Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

Tappara-JYP 23.10.08 C+

<< < (6/6)

isokasi:

--- Lainaus käyttäjältä: baldie - Lokakuu 23, 2008, 22:09:39 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Cognee - Lokakuu 23, 2008, 20:40:03 ---Ja kukas väitti Harmerin laukausta lähes Aallon tasoiseksi? Äijä pääsi laukomaan pari kertaa ja ainakin metrin yli ja ohi maalista painuivat nuo kudit... Paljon on parannetta, jotta pistetili alkaisi taas karttumaan.

--- Lainaus päättyy ---
En maininnut, mutta tarkoitettiinko vertauksessa Teemua ennen vain jälkeen, kun hän alkoi osumaan maalipuiden väliin??  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Sama juttu tuli kans mieleen Gogneen kommenttia lukiessa. Aallon lämärit paukku ajoittain 95% päätyplekseihin, eikä vetojen tarkkuus ole koskaan ollut se Teemunkaan vahvuus. Maalit tuntuivat usein menevän lähinnä molarin "lävitse".

Harmerista sen verran, että eilen ei miehelle meinannut minun mielestäni tulla kiire oikein millään. Pari aika hiuksia nostattavaa käännöstä mies varsinkin YV:llä esitti. Ei tosin varsinaisesti epäonnistunutkaan. YV syöttötyöskentely oli kokonaisuudessaan melkoista kuraa molemmilla kentällisillä ylöstuonneista lähtien. Tähän asti ongelma on ollut lähinnä ratkaisujen puutteessa. Jypin todella aktiivinen ja järkevä AV ansaitsee myös kehuja.

Työkalu:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Lokakuu 24, 2008, 06:55:41 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Työkalu - Lokakuu 23, 2008, 21:36:38 ---Seuraavassa tilanteessa oli jo vähä floppaamisen makua ku Bicek taklas Pentikäisen... jos taklaajana olis ollu vaikka joku #30 ni pihalle olis lennetty vauhdilla, mutta ei todellakaan pelkkää kakkosta...
--- Lainaus päättyy ---

Tilanne vihellettiin tismalleen oikein ja joku olisi voinut jättää kokonaan viheltämättäkin. Pentikäinen kompastelee itse laidassa ja menettää tasapainonsa juuri ennen kuin Bicekin taklaus tulee. Bicekin kädet eivät ole ylhäällä, mutta Atte itse on jo puolimatkassa kohti jään pintaa, joten Jirin kyynerpää saattaa osuakin. Ilmeisesti Atelta vain kuitenkin lähti ilmat, koska ei kompastumiseltaan pystynyt ottamaan taklausta ollenkaan vastaan.

--- Lainaus päättyy ---

joo tarkotin tällä lähinnä kärjistettynä, että jos Nieminen olis ollu taklaajana ni ei varmana olis selvinny kakkosella...  puhdashan se oli kun näki sen uusiks telkkarista..

Zanahoria:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Lokakuu 24, 2008, 06:55:41 ---Tilanne vihellettiin tismalleen oikein ja joku olisi voinut jättää kokonaan viheltämättäkin. Pentikäinen kompastelee itse laidassa ja menettää tasapainonsa juuri ennen kuin Bicekin taklaus tulee. Bicekin kädet eivät ole ylhäällä, mutta Atte itse on jo puolimatkassa kohti jään pintaa, joten Jirin kyynerpää saattaa osuakin. Ilmeisesti Atelta vain kuitenkin lähti ilmat, koska ei kompastumiseltaan pystynyt ottamaan taklausta ollenkaan vastaan.

--- Lainaus päättyy ---

Jep, taisi mennä oikein. Eikös näissä yleinen linja ole, että olkoon taklaus kuinka puhdas tahansa, niin päähän osuessaan tulee aina jäähy? Eli jos Pentikäinen olisi loukkaantunut tai "loukkaantunut", niin olisi tullut 5+20 min? Ainakin joskus Porissa playoffeissa Tuukka Mäntylä sai oikein ottelurangaistuksen kyseisellä tavalla.

Ja Välivaaran korkeasta mailasta ainakin ennen vanhaan olis voinu tulla vitonen. En tiedä tuliko vain naarmu mutta verta tuli ainakin runsaasti. Ei siinä tilanteessa yritettykään pelata kiekkoa. Miestä yritti koukkia, ja melko ronskilla tavalla vielä. Sikäli noin selkeistä sohimisista pitäisi ehdottomasti laittaa iso rangaistus. Verrataan vaikka tilanteeseen, joka on oikeasti vahinko: yrität pelata kiekkoa (esim. laukoa), ja vastustaja häiritsee ronkkimalla. Maila nousee esim. hieman kyyryssä olevan vastustajan naamaan, verta tulee kun oikein puree huuleen. 2+2 min. Joku ero näiden esimerkkitapausten välillä mun mielestä on.

JYPin pelityylistä olen samoilla linjoilla. En tiedä oliko se sitä paljonpuhuttua kauheeta kahvausta, mutta mailaa tuli reilusti joka tavalla. Viheltämättä jäi selkeitä koukkuja, repimisiä ja reiluja poikittaisia selkään. En ymmärrä minne se nollatoleranssi on taas hävinnyt - ehkä neljä silmää näkee huonommin kuin kaksi. Joo, oli siellä jotain oikeaakin kovuutta kuten muutama hyvä taklaus, mutta kyllähän tuollaisella hakkauskoohotuspelillä pitäisi joutua maksamaan hintaa paljon enemmän niiden jäähyjen muodossa. Tappara oli kuitenkin joukkueista se, joka pyrki pelaamaan kiekollista peliä. JYP repi ja vastahyökkäsi - jos tuolla pelillä pärjäävät niin kyllä on taas taitokiekon voitto.

Hah, tulihan 2000-luvun alun Tappara kahvaa-itkut mieleen...   :D

axe:

--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Lokakuu 24, 2008, 06:55:41 ---Tilanne vihellettiin tismalleen oikein ja joku olisi voinut jättää kokonaan viheltämättäkin. Pentikäinen kompastelee itse laidassa ja menettää tasapainonsa juuri ennen kuin Bicekin taklaus tulee. Bicekin kädet eivät ole ylhäällä, mutta Atte itse on jo puolimatkassa kohti jään pintaa, joten Jirin kyynerpää saattaa osuakin. Ilmeisesti Atelta vain kuitenkin lähti ilmat, koska ei kompastumiseltaan pystynyt ottamaan taklausta ollenkaan vastaan.

--- Lainaus päättyy ---

Attea taklitaan

Ei Atte tuossa nyt mitenkään erityisen matalalla ole vaikkei ehdikään taklausta ottaa kunnolla vastaan.  Ja päähän siinä rusentuu miehen ja pleksin väliin. Kyllä toi nyt ehdottomasti jäähyn paikka on, kakkonen on vähän.

PikkuKasi:
Kyllä täytyy tähän heti sanoa alkuun, että täytyisi jokaisen paikanpäällä olleen katsella sen verran edes katsella peiliin, että miettisi, että tuliko se suu avattua? Sunnuntaisessa kirkossa varmasti kovempi meteli. Se vain on samaa, että molemmissa paikoissa meteliä näköjään paheksutaan kovastikin.

Jos itse pelistä, niin ensimmäinen vartti ihan alkua lukuunottamatta oli keskimäärin hyvää ja paikkoja ja vauhtia piisasi kyllä ihan kotitarpeiksi. Sitten Tapparalla katosi kyllä pelistä lähes kaikki. Saviano oli ainoa hyvän pelin pelannut. Muutaman kerran kierteli kolmekin jannua kasaan, mutta vielä jäi Sinuhe eteen. Taklauksista täällä jo ollaankin mainittu. En minä nyt mitään Ipan ryminäkiekkoa kaipaa, mutta kyllä pitäisi tuollaista sikakiekkoa mitä JyP pelasi antamaan takaisinpäin kovilla tööteillä. Ei nyt satu muistumaan eiliseltä muuta fyysistä peliä kuin Aten isännän otteet muistaakseni Malmivaaran kanssa painiessa. Kyllä tässä vielä on parannettavaa, mutta luotetaan joukkueeseen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta