Kirjoittaja Aihe: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit  (Luettu 49638 kertaa)

Kahvara

  • Vieras
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #30 : Kesäkuu 16, 2009, 16:15:35 »
Ei voisi vähempää kiinnostaa, jätetään ensin perinteinen Tampere Cup pelaamatta jotta voidaan keskittyä Nordic Trophy turnaukseen ja sitten ei lopulta saada kumpaakaan turnausta järjestettyä. Toivottavasti ensi vuonna palataan taas perinteiseen Tampere Cupiin ja jätetään nämä turhat Ruotsalaisturnaukset väliin.
Miksi viitsisin vaivautua katsomaan Tappara-TPS tai Tappara-Lukko peliä?

Poissa manse

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #31 : Kesäkuu 16, 2009, 16:24:29 »
Ja nordic trophyn tilalle tulee joku mis on pelkästään suomalaisia tapparan sivut kertoo

Tsemppari

  • Vieras
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #32 : Kesäkuu 16, 2009, 16:35:00 »
Mitä tuosta muutoksesta pitäisi päätellä? Ei näköjään enää pysytä siinä, mitä etukäteen on sovittu. Kuka lie keksinyt tuon idean "Sm-liigan kehittämisestä", ja saanut siitä muutkin innostumaan. Lisää juttuja aiheeseen liittyen odotellen.

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #33 : Kesäkuu 16, 2009, 19:25:59 »
Voi olla, että tällä halutaan viestittää, että Euroopan oma liiga ei näitä seuroja kiinnosta ja vehkeilevät ruotsalaiset jätetään keksimään omiaan itsekseen. Tosin mieluummin Tampere Cup kuin tämä!
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa HAL9000

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #34 : Kesäkuu 16, 2009, 20:12:37 »
Olenko minä sitten vain naiivi, kun minä luin tuon uutisen siten että suomalaisseuroilta on yksinkertaisesti fyrkat vähissä. Ruotsissa reissaaminen maksaa aina jonkin verran logistiikkakuluja, eikä harjoituspelien lipputulot niitä juurikaan peitä. Taloustilanne ja etenkin sen nopea huonontuminen aiheutti sen, että menoja piti leikata nopeasti mahdollisimman turhasta päästä -> bye bye, Nordic Trophy. Tämä sitten kaunisteltiin muotoon "halutaan keskittyä SM-liigan kehittämiseen".

Minustakin Tampere Cup olisi parempi vaihtoehto kuin Nordic Trophy tai nykyinen häthätää kasattu kotimainen korvike. Mutta eiköhän tätä menoa Tampere Cup palaa jo vuonna 2010.
exit(0);

Poissa Nomadic

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #35 : Kesäkuu 16, 2009, 20:16:13 »
Vähän ihmetyttää että miksi tuon Nordic Trophyn tilalla sitten pitää pelata tuollainen kuuden joukkueen oma turnaus-systeemi. Tai siis, itse en näe siinä sinänsä oikein mitään tolkkua, noiden joukkueiden keskenäisiä matsejahan näkee sitten SM-liigan puitteissa muutenkin. Itse olisin hyvinkin mielelläni lähtenyt pidemmällekin kattomaan pelejä Elitserienin joukkueita vastaan, mutta en sitten tiedä jaksaako noista kiinnostua samalla tavalla kun siinähän on sitten koko kausi aikaa nähdä tuollaisia matseja. Luulisin että aika moni muukin saattaa olla samaa mieltä mutta mene ja tiedä, ehkä sitä sitten lähempänä jaksaa innostua enemmän.

Minäkin kyllä ehdottomasti sitä mieltä että se Tampere Cup olisi parempi idea kuin tämä. Hieman älytöntä perua se ja sitten kehittää joku tälläinen uusi.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #36 : Kesäkuu 18, 2009, 21:48:16 »
Vähän ihmetyttää että miksi tuon Nordic Trophyn tilalla sitten pitää pelata tuollainen kuuden joukkueen oma turnaus-systeemi. Tai siis, itse en näe siinä sinänsä oikein mitään tolkkua, noiden joukkueiden keskenäisiä matsejahan näkee sitten SM-liigan puitteissa muutenkin.

Tässä vaiheessa kesää voisi olla vaikea saada tarpeeksi harjoituspelejä, kun kaikilla joukkueilla on jo harjoitusohjelmat lyöty lukkoon. Aika luonnollista mielestäni, että suomalaisjoukkueet pelaavat keskenään. Rahaa säästyy, kun ei tarvitse lähteä reissulle Ruotsiin, mutta samalla tulee merkityksellisiä pelejä kovia vastustajia vastaan.

Kaiken kaikkiaan melkoista sähläystä koko touhu. Tampere cupin peruuttaminen oli perusteltua NT:n takia, mutta nyt hieno kiekkoperinne jäi tauolle periaatteessa turhan takia. Ruotsalaisseurat eivät välttämättä katso hyvällä tällaista poukkoilua. Taisi yhteishankkeet olla vähäksi aikaa tässä.

Toivottavasti Tappara alkusarjan tosissaan. Olisi todella noloa, jos Tampereella pelattaisiin kiekkoturnaus ilman tamperelaisjoukkuetta.

Tsemppari

  • Vieras
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #37 : Kesäkuu 18, 2009, 22:53:55 »
Mää muistelen taas vanhoja tähän väliin. Peli peruutetaan tai ainakin siirretään, jos ei sitä millään voida pelata sovittuna aikana.

Esimerkki: http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/nhl/2001/09/81254

Vaan nyt on kyse jostakin ihan muusta. Kyllä jo ennestään Trophya pelanneet joukkueet tietävät aika hyvin, miten peleistä aiheutuu pakollisia kuluja ja saatavissa mahdollisia tuottoja. Uusina tulokkaina olisi sitten Lukko ja Malmö otettu myös mukaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2009, 22:56:18 kirjoittanut Tsemppari »

Poissa manse

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #38 : Kesäkuu 20, 2009, 13:42:45 »
Pelataankohan sitä Tappara-Florida peliä ollenkaan? en oikeen ite usko

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #39 : Kesäkuu 23, 2009, 08:54:31 »
Pelataankohan sitä Tappara-Florida peliä ollenkaan? en oikeen ite usko

Aamulehden mukaan Leinonen pitää ottelun toteutumista 28. syyskuuta 90%:n varmana. Rivien välistä on luettavissa, että kustannukset on edelleen avainkysymys, koska riski tappioihin on nykyisessä taloustilanteessa kohtuullisen suuri. Panthersia kohdeltaisiin kuten vierasjoukkuetta, jolloin Tapparan ei tarvitsisi panostaa majoitus- yms. järjestelyihin, joka säästäisi jonkin verran kuluja.

Lippujen hintahaarukaksi Leinonen mainitsee 30-80€, josta ainakin haarukan yläpää kuulostaa aivan törkeän korkealta huomioiden, että kyseessä on vain Panthersin harjoitushöntsäily ennen varsinaisia Blackhawks-koitoksia. Panthers ei lisäksi ole mitenkään erityisen kiinnostava nippu suomalaisyleisön näkökulmasta, joka pitäisi huomioida hinnoittelussa. Pelkällä "historiallinen tilaisuus"-kortilla hehkuttaminen ontuu muutenkin, koska onhan näitä NHL-joukkueiden harjoituspelejä Suomenniemellä ennenkin nähty (mm. Jets, jonka mukanahan tuli aikanaan Stanley Cupia ja muuta oheistapahtumaa).

Etenkin nuorille pelaajillehan tämä on toki hieno tilaisuus mitata omaa tasoaan, joka tuo oman piristeensä ennen kauden alkua. Sponsoritkin varmasti tykkäävät lisääntyvästä näkyvyydestä. Toivottavasti siis järjestelyt kuitenkin sujuvat siihen malliin, ettei ottelu tuo mitään ylimääräistä taloudellista rasitetta ja väki saadaan houkuteltua lehtereille ilman ryöstöhintoja.

Jaakkima

  • Vieras
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #40 : Kesäkuu 23, 2009, 09:12:35 »
Tuo olisi todella loistavaa jos ottelu toteutuisi.

Olen eri mieltä lippujen hinnasta, tuohan on erittäin edullista. Kyllä minä olen tuon verran valmis maksamaan nähdäkseni Tapparan kohtaavan NHL-joukkueen, varsinkin alin hinta on todella edullinen. Monien konserttilippujen alin hinta on jo paljon enemmän ja yleensä niitä joutuu menemään katsomaan johonkin syrjäiselle rannikkoseudulle.

Kahvara

  • Vieras
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #41 : Kesäkuu 23, 2009, 10:17:07 »
Olen eri mieltä lippujen hinnasta, tuohan on erittäin edullista. Kyllä minä olen tuon verran valmis maksamaan nähdäkseni Tapparan kohtaavan NHL-joukkueen, varsinkin alin hinta on todella edullinen. Monien konserttilippujen alin hinta on jo paljon enemmän ja yleensä niitä joutuu menemään katsomaan johonkin syrjäiselle rannikkoseudulle.
Tässä nyt on vaan se, että valtaosa jotka halusivat NHL-joukkueen nähdä menivät katsomaan sitä Helsinkiin.
Ottelua ei saataisi Tampereella enää tässä vaiheessa myytyä loppuun vaikka hinnat olisivatkin alemmat.
Kyllähän halli täytyy VIP-aitioita myöden myydä loppuun, jotta tälläinen tapahtuma Tampereelle kannattaa järjestää.

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #42 : Kesäkuu 23, 2009, 10:29:30 »
Olen eri mieltä lippujen hinnasta, tuohan on erittäin edullista. Kyllä minä olen tuon verran valmis maksamaan nähdäkseni Tapparan kohtaavan NHL-joukkueen, varsinkin alin hinta on todella edullinen. Monien konserttilippujen alin hinta on jo paljon enemmän ja yleensä niitä joutuu menemään katsomaan johonkin syrjäiselle rannikkoseudulle.

Hintahan on päättämättä ja viittasin kommenteillani ryöstöhinnasta nimenomaan haitarin yläpäähän. Oma mielipiteeni on, että yli 50€ peruspaikasta on aivan liikaa pyydetty näytösottelusta, jossa ei ole mitään panosta.

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #43 : Kesäkuu 23, 2009, 11:22:42 »
Hyvä, että hanke edistyy ja toimistolla selkeästi ollaan hereillä asian suhteen. Toivottavasti Mikin hintalaskelma hieman karsiintuu vielä, sillä ainakaan itse en paikalle saavu mikäli lipusta joudun pulittamaan viisikymppiä. Ei opiskelijalla ole tuollaiseen varaa! Halu olisi kyllä kova nähdä jeiboumiisterit ja villepeltoset Hakametsässä C3:ssa, mutta täytyy katsoa. Pääasia on, että eteenpäin on asiassa menty!
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: NHL Premiere Challenge 2009 + muut harjoituspelit
« Vastaus #44 : Kesäkuu 23, 2009, 13:17:39 »
Pitää kuitenkin kuluttajankin ottaa huomioon, että tuollaisen pelin järjestäminen ei todellakaan ole Tapparalle halpaa, kuten on jo monista jutuista käynyt ilmi. Ja sen mukaan ne lippujen hinnatkin väkisin nousevat. Jokereilla on tuollainen hyvä alakatsomon paikka 72 euroa, kaarteet ja päädyt 45-55 euroa, parhaat paikat peräti 115 euroa ja halvimmat yläkatsomon katonrajaan 37 euroa. Ruotsissa vastaavien pelien lippujen hinnat on koko lailla samat. Ja lisäksi pitää ottaa huomioon, että ainakin Jokerit pystyy myös myymään lähes tuplasti enemmän lippuja koska halliinkin mahtuu enemmän, joten Tapparan tulot jää väistämättä pienemmiksi. Eli ei tuohon peliin varmastikaan millään "harjoitusotteluhinnalla" tai opiskelija-alennuksilla tule pääsemään, jos sellainen saadaan aikaiseksi.