Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Kysymyksiä jääkiekosta

<< < (12/85) > >>

axe:

--- Lainaus käyttäjältä: FORTUNA - Huhtikuu 09, 2009, 15:48:42 ---Olen seurannut vuosia eri kiekkoliigoja enkä ole aiemmin törmännyt tähän legendaariseen numeroyhdistelmään jolloin mm. keskiolut vapautettiin Alkon kahleista...

--- Lainaus päättyy ---

Jatkoajassa tästä juuri oli kyselyä ja siellä löydettiin SM-liigan kuusyseiksi ainakin seuraavat: Oscar Ackeström (Lukko 97-98), Niklas Hede (Ässät 00-01), David Ytfeldt (JYP 00-01)., Jarmo Uronen (Jokerit 90-91), Jari Multanen (Ilves 90-91), Tony Arima (Reipas 90-91). Lisääkin voi olla.

Pentikäinen halusi itse veto-oikeudella 69:n pois vaihtoehtojen joukosta, muuten se olisi kyllä sallittu.

FORTUNA:
On noikin mennyt ohi kun ei muista. Hyvin tuon numeron käyttö on pysähtynyt kuitenkin vuosituhannen vaihteeseen. Olisiko äijillä tullut ikä vastaan. ;)

TPR:
NHL:ssä kai vain Mel Angelstad on käyttänyt 69:ää kahden pelin ajan:

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0000492004.html

Ojanen_8:
Suomi - Sveitsi ottelussa (naisten) oli eräällä sveitsiläisellä numero 69.

TPR:

--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - Toukokuu 04, 2009, 08:56:16 ---No jotta laiskat kanukit pystyisivät erottamaan pelaajat kuikuilematta käsiohjelmia, lisättiin paitoihin nimet. Tähän käytäntöön mentiin Euroopassakin joskus 80-luvulla, kun alettiin luomaan nykyistä tähtikulttia.
--- Lainaus päättyy ---

Tuolla MM-kisaketjussa oli tämä kommentti pelipaidoista, ja aloin itse epäillä että nimet tulivat paitoihin jo 70-luvun puolella. Näistä tappara.fi:n kuvista katselin vuosia jolloin nimet tulivat Tapparan paitoihin. Vuonna 80 ne näköjään jo paidoissa olivat, vuonna 79 ilmeisesti ei. Sattuuko kellään olemaan tarkkoja vuosia tiedossa (NHL/maajoukkue/SM-liiga)?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta