Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Virallisten jälkipelien lopettaminen

<< < (5/12) > >>

Jalmus:

--- Lainaus käyttäjältä: MisterI - Tammikuu 05, 2006, 22:58:30 ---Elikäs siis moi teille jokaiselle, mä olen MisterI ja rakastan teitä kaikkia!

Uusi alku, oh jeh peipe!

--- Lainaus päättyy ---

No vieläkös sitä musaa syntyy?

kuminilkka:
Mum miälestä:
1. on täysin Tapparan oman asia minkälaisia linkkejä/palstoja se omilla virallisilla sivuillaan pitää. Jos niitä halutaan poistaa / lisätä, siihen ei ole meillä kenellekään hirveesti naputtamista. Varmasti lisäämisille / poistamisille on olemassa riittävän painavat syyt.
2. jos joidenkin muutosten perusteet eivät kaikkien mielestä ole ymmärrettävät, vika ei välttämättä ole perusteissa. Got it?
3. tässä kohdin näkyy konkrettisesti internetin lukutaidon heikkous ja koko termin ymmärtämisen vaikeus . Ei kukaan sponsorin edustaja täältä ts. ex-Jälkipeleistä, ole itse mitään lukenut, vaan kuullut" kuudennen mutkan kautta muuttunutta "tietoa", että Tapparan sivuilla kerrotaan niin ja näin.
4. tehdyllä tavalla toteutettu lopetus oli ns. pienimmän riesan tie. Ennakkoilmoitus oli tiennyt kauhean määrä itkua ja porua, adresseja ja nälkälakkoja, otteluboikotteja jne.
5. oliko tämä nyt niin big deal? Täällä on hyvä palsta, kiitos niille joille kuuluu. Älkää on aina itkekö, ei muutos välttämättä ole aina pahasta, vaikka onkin pysyvä asiaintila. "Ei me siitä mitään tiedetä, mutta vastaan ollaan" - vanha tamperelainen sanonta

T.Rasvahappo:
Haraldilta hyvä kommentti kritiikin muuttumisesta "itkuksi". Noinhan se menee, jos ei pysty sietämään asiallistakaan arvostelua, niin leimataan sen antaja.

Tuota "tamperelaisuutta määrittelevää sananlaskua" haluan puolestani kommentoida sen verran, että nimenomaan tässä muutoin niin fiksussa ja kauniissa kaupungissa mättää eniten tuo brezhneviläisen aikakauden perintö: (valta)hierarkiassa alemmat pitäkööt turpansa kiinni ja nuolkoot kiltisti ylempien aiheuttamat haavat. Yksi esimerkki tästä olisi vaikkapa: "Se on jokaisen oma valinta mitä joukkuetta kannattaa, meillä toimitaan näin. Tyydy siihen, räkänokka."

Tämä käytäntö toimii molempiin suuntiin, aina löytyy myös niitä kuuliaisia alamaisia, jotka hyväksyvät loan heittämisen silmilleen ja tuomitsevat jyrkästi ne, jotka kapinoivat vastaan.

Äh, antaa olla. Mää kiitän Voimalaituria, ljpp:tä, axea ja kumppaneita näiden sivujen avaamisesta ja erityisesti Anikosta turvapaikan antamisesta suurimman hädän hetkellä.

JH75:
Nyt olisi hyvä kyetä erottamaan toisistaan asiallinen ja asiaton kritiikki. Itkulla tarkoitin vain jälkimmäistä eli asiatonta kritiikkiä. Se ei toki käynyt täysin selväksi edellisestä viestistäni. Mutta ei edellisessä viestissäni myöskään lukenut, että asiallinen kritiikki olisi itkua. Nimimerkki Harald itse päätteli, että kutsuin kaikkia kriittisiä mielipiteitä itkuksi. Nimimerkki T. Rasvahappo peesasi loistavasti perässä. Taisi mennä hiukan metsään.

iceman:
Itse olen seurannut Tapparan keskustelupalstaa sen perustamisesta asti. Tosin aluksi pääosin taustalta mitään kommentoimatta. Lopettamispäätös oli kyllä melkoinen pommi. Se ei muuta mitään, että olisiko päätöksestä pitänyt ilmoittaa jotenkin etukäteen. On myös turha takertua tietyn serverin lopettamiseen (vai onko käynyt niin kummallisesti, että maailmasta olisivat serverit loppuneet kesken ;) )

On vieläkin olemassa ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää nykytekniikkaa ja osa heistä on vielä päättävässä asemassa. Onhan tuo nähty eduskunnassakin erinäisten lakien säätämisen yhteydessä. Voisin kuvitella, että he eivät osaa erottaa blogeja, keskustelupalstoja ja virallista tiedotusta toisistaan (eduskunnassa ovat varmaan vieläkin sekaisin siitä edellisestä "masinoidusta sähköpostikampanjasta"). Toivottavasti kyse ei ole tästä.

Kuitenkin lopulta koko lopettamispäätös ei kaatanut minun maailmaani. Sillä tiesin, että aina löytyy muutama aktiivinen henkilö, jolla on aikaa ja mahdollisuus säätää uusi palsta pienellä varoitusajalla (kiitos heille.). Koko touhu vaikutti henkilökohtaisesti vain siten, että virallisilla Tapparan sivuilla kulutettu aikani väheni reilusti. Nykyään tulee luettua ja katsottua ainoastaan otteluraportit ja kuvat. Uutisethan tulevat kätevästi postiin, kun tulevat. Olisi esim. kiva tietää miten paljon virallisten jälkipelien lopettaminen vähensi tappara.fi:n kävijämäärää kuukaudessa. Ja jos vähensi, niin mitä esimerkiksi sivujen mainostajat pitävät asiasta? Toinen mielenkiintoinen tutkimisen aihe voisi olla, että kuinka vanha porkkanamaaa yhdisti henkilöitä ja sai aikaan aktiivista fanitoimintaa? Kuka tuntee piston sydämmessään? Jos hieman kärjistää, niin joukkueita ei olisi ilman aktiivisia faneja (tiedän kyllä, että keskustelupalsta on kuitenkin pieni osa koko fanitoiminnasta), mutta tuollainen sohaisu ampiaspesään ei ainakaan auta asiaan.

Kuitenkin onneksi on tämä uusi palsta ja toiminta voi jatkua niinkuin ennen vanhaan. Vielä kerran kiitoksia siitä. Toivottavasti kaikki vanhat palstalaiset ja myös uudetkin fanit löytävät tänne.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta