Tullut tässä ketjuja luettua eilisin illan ja yön aikana, pettymyksekseni näin surullisia viestejä kuinka enää ei mennä halliin. Älkääs nyt pojat ruikuttako ja viillelkö ranteita auki. Viime yönä töissä oli aikaa miettiä missä mennään rakkaassa Tapparassamme.
Osa pelaajista pelaa alle tasonsa ja tietty osa ei ole ottanut pelillistä harppausta. Tämän asian on muututtava viimeistään maajoukkue tauon jälkeen tai kaudesta tulee väärässä mielessä pitkä, sinne asti olen valmis antamaan aikaa. Rautakorven joukkueet eivät koskaan ole syksyllä parhaimmassa kunnossaan. Lisäksi kannattaa muistaa että melkoisista "luusereista" tuo joukkue koostuu kuitenkin, moni runkopelaaja on pelannut pääsääntöisesti viime vuodet häntäpään jengeissä. Ei niistä sormia napsauttamalla tule taas joukkueensa liidereitä. Tämä asia tuli itselleni mieleen Jatkoajan keskustelupalstalla kummastusta herättäneen Tapolan kommenttien jälkeen, kuinka suuren muutoksen tuo joukkue on kokenut. Tapola mainitsi joukkueen pelanneen hyvin sekä olleen pelin päällä 58min ja mustat hetket tappoivat ottelun, näin on käynyt kaikissa kotipeleissä. Tästä oikeastaan juolahti päähäni suuri muutos edellisiin kausiin jolloin Tappara roikkui perässä sen 58min ja saattoi itse voittaa pelin kuuluisan 2min aikana. Jokainen muistaa kuinka silloin voittoja joukkueelle kertyi. On siis paljon helpompaa alkaa nyt kuromaan tuota 2min kiinni kuin 58min.
Jukka ei ole kuitenkaan ole mikään nopea tuloksen tekijä. Sen takia hän puhuu prosesseista, kunnianhimoisen pelityylin takia Tappara on vuosia jäljessä joitakin joukkueita. He ovat paukuttaneen omalla samalla rungollaan ja syysteemeillään vuosia, sillä aikaa kun meidän nykyisiäkin pelajia on johtanut Mattilan ja Hirvosen kaltaisia valmentajia. Muutos on suuri ja valtava, yö ja päivä.
Kun Suikkanen avautui harjoittelusta niin ihmettelin kuinka vähän joukkueet loppupelissä ovat tekemisissä kesän aikana. Aloin miettimään riittääkö Tapparalla saada pelisapluunaa kuitenkaan heti valmiiksi, puhutaan niin erilaisista pelityyleistä verrattuna aikaisempaan. Harjoitusottelut meni loistavasti mutta tällä hetkellä Tappara on niiden vanki, varsinkin fanien keskuudessa. Eilen Kaijomaa oli ennen peliä Urhon haastattelussa ja mainitsi Dufvan olleen todella psykologinen valmentaja, kun taas Rautakorvella on erittäin paljon taktisia juttuja. Onko niitä taktisia juttuja liikaa tälle joukkueelle verrattuna tasoon? Jokainen huomaa kuinka pelaajille tulee hetkittäinen miettimistauko ja silloin on myöhäistä.
Joten itse olen sinut tällä hetkellä sen kanssa että on vaikeampaa pelillisesti, se on parempi nyt kuin tammikuussa. Pelissä on paljon enemmän hyvää kuin huonoa tällä hetkellä. Luotan pelaajiin ja valmennukseen täydellisesti. V-tuttaahan se kun monta vuotta on rämmitty. Onko kuitenkin liikaa odottaa kaiken tapahtuvan sormia napsauttamalla. Nyt pitää olla kärsivällinen ja antaa aikaa. Hylkääminen on jotain mitä ei voi hyväksyä!
Tappara!