Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

QF1: Tappara-Ässät 23.03.06

<< < (4/24) > >>

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: ippe - Maaliskuu 16, 2006, 17:37:03 ---
Naapuri: Tuota moni jaksaa jankuttaa, mutta sama tilanne on muillakin. HIFK ei toipuisi Salmelaisen loukkaantumisesta ja Kärpät nojaa vahvasti ykkösmolariinsa. Ja jos sinun hehkutustani olen oikein lukenut, niin Ilves voi luovuttaa heti kun Lumpeen polvista putoo ruuvit.
Tappara pelaajilla on kuitenkin ammattimaisimmin hoidettu kuntopohja ja lihashuolto. Merkittävä ero mm Ilveksen ja Tapparan välillä.

--- Lainaus päättyy ---

En nyt ymmärtänyt, miksi sinun piti tässä jutussa nostaa Ilves ja Lumme esille. No tapahan se on tuokin asialliseen tuumailuun vastata. On hyvä, jos et koe sitä uhkana, että Lehto loukkaantuu ja että näet Tuokkolan samantasoiseksi korvaajaksi. Itse pidän kuitenkin yhden huippuhyökkäjän loukkaantumista helpommin korvattavana kuin huippumaalivahdin.

PS. Ilveksellä on tältä kaudelta kokemusta pelaamisesta ilman Lummetta ja varsin hyvillä tuloksilla, mutta käsittääkseni Tuokkolan pelit eivät ole runsaasti voittoja Tapparalle tuottaneet.

ippe:
Hehe, sää Naapuri oot hassu heppu.
Mä en todellakaan pidä Lummetta Ilvekselle korvaamattomana, siinä oli piilotettuna vitsi ja vittuilua sulle, mä en voi mitään jos et osaa käsittää. Hauska myös toi sun tapa käyttää sanaa "asiallinen". Sä käytät sitä todella usein ja jokapaikassa. Mä en voi todeta tuohon sanaan mitään muuta kuin:

We are not worth you!

Ljpp:
Kyseessä ei ole mikään läpihuutojuttu - pidän Ässiä vaarallisena ja odotettavissa on kuluttavia vääntöjä.

Asetelma on oikeestaan päin vastainen kuin Rautakorven Tapparassa on totuttu. Tappara edustaa liikkuvuutta ja taitoa, kun Ässien vahvuutena on kilot ja sentit. Ässien heikkoudethan näkyvät haulitornille asti - ratkaisijat vähissä (Mave, Kuusela, Hisey, muita?), pakiston liike ja koko porukan hermokontrolli - valmentajaa myöten.

Tapparan pitäisi pysyä nyt erittäin viileänä ja pelata omin vahvuuksin. Liikkeellä ja maajoukkuetyyppisellä (Torino) häirintäpelillä väsyttää kankeat pakit. Toivottavasti Ässien huomio keskittyy liikaan Ojaseen ja Kontiolaan, joka jättäisi tilaa Hancockin ja Öhmanin kentällisille iskeä. Myös neloskentässä on selkeä kokemusetu Tapparalle.

Stutzel tulee olemaan sarjan MVP? Pakkikolmikko Nickerson-Peltonen-Toivonen siivoaa maalinedustaa kovalla kädellä. Luulenpa että näillä kavereilla on hermoissansa pitelemistä, kun Stutzel häärää maalilla.

Manse-Fani:
Vaikea ja raskas sarja ilmanmuuta tulossa, mutta pitkässä juoksussa tää tulee kääntymään Tapparalle. Mitä pidemmälle siis venyy, sitä vahvemmalla Tappara on.

Elikkästä, ensimmäisessa karkelossa tulee kuokkaan, näin luulen. Ässät tulee valmiimpana hapuilevaa Tapparaa vastaan, ja vie ensimmäiset pisteet Poriin. Tasaista tulee oleen, mutta Ässille siis ensimmäinen taisto.

Sarjan alussa siis luultavasti pientä alkukankeutta, mutta hitaastihan se Dieselkone käynnistyykin. Toinen ottelu on jo helpompi Tapparalle, ja päästään jo syvemmälle peliin mukaan. Sarjan edetessä pelit kääntyy yhä selvemmin Tapparalle, ja voitot Tappara 4, Ässät 2. Ässien toinen voitto tulee Tapparan umpisurkealla pelillä kolmannessa tahi neljännessä pelissä.

Jatkoon siis mennään. Pari asiaa olis silti pelaajien hyvä muistaa.

1. Päät kylmänä, antaa Ässien sikailla, ei viitsinä lähtee mukaan tansseihin.
2. Yv kuntoon, Ässät ottaa herkästi jäähyjä. Nopeilla ratkaisuilla Riksman helteeseen ja kiekot pömpeliin.
3. Jos meikä nyt veikkailee päin naalin persettä, ja Tappara vetääkin heti 3 voittoo kärkeen, äijien olis hyvä pitää jalat maassa, ettei käy kylmät. 4 voittoo tarvitaan jatkoon.

SPL:
Parempi tilata jo niitä rauta Montrealeja. Ruumiita tulossa tässä sarjassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta