Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Mitä Ilves merkitsee sinulle?

<< < (2/4) > >>

Kolme Seppää:

--- Lainaus käyttäjältä: muncci - Syyskuu 06, 2008, 12:43:55 ---Siinä mielessä paikallispelit on ehkä vähän menettänyt statustaan kun niitä pelejä on pirun paljon kauden aikana, mutta kyllä paikalliskamppailu on edelleen kova. Tampereen herruudesta kamppaillaan tosissaan myös tänä kautena.
--- Lainaus päättyy ---

Paikallispelien arvostus on juuri mainitsemastasi syystä laskenut ja toisena syynä on ehkä se, ettei kummankaan tamperelaisjoukkueen kokoonpano ole enää niin paikallinen kuin ennen. 80- ja vielä 90-luvullakin taistelu oli paljon verisempää. Lisäksi jostain syystä tuntuu olevan muotia vähätellä toisen paikallisvastustajan kiinnostavuutta, koska Ilveksenkin leirissä aika paljon kuulee julistuksia siitä, kuinka pk-seudun joukkueet ovat nykyään paljon kiinnostavampia. Se ei kuitenkaan näy katsojamäärissä.

Itselleni Ilves on edelleen päävastustaja ja inflaatiotakin kärsineenä paikallispeli on kuitenkin pykälää kiinnostavampi kuin mikä tahansa muu ottelu. Syynä tähän on toki sekin, että vuosien varrella on oppinut tuntemaan tamperelaispelaajia henkilökohtaisesti ja edustan ehkä sitä dinosaurusten koulukuntaa, jolle oman kylän poikien esitys on suurempi mielenkiinnon kohde kuin joidenkin Jouto-Suomen reunamilta tuotujen pelaajien edesottamukset.

Tamperelaisseurojen johtoihmisillä olisi opittavaa HIFK:n ja Jokereiden suunnalta juuri siinä, kuinka taistelupariasetelmaa on pystytty pitämään vuodesta toiseen yllä (vaikka sitten teennäisillä tappeluilla, joita hehkutetaan jo viikkoja ennalta).

tsrautia:

--- Lainaus käyttäjältä: muncci - Syyskuu 06, 2008, 12:43:55 ---Paikallispelit menettäneet merkityksensä? Sm-liigassa Ilves on vastustajista se joukkue joka vetää "hallit täyteen" runkosarjassakin, olipa peli sitten minä päivänä tahansa. Joten on mielestäni melko ihmeellistä väittää että paikallispelit on menettänyt merkityksensä. Selkeästi löytyy kiinnostusta vielä.

--- Lainaus päättyy ---

Voisiko tähän olla syynä esim. se, että peliin tulevat sekä Ilveksen ja Tapparan fanit?;)Jos ajatellaan, että perustylsässä runkkispelissä(Vs. Saipa, Ässät...) Hakametsässä on 4500 katsojaa, joista korkeintaan 500 tullee paikalle vierasjoukkueen fanina. Joten kun Ipa-Tpa peleihin on tulossa ne 4000 molemmilta joukkueilta, niin siinähän jää jo useampi sata ulkopuolelle.

Minulle Ipa on joukkue muiden joukossa.

Jalmus:
Koska en itse ole tamperelainen, on aivan luonnollista, ettei Ilves merkitse minulle yhtään mitään. En ole kasvanut vastakkainasetteluun ja Tappara on tullut elämääni luonnostaan, eikä siksi, että jompi kumpi olisi aikoinaan ollut pakko valita.

Penalty_Killer:
Kaikkea sitä Tapparan kannattajien sivuilla pohditaankin. Ymmärrän kyllä aiheen  "Mitä Tappara merkitsee sinulle".
Tämä aihe kuuluu ilves.com sivuille.
 

Naapuri:
Ilves merkitsee minulle tosi paljon ja on aina merkinnyt.

Kirjoittelenpa tähän ketjuun hieman asian vierestäkin, eli että mitä tämä toinen tamperelainen liigaseura minulle merkitsee. Ellei Tapparaa olisi, niin merkittävä osa tamperelaisesta kiekkokultturista olisi poissa. Mikä onkaan sen mukavampaa, kuin se kuittailu näiden ymmärtämättömien tapparalaisten kanssa töissä ja kaveripiirissä. Itse koen paikallispelissä aivan eritasoista jännitystä ja värinää, kuin muissa peleissä. Yksi syy tähän on juuri tuo vastakkainasettelu ja tieto, että sen vastustajan kannattajia pitää kohdata seuraavana päivänä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta