Äänestys

Kumpi voittaa?

Suomi voittaa kultaa
22 (81.5%)
Ruotsi voittaa kultaa
5 (18.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Kirjoittaja Aihe: Torino 2006 finaali: Suomi-Ruotsi  (Luettu 12745 kertaa)

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Torino 2006 finaali: Suomi-Ruotsi
« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2006, 21:54:29 »
Kyllä kevään 1997 finaalisysteemiä voi kutsua paras kolmesta systeemiksi. Suomen kisojen 1997 loppuotteluissa kohtasivat Kanada ja Ruotsi. Pelit olivat Ruotsi-Kanada 3-2, Kanada-Ruotsi 3-1 ja Kanada-Ruotsi 2-1. Nämä tiedot löytyivät Jääkiekkolehden MM2003 kisaoppaasta.

Harmittaa, kun Suomen loistava turnaus Torinossa päättyi "vain" hopeaan. Joukkue pelasi todella hienosti ja oikeastaan epävarmuutta näkyi vain todella tiukoissa paikoissa Usaa ja Ruotsia vastaan. Olihan tuo todella hieno saavutus Suomelta. Suomeltahan puuttui parhaat pelaajat. ;)

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Torino 2006 finaali: Suomi-Ruotsi
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2006, 23:21:45 »
Sillä systeemillä ei ollut mitään tekemistä "paras kolmesta" -järjestelmän kanssa.

Tiedän kyllä, mutta eiköhän se pointi tullut selväksi, ettei useampi kuin yksi finaali palvele ketään.

Ja ilmeisesti muistin sittenkin oikein, eli Suomen kisoissa pelattiin paras kolmesta  :P
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2006, 23:28:20 kirjoittanut Andy »
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Torino 2006 finaali: Suomi-Ruotsi
« Vastaus #32 : Maaliskuu 01, 2006, 09:43:16 »
Mä en muista tommosta systeemiä ja harmittavasti netistä ei tunnu löytyvän millään muuta tietoa kuin lopulliset sijoitukset. IIHF:n sivuillakin historiaosasto menee vain vuoteen 1998 asti jolloin pelattiin finaalit kahdessa osassa. Ruotsin voitettua ensimmäisen 1-0, sille riitti toisesta finaalista lopputulos 0-0.
En tiedä mitä mä oon tehny 1997 keväällä kun ei tunnu olevan mitään muuta muistikuvaa finaaleista kuin että ruotsalaiset syyttivät häviöstään Suomen televisiotekniikkaa.

Se mun pointti oli kuitenkin, etten mä osaa arvostaa kerrastapoikki-järjestelmiä.