinaan pelkän kympin. (Tosin omilla toimillaan hoiteli siihen myöhemmin päälle sitten sen jäähyenkan.)

Mää itkisin ja itkenkin paljon enemmän niistä Tapparan saamista vääristä/liian kovista rangaistuksista tai muiden joukkueiden OIKEISTA tilanteista, mistä tulee liiian vähän pelikieltoa (ainakin suhteessa Tapparan rangaistuksiin), kuten esim. Kari Sihvosen törkeästä taklauksesta Dan Iliakisiin. Mutta näistä vahingoista tai jostain pikkutörkkäisyistä kitiseminen on kyllä suorastaan naurettavaa.

isokasi:
Hysteriasta en tiedä mitään ja nyt Nylanderin "pakkoliikkeen" nähtyäni olen edelleen sitä mieltä, että Muukkosen linjan pitäessä lisäpannaa täytyy tulla. Tekoa en henkilökohtaisesti pidä erityisen törkeänä, vaikka tuomarin koskemattomuus pyhää onkin. Kyse on pääasiassa siitä, että säännöt koskevat kaikkia ja esimerkiksi vahingoksi tuota ei voi tulkita millään. Teko osoittaa turhautumista, joka purkautuu todella ylimielisenä törkeytenä.

Tässä ei ole kyse siitä mistä pitää tuomita ja rankaista, vaan siitä, että linja pitää tekijän paidan väristä tai nimestä selässä välittämättä. Pettisen telomisen suodattaa vielä vahinkona, vaikka vahingoistakin on Muukkosella ollut tapana aina joskus löytää tahallisen teon tunnusmerkkejä.

4_TRA:
SM-liigalla on tietty linja myös kurinpidossa.
Linjan olisi oltava yhtenevä kauden ajan sekä myöskin toteutettu yhdenvertaisena koskien kaikkia SM-liigan seuroja.

axe:
Jatkiksen puolelle tuli kyllä hyvä vastakaneetti mun "OR saisi Nylanderille riittää" -jutulleni. Kun ne viime kaudella antoivat kahta matsia niistä vahinkotörmäilyistä, missä tuomarit itse jäivät huonouttaan jalkoihin kun pelaajat koittivat pelata peliä, niin onhan tämä nyt sitten niihin verrattuna kuitenkin täysin tahallinen teko, vaikka pieni onkin.

FORTUNA:
Toivottavasti Nylander saa mahdollisimman lyhyen tuomion, muutenhan Jokereiden peli alkaa toimia ja ne ajaa meitin ohi...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta