Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (202/220) > >>

otlep:
Kyllä tässä vaan alkaa usko loppumaan, ei jumalauta. Kysymys kuuluu, miten tuollaisella joukkueella ja valmentajalla voi pelata noin uskomattoman munatonta kiekkoa! Joku tuolla otteluketjussa otti esille viime kauden vastaavan tilanteen, jolloin muutamalla vahvistuksella olisi mahdollisesti saatu hieman parempi tulos aikaiseksi. Mielestäni se oli hyvä vertaus tämänhetkiseen tilanteeseen. Niin uskomattomalta kun se tosiaan tuntuu, niin nyt näin ei voi ajatellakaan. Tällä hetkellä lähinnä hirvittää, kuinka alas tässä vielä tätä menoa vajotaan.

Vitutus on näin fanin näkökulmasta se päällimmäisin tunne. Ei se siitä mihinkään muutu, vaikka huomenna Jyväskylästä voitto haettaisiin. Nyt tosin täytyy rehellisesti sanoa, että siitä ei todellakaan ole pelkoa. Tässä ei ensinnäkään enää yksittäiset voitot auta vaan nyt tarvittaisiin täydellistä kurssin kääntymistä. Nykytila tuntuu painajaiselta myös sen takia, että noiden hyvin menneiden harjoituspelien ja 7-1 avausvoiton jälkeen sitä kerrankin pitkästä aikaa uskoi tähän joukkueeseen nimeltä Tappara. Muistan silloin ajatelleeni, että eipä tässä ainakaan ole pelkoa jäämisestä säälipleijariviivan alapuolelle. Meillä oli huippuvalmentaja ja jos nyt ei aivan liigan kirkkaimpia tähtiä, niin vähintäänkin tasavahva materaali. Ovista tuli Niemistä, Koskirantaa, Kaksosta, Tuokkolaa, Kankaanperää, Mäntylää ja Aaltoa. Viime kauden raunioista jäivät harvat profiilipelaajat seuraan.

Ja missä sitä ollaan, jopa viime kautta heikomassa jamassa. Miten helvetti soikoon se on mahdollista. Alkaa tuntumaan siltä, että kaikki tänne saapuvat pelaajat, valmentajat ja muut taustahenkilöt epäonnistuvat. Miten se on yksinkertaisesti mahdollista, että noin moni seurassa toimiva mies alisuorittaa samanaikaisesti. Ei tätä vaan voi enää käsittää.

Nykytila? Todella, todella ahdistava....

Hakkuri:
Voittoja ja menestystä uskon useimpien kaipaavan. Minulle ei ainakaan riitä, vaikka miten "kauniisti" pelattaisiin, mutta ei päästä edes playoffeihin. Mieluummin vaikka kuuluisaa saipalaista "kusipääkiekkoa" ja sijoitus kuuden joukkoon. Vaikealta tuntuu uskoa, että Rautakorpi & co olisivat valmiita uhraamaan tämän kauden kokonaan ensi kauden suuren menestyksen vuoksi. Ei se homma niin toimi. Jos tällä kaudella ei olla sääleissäkään, niin ei ensi kaudellakaan olla finaalissa. Paitsi jos joku miljardööri raottaa kukkaron nyörejään ja antaa 10 miljoonaa lisää pelaajahankintoihin...  :-X

Aikoinaan tuntui hienolta jutulta, kun Saravon ja Mäntylän kanssa tehtiin ne pitkäaikaiset (mutta kalliit) sopimukset. Nyt ajattelen, että juttu oli eräänlainen "kuoleman suudelma" Tapparalle. Mäntylä onnistui viime syksynä, mutta suurta hyötyä siitä ei lopulta ollut joukkueelle tien viedessä KHL:ään. Muutenhan nuo Tapparan "superpakit" ovat pelanneet kuin 50 tuhannen euron pakit. Korkeintaan. Monessa ottelussa toisen heistä olisi voinut korvata hyvällä A-junnulla tai 30 tuh. euron tasapaksulla vähempilahjaisella kiekkosuorittajalla. Tällä hetkellä ei kumpikaan näistä pakeista tunnu sellaiselta pelaajalta, josta kannattaisi kynsin hampain pitää kiinni. Voi hyvinkin olla, että Tapparan uusi nousu koittaa vasta Saravon ja Mäntylän aikakauden jälkeen. Kuulostaa pahalta, mutta tuolta minusta tuntuu ja nyt vaalien aikaan on kuulemma rehellisyys kunniassaan. Odotukset olivat korkealla, mutta tähtipelaajat olivatkin lopulta aivan rivimiehiä SM-liigassa.  :(

Sulttaani:

--- Lainaus käyttäjältä: Jata - Lokakuu 26, 2012, 22:05:05 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Sulttaani - Lokakuu 26, 2012, 21:58:42 ---Miksi Tapparalla ei ole urheilutoimenjohtajaa?

--- Lainaus päättyy ---
Niin mitä varten? Väitätkö ettei Rautakorvella ole kompetenssia vastata sekä pelaajahankinnoista että valmennuksesta samaan aikaan?

--- Lainaus päättyy ---

No helvetin iso urakka tuo ainakin on yhdelle miehelle. Jonkinnäköinen työnjako voisi olla poikaa. Esimerkiksi HIFK:ssa huippuvalmentaja Kari Jalosen apuna oli urheilutoimenjohtaja Tom Nybondas ja tuloksena oli mestaruus.

peterra:
Kyllä ihmetyttää osan porukasta asenne. En nyt nimittele ketään, mutta itse ainakin myönnettävästi olin erittäin tyytyväinen Rautakorven paluusta Tapparaan. Nyt tietysti tunnelma on heikentynyt ja normalisoitunut viime aikojen vuoksi, mutta eiköhän kaiken tämänkaltaisen toiminnan suuntaa määritä juurikin se, että kukaan ei voi nähdä tulevaisuutta. Jos joku täällä on nähnyt tämän tulevaisuuden viime kauden aikana, kun Rautakorpi palkattiin Tapparaan niin tämän herran paikka on jossain muualla.

Nämä suuret jääkiekkogurut, joita löytyy joka paikasta nykyään kun tietävät niin hyvin, kuinka jokainen asia saadaan missä tahansa joukkueessa toimimaan ihmetyttää, että he oikeasti ovat ainoastaan täällä foorumeilla kirjoittelemassa. Jos näkee noin hyvin tulevaisuuteen kannattaa ehdottomasti tehdä sillä rahaa, koska silloin hyötyy itsekin eniten. Minä olen pettynyt joukkueeseen ja heidän suoritukseensa, mutta kyllä minun on myönnettävä, että tämä hankaluus on minulle täysi yllätys. Koko kesän ja kevään minulla oli täysi luotto tekemiseen ja EHT antoi vaan lisäpuhtia. Jos nyt väittäisi yht'äkkiä, että en ole koskaan uskonut joukkueeseen valehtelisin.

Tapparalla on nyt tarjolla todella pitkä kasa helppoja ratkaisuja:
-vaihdetaan valmentajaa. Menneisyys on sitä varten, että välttäisimme toistamasta samoja virheitä. No, viimeiset kolme kautta, montako kertaa ollaan vaihdettu valmentajaa? Montako vuotta on tullut menestystä? Vastaa sinä kysymykseen minun puolestani. Lähimenneisyydessä valmentajan vaihto ei ole tuottanut tapparalle positiivisia tuloksia, mikä saa sinut uskomaan, että tuon menneisyyden toistaminen tässä tilanteessa tuo kaipaamasi tuloksen?
-vaihdetaan yksittäisiä palasia joukkueesta. Menneisyys ei näytä Tapparan osalta tässäkään suhteessa kovin hyvältä, mutta tämä kuulostaa ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Parilla hyökkäyspään täsmähankinnalla homma voidaan saada paremmin uomiinsa. Tämäkään ei takaa 100%:sta onnistumista.
-vaihdetaan toimistoa. Tätä ei ole vielä Tapparassa kokeiltu, mutta se kuulostaa kovin kummalliselta siihen nähden, että tälle kaudelle toimisto on kyllä tehnyt viime kausista poikkeavan ryhtiliikkeen.
-vaihdetaan pelitapaa. Tämä on mielestäni tässä vaiheessa huonoin vaihtoehto. Pelitapa on se, johon pelin pitäisi hädän hetkellä nojata. Tätä prosessia on käyty Tapparassa jo viime kesästä alkaen. Nopea pelitavan muutos voi tarkoittaa, että peli menee entistä enemmän sekaisin. Pelitavan nopeat muutokset eivät ole iskeneet viime kausilla Tapparalle yhtään sen paremmin, toisaalta onko Tapparalle viimeisellä kolmella kaudella ollut joku pelitapa? Ovi käy ja ovi käy uudestaan.

Kokonaisuudessa pointtini on se, että ne kaikki jotka ovat tämän tulevaisuuden tienneet (niitä on täällä foorumilla lukuisia) miksi olette vielä täällä? Herran jestas menkää nyt johonkin äkkiä hyödyntämään tietoanne. Jälkiviisaus ei ole kaunista. Ei todellakaan. Joskus pitäisi olla viisas menneisyyden kautta ja tapparassa on tänä vuonna tehty monia päinvastaisia ratkaisuja menneisyyteen nähden. Mielestäni suunta ei vain voi olla väärä, koska kaikki aikaisemmatkin suunnat ovat olleet sitten vuoden 2008 vähintään yhtä huonoja.

coly:
Itsekin täällä viime kausina ja vuosina olen itkenyt ja valittanut sitä ettei Tapparalla ole päämäärää tulevaisuuden suhteen. Nyt on päämäärät ja visiot, en sen takia jaksa alkaa itkuvirsiin. Nykytila on hyvä jossei katsota sarjataulokkoon, pelaaminen kusee vaikka muualla on otettu edistysaskelia.

En tiedä miksi, mutta itse olen aika sinut tämän Tapparan pelillisen kriisin kanssa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta